Halldozer Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Skal til å bestille ny PC. Men tenkte jeg måtte ekstrasjekke et par ting først. Komplett eksempel PLUSS: I bytte for dette har i5 noen godbiter, som var avgjørende for mitt kjøp. Først og fremst er den mye billigre enn i7, samtidig som den yter like bra ved singlethreading (spill, programmer osv), faktisk så har den raskere ram og mindre delay og yter i somme situasjoner hakket bedre enn i7 tross å være billigre. Denne processoren er også langt kaldere og forbruker mindre strøm enn begge dem andre. Dette sto på komplettsiden som jeg linket. Sant? Tenkte at dersom i7 koster kanskje 800 kr mer, men er bedre går jeg like gjerne for den. "Dersom du ikke holder på med tunge 3d programmer eller spiller 5 spill på en gang, trenger du ikke i7". Jeg lurer ikke på om jeg trenger i7, men om i5 faktisk er bedre enn i7 til det jeg sannsyneligvis kommer til å ende opp med å bruke den til? btw. skal ikke overklokke. Directx11: dersom jeg skal kjøpe nytt bra skjermkort, skal jeg ikke like gjerne satse på et slikt et? takk for svar Endret 16. januar 2010 av Halldozer Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 i7 har socket 1366(minus 800 serien som har socket 1156), med tre minnekanaler. Denne socketen er også aktuel til den nye Gulftown(6 kjerner). Denne er også best om du skal kjøre mer enn 2 kort i Crossfire. i5 har socket 1156, denne har to minnekananler. Dette er en billigere verson av 1366 som kom først. Jeg har selv valgt og gå for en i5 fordi jeg kommer ikke til og kreve masse minne til video redigering. Og i5 er like bra som Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå