Gå til innhold

i7 og ati gaming-pc til under 10 000

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Etter at et to og et halvt år gammelt asus 8800 gts (640mb versjonen) tok kvelden, bestemte jeg meg for å bygge en helt ny pc. Men i og med at resten av delene fungerer, skal jeg beholde HDD, dvd-brenner, og PSU om den holder mål. :ppcen skal brukes til gaming, og så som bf bad company 2 kommer ut, regner jeg med at pcen burde være kraftig!

Den skal som sagt være intel og ati basert (i og med at ati er best nå om dagen). Jeg har ikke tenkt til å bruke mer enn 10 000, og vil helst mye lavere. Maskinen skal ikke overklokkes, så trenger ikke velge deler utifra det. Dog om det viser seg mulig og praktisk, kan vell ikke en liten overklokking skade? :)

Kabinett: Antec 902

PSU: Xion 600W (Har fra før)

HK: Asus P7P55D

CPU: Core i7 860

CPU-kjøler: Corsair H50

GPU: HD 5850 (Finner ikke på prisguiden. Noen anbefalinger til hvilken produsent?)(Har

tenkt til å kjøpe et til senere, derfor jeg har valt et hovedkort med plass til fler)

RAM: 4GB på 2 brikker, slik at jeg har muligheten til å oppgradere til 8GB senere. Anbefalinger?

HDD: WD caviar green 1,5TB 64MB cache (Er den bedre enn den med 32MB cache? det er snakk om et tosiffret beløp mellom dem. :p) (NB: skal kjøpe denne i tillegg til en WD caviar 500GB jeg allerede har)

Så jeg lurer på om dette ser ut som en bra pc? Er PSU sterk nokk? Passer delene?

Takk på forhånd.

Endret av St_Sasquatch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor Cooler Master V8 om du ikke skal overklokke???

Ta det billigste 5850, er som regel klistremerker og garanti som skiller produsentene...

Feks: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=166971&model=

RAM:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=491275

Med to 5850 kan 600 watt bli litt lite

Komplett har en 850 på helgetilbud, denne burde holde til neste oppgradering også http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=386813

Jo mer cache på HDD jo bedere :)

V8 kommer med en liten prøve termisk pasta... og Intels kjøler som følger med CPU har termisk pasta påført fra før.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal ha Intel + ATi? AMD PHII 955/965 BE yter bedre til spilling per krone (taper marginalt), den slår til og med Intel i7 975 marginalt med ett 5xxx kort i maskinen. Spør du meg så sløser du penger hvis du går for Intel når du skal spille, da de kun er bedre hvis du holder på med ekstrem 3D modellering og slike CPU tunge ting.

Dessuten har AMD en tendens til å beholde bakoverkompabilitet, feks hvis AM4 kommer ut så vil prosessorene mest sannsynlig fungere på AM3 med en liten BIOS flash...

Endret av Wolfie276
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...