Gå til innhold

Hva synes gutter om jenter som spiller dataspill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult det! dama spiller litt cs og kanskje noe annet om jeg drar henne inn i det:D

Må ikke bli for mye spilling, men spille en cs match med dama er jo alltids kult! spes når man hører de andre geek's på ventrilo spør om de kan møte henne osv. før de vet at vi er sammen:P

vært sammen i 4 år nå, å litt gaming har vi gjort sammen helt siden starten! :)

Lenke til kommentar
Det er nesten trist å lese en artikkelen der. Det er synd å vite at det er slik kvinner blir behandlet i spillet.

Personlig, har jeg det ganske enkelt. Om noen sier de er gutt/jente, så bryr jeg meg ikke særlig mye. De spiller, og det er det som er viktig. Er de gode? Er de dårlige? Det er viktigere.

 

Jeg har også vært en aktiv Rollespiller, hvorpå flere gutter rollespilte jenter, og jenter rollespilte gutter, og da begynner man å innse at kjønn egentlig ikke har noe å si når man spiller sammen. Jenter er jo mennesker, de og.

 

Men jeg har mer respekt for kvinner i spill dog, det skal innrømmes. De er jo, tross alt, i et mannsdominert miljø.

Lenke til kommentar
Jenter er jo mennesker, de og.

 

Er jo betryggende å høre :thumbup:

 

Det er en morsom diskusjon, det her. Det finnes jo absolutt jenter som spiller, og jeg blir like fascinert hver gang jeg blir møtt med forbauselse over at jeg som jente faktisk vet ett og annet om spilling. Det ER jo en hobby som går på tvers av kjønnene, men man skulle ikke tro det hvis man så på reaksjonen til enkelte.

 

Antagelsen om at jenter automatisk må være dårligere enn gutter til å spille syns jeg også lite om. Hvis jeg er dårlig i et spill går det mer på hvor mye tid og innsats jeg gidder å bruke på det, ikke at jeg er utstyrt med pupper.

 

For min egen del setter jeg stor pris på at både jeg og min bedre halvdel spiller. Da blir det nemlig lite med mas når en av oss er helt oppslukt av et spill, for den andre finner seg noe annet å spille på. :new_woot:

(Når det er sagt så er det meget mulig at jeg knekker disken til Civilization 4 snart... Det kan da umulig være normalt å bruke etthvert ledig øyeblikk på dette i ÅRESVIS? I hvert fall når man egentlig kunne gått løs på den enorme backloggen av spill vi har liggende? HMPRF!)

Lenke til kommentar
Det er nesten trist å lese en artikkelen der. Det er synd å vite at det er slik kvinner blir behandlet i spillet.

Personlig, har jeg det ganske enkelt. Om noen sier de er gutt/jente, så bryr jeg meg ikke særlig mye. De spiller, og det er det som er viktig. Er de gode? Er de dårlige? Det er viktigere.

 

Jeg har også vært en aktiv Rollespiller, hvorpå flere gutter rollespilte jenter, og jenter rollespilte gutter, og da begynner man å innse at kjønn egentlig ikke har noe å si når man spiller sammen. Jenter er jo mennesker, de og.

 

Men jeg har mer respekt for kvinner i spill dog, det skal innrømmes. De er jo, tross alt, i et mannsdominert miljø.

 

Det var imo en veldig bra artikkel, men ja nesten litt trist. Rart at noen folk ikke kan akseptere at spill ikke kun er for gutter.

 

(Når det er sagt så er det meget mulig at jeg knekker disken til Civilization 4 snart... Det kan da umulig være normalt å bruke etthvert ledig øyeblikk på dette i ÅRESVIS? I hvert fall når man egentlig kunne gått løs på den enorme backloggen av spill vi har liggende? HMPRF!)

 

Noen spill er bare for gode til at man noen gang kan slutte å spille de ;)

 

For min del blir det Diablo 2 XD

 

Syns det er bra, jeg.

Men de må ikke være newbs, som bare spiller for å kunne si til gutter at de spiller, for å være "kul"..

 

Det å være en newb er ikke det samme som å spille bare for at det skal virke som at de er kule. Alle som begynner med spilling må jo som regel starte en plass, og det er som oftest newb stadiet.

Lenke til kommentar
Må ikke bli for mye spilling, men spille en cs match med dama er jo alltids kult!

 

Skjønner ikke helt hva du mener her. Mener du at hun ikke kan spille like mye som deg? Eller mener du at man generelt, uansett kjønn, ikke bør spille for mye? Isåfall er jeg enig ;-)

Lenke til kommentar
Må ikke bli for mye spilling, men spille en cs match med dama er jo alltids kult!

 

Skjønner ikke helt hva du mener her. Mener du at hun ikke kan spille like mye som deg? Eller mener du at man generelt, uansett kjønn, ikke bør spille for mye? Isåfall er jeg enig ;-)

 

 

Mener selvfølgelig at man generelt, uansett kjønn, ikke bør spille for mye:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...