Gå til innhold

Hva synes gutter om jenter som spiller dataspill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gamerjenter er jo generelt sett en bra ting.

Men hvordan er det utseende messig med jenter som spiller data?

Fra min US WoW tid så husker jeg spesielt godt en dame. Hun var sammen med Guild Leaderen og hun var langt ifra noe fruktfat. Var seriøst noe av det merkeligste jeg har sett på kvinnefronten og at hun gjorde "inntrykk" er vel liten tvil siden dette begynner å bli en god del år siden.

Fra min lille tid I AoC var tingene snudd på hodet. I klanen min var det en brukbar norsk babe som merklig nok også var sammen med Guild Leaderen.

Konklusjon: Alle jenter som spiller dataspill er sammen med en guild leader....

Vet jeg om jenter som spiller andre spill enn MMO eller the sims? Nope..

Lenke til kommentar
Unnskyld at jeg spør, men hvordan vet du at det er jenter du spiller med? Eller gutter, for den saks skyld? Jeg spiller ofte damer i rollespill når jeg kan, og MMOer er ikke et unntak. Hvis noen spør svarer jeg ærlig avhengig av hvem det er. Om det er en jeg regner som venn sier jeg at jeg er en mann, men om en fjortis spør hender det at jeg har det litt moro med ham. :p

Når det er sagt har jeg hatt en del venner i MMOer, og en del av dem har vært jenter eller damer. En dame var rundt femti og ville "teste" spillet barna spilte, men ble sittende selv litt for lenge. :p

Btw jeg ser du ikke har religion på den listen? ;)

Jeg visste at jeg glemte noe. Religion skulle vært på denne listen selvfølgelig, men poenget mitt er som du sier "hvordan vet du at det er en jente", det vet du det øyeblikket vedkomne ikke har noe å vinne på å fortelle deg at hun er en jente. Dette er ekte likestilling, jente eller ei oppfører vedkomne seg som en idiot vil jeg behandle han/hun der etter.

- D.J.

Lenke til kommentar
Helt greit med jenter som spiller så lenge de får det til. Ble ikke så imponert over en dame jeg pratet med forleden Hun hadde brukt over et på å nå level 50 i WoW og spilletiden hennes hadde løpt ut mange ganger underveis. Nå var hun skuffet fordi man nå kan få rask mount på level 40 til lav kostnad.

"Javel, tenkte jeg. Andre greier dette på 2 kvelder." Men jeg sa ikke noe.

Nå er det slik for mange at spill er underholdning, og ikke en jobb man må bli fortest mulig ferdig med.

Er greit så lenge det ikke går utover vask og matlaging pliktene.....
:new_woot:

Selvfølgelig eksisterer det ikke jenter i MMO spill, ok selvfølgelig gjør det det, men jeg bryr meg ikke, vill ikke gi særbehandling til noen. Når jeg spiller online er det 4 ting som ikke bryr meg det minste:

1. Alder.

2. Kjønn.

3. Utseende.

4. Rase

Ingen særbehandling vil bli gitt uansett.

- D.J.

Enig der.

Man må vel ikke være dårlig hvis man blir slått av en jente i cs? De har mulighet til å bli like god som oss.
Poenget er vel at jenter i mindre grad: Spiller MYE, Spiller "for sin egen del", for å vinne.

Derfor blir gjennomsnitsjenta mindre skillet en gjennomsnitsgutten.

Men om man hadde gitt en jente og en gutt et år på og spille, begge spilte like mye og likte spillet like bra så er det ikke sikkert forskjellene hadde vert så store.

Jenter som spiller data er sykt udigg. Hater jenter som gjør det. ÆÆÆÆSJJJJ!!!!

Alle, ja du leste riktig, ALLE jenter som spiller data er feite, slappe, har kviser, dårlig ånde osv.

ÆSJ!!!!!!!

http://hotgamergirls.com/

Denne nettsiden har lyst til å snakke med deg ang. din kommentar. :p

Tror den siden er mer for "liksom gamers", som har andre formål med å spille en for spillets egen del.

slike liksomjenter som dette vedkommende f.eks beskriver:

Syns det er bra, jeg.

Men de må ikke være newbs, som bare spiller for å kunne si til gutter at de spiller, for å være "kul"..

Jenter som spiller data er sykt udigg. Hater jenter som gjør det. ÆÆÆÆSJJJJ!!!!

Alle, ja du leste riktig, ALLE jenter som spiller data er feite, slappe, har kviser, dårlig ånde osv.

ÆSJ!!!!!!!

Er vel ikke noe mer galt i ei utiltrekkende jente som spiller enn en gutt som spiller (gutter er somregel ikke tiltrekkende for andre gutter)

Du bør vel hate alle vennene dine som spiller også da?

Eller, du har vel ingen venner som spiller regner jeg med, blir litt rart og kategorisere sine fiender som venner :)

Lenke til kommentar
Konklusjon: Alle jenter som spiller dataspill er sammen med en guild leader....

Vet ikke om dette var ironi eller ikke, men den påstanden er ikke sann. Er selv leder i en klan, og det har vært et par jenter innom. Og ja jeg vet at de er jenter, enten via samtaler på Skype eller lignende. Var ikke sammen med noen av de.

Lenke til kommentar

Ble nylig sammen med en jente som er gamer og det er helt topp! Liker jo å spille dataspill og nå har vi mimret oss igjennom Diablo 2 (teamet opp med Hammerdin+Sorc og Bowazone+Barbarian), Starcraft (masse multiplayer, turretdefense), Transport Tycoon, osv.

Bra å ha noe å gjøre sammen istedetfor å bare sitte å se på tv hele dagen. :)

Lenke til kommentar

Absolutt ingenting imot det.

Kan nevnes at jeg har spilt sammen med flere dyktige kvinnfolk i WoW. ;)

Eneste kjipe var når guildmaster hadde hatt litt for mye å drikke å begynte å legge ann på damene mens vi raida. Awkward... :p

Lenke til kommentar

Tingen er at det er nesten ingen jenter som tør å spille dataspill. Dette av den grunn av at de da blir sett på som "nerder" av andre om de skulle finne på noe slikt. Og siden de fleste jentene faktisk bryr seg om hva andre mener, så gir de ikke spill en sjangse.

Lenke til kommentar

I den artikkelen som du viser til er det tall som viser eiere av spillkonsollene xbox, ps, og wii i USA.

Emnestarter sier i første post "Tenker WoW, Counter strike, Warcraft.. osv.. "krigsspill"."

Som blir spilt på PC, hvis vi tar med andre spillkonsoler som xbox, ps, og wii så vil nok antall kvinnelige spillere øke ja.

Endret av Oxaren
Lenke til kommentar
Jeg visste at jeg glemte noe. Religion skulle vært på denne listen selvfølgelig, men poenget mitt er som du sier "hvordan vet du at det er en jente", det vet du det øyeblikket vedkomne ikke har noe å vinne på å fortelle deg at hun er en jente. Dette er ekte likestilling, jente eller ei oppfører vedkomne seg som en idiot vil jeg behandle han/hun der etter.

- D.J.

Hehe, jeg kritiserer selvsagt ikke. Er enig i at det er ekte likestilling. Når jeg møter fremmede i et MMO blir det ofte langt mer kommunikasjon fra karakter til karakter enn fra spiller til spiller. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...