raider000 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Jeg har stilt alt av padding og margin til 0px. Hvorfor er det fortsatt en luke igjen på toppen og til høyre? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Kode er alltid fint. Lenke til kommentar
raider000 Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Kode er alltid fint. #Innhold { border: 1px solid black; padding: 0px 0px 20px 0px; position: absolute; width: 980px; min-height: 700px; top: 246px; ? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Hei. Med mindre du skal lage et veldig lite nettsted, anbefaler jeg alltid å inkludere reset-stilsettet du finner her før all annen CSS. For øvrig; når noen spør etter kode, trenger man som regel å se mer enn kun én selektor i CSS. Aller helst gir du oss en lenke til siden du holder på med å arbeide med, da det er mest effektivt i forhold til feilsøking. Endret 16. januar 2010 av Haraldson Lenke til kommentar
raider000 Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Har ikke lagt siden ut ennå. Her er hele css.koden: #Topp { position: absolute; width: 980px; height: 200px; top: 10px; background-image: url('../Images/Banner.jpg'); } #Meny { width: 980px; height: 20px; top: 213px; position: absolute; } #Innhold { border: 1px solid black; padding: 0px 0px 20px 0px; position: absolute; width: 980px; min-height: 700px; top: 246px; } #Midtstilt { position: relative; width: 980px; margin-right: auto; margin-left: auto; } table { font-size:80%; background:white; } td.menu { background: #2c62fb; border:1px black solid; font-family: "High Tower Text"; font-size: 18px; } td.plassering { width: 20%; font-family: "High Tower Text"; font-size: 18px; } table.menu { font-size: 100%; position: absolute; visibility: hidden; background: white; border-collapse: separate; font-family: "High Tower Text"; font-size: 18px; } td.menu2 { border: black 1px dotted; border-collapse: separate; background-color: #FFFFFF; text-align: center; vertical-align: middle; font-family: "High Tower Text"; font-size: 18px; } td.menuwindows { font-family: "High Tower Text"; font-size: 18px; border: black 1px dotted; border-collapse: separate; text-align: center; vertical-align: middle; background: white url('../Images/Menu/Windows7_logo.gif') no-repeat 50% 50%; } td.menuapple { font-family: "High Tower Text"; font-size: 18px; border: black 1px dotted; border-collapse: separate; text-align: center; vertical-align: middle; background: white url('../Images/Menu/Apple_logo.gif') no-repeat 50% 50%; } td.menulinux { font-family: "High Tower Text"; font-size: 18px; border: black 1px dotted; border-collapse: separate; background: white url('../Images/Menu/Linux_logo.gif') no-repeat; background-position: 50% 50%; text-align: center; vertical-align: middle; } a { font-family: High tower text; font-size: 18px; color: #000000; text-decoration: none; } a:hover { color:#FFFFFF; } p { font-family: "High Tower Text"; font-size: 18px; color: #000000; } Lenke til kommentar
ventrec Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Legg følgende linje øverst i css-fila: * { margin: 0; padding: 0; } Hvorfor bruker du tables når du setter opp siden? Jeg anbefaler deg sterkt til å lese om css hos www.htmldog.com slik at du får litt mer forståelse for hvordan man skal bruke div's og lignende. Lenke til kommentar
raider000 Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Legg følgende linje øverst i css-fila: * { margin: 0; padding: 0; } Hvorfor bruker du tables når du setter opp siden? Jeg anbefaler deg sterkt til å lese om css hos www.htmldog.com slik at du får litt mer forståelse for hvordan man skal bruke div's og lignende. Jeg bruker tables fordi jeg har en meny som kommer ned. Eksempelvis som på disse to linkene kombinert: Link 1 og Link 2 Da blir det himla innvikla og kun bruke css. Det er mye lettere å bruke tables da! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 * { margin: 0; padding: 0; } *-selektoren har lav ytelse, noe som merkes på større dokumenter. Da må alle elementene i hele DOM-en gåes gjennom. Dessuten er det så mange flere egenskaper enn margin og padding som påvirker, så jeg vil fortsatt mye heller anbefale et skikkelig reset-stilsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå