-Just-Me- Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Hei Vi har et særemnet i norsk, og jeg har valgt dataspill Jeg skal skrive om fallout 3, modern warfare 2 og assassins creed 2. Kan høres litt dumt ut med det i norsk, men lar ikke en slik sjangse gå fra meg Jeg har skrevet over 6 sider om bare fallout 3 altså om settingen og litt hvordan spillet fungerer, men har dere noen forslag til en felles problemstilling til disse spillene? alle forslag tas mot med takk Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Tja, korleis spel-mediet fortel historiene sine kan vera interessant. Spela du har valt gjer dette på svært ulike og interessante måtar. AC2 bruker animus-maskina til å fortelja to historier på same tid (Desmonds historie i notida og Ezios historie i fortida). MW2 er ein lineær FPS der alt følgjer eit veldig filmaktig manuskript, og historia endrar konstant perspektiv som gjer at spelaren aldri veit kva som vil skje. Fallout 3 er ein ikkje-lineær FPS som lèt spelaren sjølv utforska den opne verda, og det følgjer i hovudsak ikkje noko manuskript. Du bør kanskje setja opp dette mot korleis bok-mediet fortel historier. Mange bøker fortel to historier på same tid slik som AC2 (til dømes Die unendliche Geschichte/Neverending Story og House of Leaves). Mange bøker endrar òg perspektivet mellom to eller fleire hovudkarakterar slik som MW2 (som... Lord of the Rings og... vel, mange andre bøker). Å finna eit motstykke til Fallout 3 i bokform er vel litt vanskelegare. Kanskje du finn noko. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) tusen takk mosleth!! du var til STOR hjelp kom gjerne med flere forslag, men de må være gode sånn at det slår mosleth sitt Endret 16. januar 2010 av Spinexel Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) men sånn at det blir mer å skrive om kan eg jo ta ein underproblemstilling; hva er det spilleren skal oppnå i de forskjellige spillene, i tillegg til den du kom med hva synes dere om det? skal jeg nevne underproblemstillingen i tillegg til hovedproblemstillingen i innledningen eller på en måte flette det inn mens jeg skriver? Endret 17. januar 2010 av Spinexel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå