AleksanderGran Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 God kveld, nå i en tid har jeg hat et problem med pcen min, det som skjer, skjer bare random, men mest når jeg spiller, plutselig fryser skjermen min, noen ganger blir det bare et bilde med masse rosa/grønne piksler som ser helt klikk ut, ellers fryser bilde av spillet jeg spiller og alle pikslene endres, som når jeg spiller Cod Mw2 så blir plutselig alle folka rundt meg rosa og blå... når dette skjer restarter jeg bare pcen også funker alt som normalt igjen.. dette skjer som regel kanskje en gang i uka, men noen ganger kan det skje flere ganger om dagen. Kjøpte pcen min for akkurat 1 år siden idag, har prata med komplett om dette og de sa jeg skulle sende inn Prossesor, Skjermkort og Hovedkortet siden jeg kjøpte pcen i deler. men har ikke fått surra meg til å gjøre det enda, tenkte å høre her først. selv ville jeg tippe det skjedde ett eller annet med skjermkortet som gjorde dette. jeg har et XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA skjermkort. noen som har hatt samme problemet som kan hjelpe meg, eller må jeg sende allt til Komplett og sitte hjelpesløs uten pc i en uke eller 2 ? Mvh Aleksander Gran Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Sjekka programvare? (Lastet ned ny fra nVidia) Også regner jeg med at du har sjekka kontakter og at kortet sitter skikkelig i PCI kontakta. Lenke til kommentar
AleksanderGran Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Sjekka programvare? (Lastet ned ny fra nVidia) Også regner jeg med at du har sjekka kontakter og at kortet sitter skikkelig i PCI kontakta. Japp, sjekke regelmessig etter ny programvare, og ja, også sjekka at kortet står ordentlig i PCI'en Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Da ville jeg enkelt og greit sakt at kortet har gått. Men send det tilbake til komplett for og være sikker. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Sjekket vifta for støv? Sjekket at vifta i det hele tatt går, og at den går fort nok? Høres ut som et varmeproblem. Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Ikke egentlig siden han bare kan skru av pc'n og starte opp igjen. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Ikke egentlig siden han bare kan skru av pc'n og starte opp igjen. Du mener at temperaturen ikke går ned når han fjerner belastningen fra skjermkortet og restarter pcen? Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Jo, men da vill den jo gå opp med en gang igjen da Or am I wrong? :O Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Jo, men da vill den jo gå opp med en gang igjen da Or am I wrong? :O Vil falle betraktelig mye raskere enn det går opp. Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 okok, gir meg der. Det visste jeg ikke. Støvsug! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Støvsuging er vel også et sterkt omstridt tema, da statisk elektrisitet og komponenter ikke er glade i hverandre. I tillegg sitter gjerne støvet som sitter i skjermkortviften ganske hardt (det blir jo tross alt konstant blåst på), så q-tips og luft på sprayboks er de to beste verktøyene for å fjerne støv i en pc. Sånn for å være enda mer kverulerende Lenke til kommentar
mungo Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Jeg har hatt TO stk av det skjermkortet du har, bare i Black Edt. Siste gang jeg sendte det inn til Komplett fikk jeg pengene tilbake satt inn på konto siden de ikke selger kortet lenger. Kjøpte meg et Radeon HD 5850 i stedet og har ikke vært plaget med at PC'en fryser i spill. I ditt tilfelle tipper jeg skjermkortet er koko. For å eliminere kan du jo kjøre memtest på minnet og pifast på cpu for å utelukke dem. Lykke til Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Minne vil ofte gi bluescreens og lignende, cpu har en tendens til å gi runtime error og masse andre morsomme feilmeldinger. I tillegg til at cpuen antageligvis er den komponenten som feiler mest sjelden i en pc. Det jeg kan tenke meg her er enten minne-modulene eller vrm-modulene på skjermkortet som overopphetes, eller har gått i stykker. Lenke til kommentar
AleksanderGran Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Til Flimzes, har Blåst hele pcen for støv så tror ikke det er problemet. men til deg osm hadde Black edt, har Black edt selv, og fikk et problem den første uka etter jeg bygget pcen min, som var et eller annet med oppløsninga så hadde bare bilde på 8/10 av skjermen, sendte kortet inn og fikk et nytt et med en gang, men jeg tror nok jeg ender opp med å sende inn kortet på nytt ser hva som skjer Takk for tilbake meldinger. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Kan være noe så banalt som dårlig kontakt mellom kjøler og minnebrikker som kan forårsake en slik feil (kjøleteip som tørker inn/sprekker f.eks) Beste alternativet er uansett å sende det inn da det er en reklamasjonsak. Lenke til kommentar
AleksanderGran Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 jepp, og Komplett er jo utrolig greie på sånna ting og, så det burde gå bra Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Det er et vist et kjent problem med GTX 280. Men trodde ikke GTX 260 hadde dette problemet. Hadde GTX 280 selv som jeg slet med akkurat dette problemet. Komplett ordnet opp i det. Endret 17. januar 2010 av Cruentus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå