Gå til innhold

Pinnacle Studio 7 - Problemer!!

Anbefalte innlegg

Ser det ikke er bare meg som sliter med å få video over til kamera med Studio7, programvaren er generelt ustabil i mange tilfeller også. Selv om man gjør alt etter "boken" , få firewirekorten på egen irq, DMA, oppdateringer osv så fungerer det dårlig for svært mange.

Er det noen som har en teori om hvorfor det skal være så innihelvete vanskelig å få Studio7 til

å virke 100% på enkelte maskiner??

Eller kan du kanskje anbefale et annet progg som gjør jobben uten alle problemene! Eller er dette noe videoredig-softw er plaget med?

En annen sak kan også sies, supporten til Pinnacle er utrolig dårlig, forsøkte i 3 dager å kommer igjennom uten å lykkes!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kun såvidt forsøkt Studio 7 clip. Har nettop kjøpt det. Det lille jeg har forsøkt fungerte, bortsett fra en ting. Når jeg la inn diverse overganger (Hollywood) ble dette bare tull. Halve bildet ble dekket av fargete striper for hver overgang. Andre overganger jeg har forsøkt har virket. Jeg kjøpte billigutgaven av Studio 7, som heter Studio7 clip, og ble ikke fortalt at denne manglet mange funksjoner, og at jeg i såfall måtte oppgradere. Dette er jo typisk! Fant heldigvis en feil i programeringen. Ved å høyreklikke, og gå inn på egenskaper, kan jeg redigere tekst, legge inn bakgrunnsmusikk og hva jeg ellers måtte ønske.

Pinnacle Studio 7 clip kostet 895kr. på EL-kjøp.

Lenke til kommentar

Hei thorg, og alle andre som sliter!

Hvis du har mulighet til å returnere Studio 7 til El-kjøp innen 30 dager så ville jeg ha gjort det. Du finner fullversjonen av Studio 7 ved å laste ned Filesharingsprogrammet Grokster http://www.grokster.com/

eller Kaza http://www.kazaa.com/en/index.htm . Dette bør du ikke ha dårlig samvittighet for, da Pinnacle opptrer useriøst m.h.t. hva slags maskinvare som kreves. Dette opplyses det ikke om noe sted.

Løp tilbake til El-kjøp og referer til de mailer og samtaler som er gjort med Multimediaekspress i forbindelse med at så mange sliter med programmet. Skulle bare mangle at man betaler for progs. som ikke funker. Jeg oppfordrer alle som ikke får et tilfredsstillende resultat med Pinnacleproduktene om å ringe de, og eventuelt forlange pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Overgangene i Hollywood FX virket ikke alltid hos meg heller.... noen ganger OK andre ganger bare krøll. Veldig frustrerende!!!

Løsning: Gå inn på øverste komm. linje i studio 7, trykk på "setup", velg "edit". Sjekk rammen for "Hollywoood FX", jeg satte den til"Use Software Rendering" og siden har det virket.

Stod tidligere på "Use Hardware acceleraion".

Lykke til

Lenke til kommentar

Takk for mange gode tips. Jeg trodde videoredigering skulle gå som en lek, når jeg kjøpte Pinnacle Studio, men så enkelt er det ikke! Nå har jeg ikke fått forsøkt så mye enda, men vinteren er fortsatt lang. Jeg har kun en Pentium3 600 MHZ med 512 RAM Minne. Jeg kjøpte en 40Gb hard-disk, men har kun denne ene, så jeg burde vel sette inn en hard-disk til for redigeringen sin skyld. Jeg har nå allikevel fått til en liten video tilbake til kameraet. Forsøkte meg på en 18 minuttersvideo, men det hele kræsjet når de 18 minuttene var ferdig lastet til PC'en. Mye bortkasta tid!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...