Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem Med skjermkort ( tror jeg)

Anbefalte innlegg

God kveld, nå i en tid har jeg hat et problem med pcen min, det som skjer, skjer bare random, men mest når jeg spiller, plutselig fryser skjermen min, noen ganger blir det bare et bilde med masse rosa/grønne piksler som ser helt klikk ut, ellers fryser bilde av spillet jeg spiller og alle pikslene endres, som når jeg spiller Cod Mw2 så blir plutselig alle folka rundt meg rosa og blå...

når dette skjer restarter jeg bare pcen også funker alt som normalt igjen.. dette skjer som regel kanskje en gang i uka, men noen ganger kan det skje flere ganger om dagen.

Kjøpte pcen min for akkurat 1 år siden idag, har prata med komplett om dette og de sa jeg skulle sende inn Prossesor, Skjermkort og Hovedkortet siden jeg kjøpte pcen i deler. men har ikke fått surra meg til å gjøre det enda, tenkte å høre her først. selv ville jeg tippe det skjedde ett eller annet med skjermkortet som gjorde dette. jeg har et XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA skjermkort.

noen som har hatt samme problemet som kan hjelpe meg, eller må jeg sende allt til Komplett og sitte hjelpesløs uten pc i en uke eller 2 ?

Mvh Aleksander Gran

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støvsuging er vel også et sterkt omstridt tema, da statisk elektrisitet og komponenter ikke er glade i hverandre. I tillegg sitter gjerne støvet som sitter i skjermkortviften ganske hardt (det blir jo tross alt konstant blåst på), så q-tips og luft på sprayboks er de to beste verktøyene for å fjerne støv i en pc.

Sånn for å være enda mer kverulerende :p

Lenke til kommentar

Jeg har hatt TO stk av det skjermkortet du har, bare i Black Edt. Siste gang jeg sendte det inn til Komplett fikk jeg pengene tilbake satt inn på konto siden de ikke selger kortet lenger. Kjøpte meg et Radeon HD 5850 i stedet og har ikke vært plaget med at PC'en fryser i spill.

I ditt tilfelle tipper jeg skjermkortet er koko.

For å eliminere kan du jo kjøre memtest på minnet og pifast på cpu for å utelukke dem.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Minne vil ofte gi bluescreens og lignende, cpu har en tendens til å gi runtime error og masse andre morsomme feilmeldinger. I tillegg til at cpuen antageligvis er den komponenten som feiler mest sjelden i en pc.

Det jeg kan tenke meg her er enten minne-modulene eller vrm-modulene på skjermkortet som overopphetes, eller har gått i stykker.

Lenke til kommentar

Til Flimzes, har Blåst hele pcen for støv så tror ikke det er problemet.

men til deg osm hadde Black edt, har Black edt selv, og fikk et problem den første uka etter jeg bygget pcen min, som var et eller annet med oppløsninga så hadde bare bilde på 8/10 av skjermen, sendte kortet inn og fikk et nytt et med en gang, men jeg tror nok jeg ender opp med å sende inn kortet på nytt ser hva som skjer ;)

Takk for tilbake meldinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...