AllFather Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Det er ingen som vil ta livet av seg misslykkes. Selvmord som ikke lykkes er ikke selvmordsforsøk men bare behov oppmerksomhet Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Det er ingen som vil ta livet av seg misslykkes.Selvmord som ikke lykkes er ikke selvmordsforsøk men bare behov oppmerksomhet Sannhet med modifikasjoner. Hovedproblemet med å ta livet av seg å nettopp å være sikker på at man dør, her i landet hvor det kan være vanskelig for "vanlige mennesker" å få tak i skytevåpen. Så... Når noen kutter seg LITT på armen, så er det skrik om oppmerksomhet, MEN også psykriatisk behandling. Når noen kutter OVER hovedpulsåren på arm eller hals så bør vedkommende få tvangspsykriatisk behandling. Når noen hopper ut fra andre etasje så er det et skrik om oppmerksomhet, MEN også psykriatisk behandling. Når noen hopper ut fra fjerde etasje eller høyere så har de virkelig forsøkt å ta livet av seg. Når noen hopper ut fra tredje etasje er de stokk stein forbannet dumme uansett hva de tenkte på. UANSETT er det nok viktig å følge opp alle som truer med selvmord, eller har utført mer eller mindre forsøk, med psykriatisk behandling. Man kan ikke true andre med å ta livet av seg for å få oppmerksomhet, da er det noe galt med vedkommende i utgangspunktet. Endret 22. januar 2010 av Red Frostraven Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Det er ingen som vil ta livet av seg misslykkes.Selvmord som ikke lykkes er ikke selvmordsforsøk men bare behov oppmerksomhet Feil. En kompis av stefaren min, prøvde å ta livet av seg 3 ganger, da førsta gikk det. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Ring rett til politiet, selvom du hadde visst det kun var for å være kjip mot deg så ville jeg gjort det så hun hadde skjønt at man ikke tuller med det. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Enig her! Noe så viktig som et liv skal ikke gå tapt på grunn av gambling. Om du ringer politiet og alt er tull, blir de likevel bare glad for at du gjorde det. Bedre med en gang for mye, enn en gang for lite. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Det er ingen som vil ta livet av seg misslykkes.Selvmord som ikke lykkes er ikke selvmordsforsøk men bare behov oppmerksomhet Feil. En kompis av stefaren min, prøvde å ta livet av seg 3 ganger, da førsta gikk det. med andre ord 2 rop om oppmerksomhet og han bestemte seg for å fullføre siste gang. Det er selvfølgelig trist og leit men er nok i nærheten av sannheten . Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Det er ingen som vil ta livet av seg misslykkes.Selvmord som ikke lykkes er ikke selvmordsforsøk men bare behov oppmerksomhet Feil. En kompis av stefaren min, prøvde å ta livet av seg 3 ganger, da førsta gikk det. med andre ord 2 rop om oppmerksomhet og han bestemte seg for å fullføre siste gang. Det er selvfølgelig trist og leit men er nok i nærheten av sannheten . Feil igjen. Han kjørte en bil i en murvegg 1. gang og overlevde, han prøvde å ta pilleoverdose 2. gang med noen fant han før han døde. Hoppa ut et vindu den 3. gangen. Så nei, vil ikke si at det var skrik om oppmerksomhet var mer uflaks fra hans side. Lenke til kommentar
StatusQuo Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hva gjør jeg nå? Fått flere meldinger at hun ikke orker å leve lengre. Alt er min skyld forde jeg ikke ville være sammen med henne lengre? Siste meldingen stod det adjø på, nå får jeg ikke svar? Vet ikke om jeg skal begjyne å grine eller hva? Jepp lettest å ta kontakt med politiet og forklare det for de. Da er ansvaret politiets sitt og ikke deg. Da har du gjort alt det du kan gjøre. Jenter som holder på med manipulative ting som dette er patetiske rett og slett. Lenke til kommentar
Madebyme Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg var sammen med en kar i litt over ett år. Da jeg valgte å bryte forholdet, ble han voldelig og utrolig frustrert. Samme dagen, etter at jeg hadde dratt hjem, fikk jeg en MMS med en blodig arm, og kniven vedsidenav, og på teksten sto der "Jeg elsker deg, ville ikke leve uten deg". Fikk såklart panikk, og reiste tilbake.. Da jeg kom frem lå han på kjøkkengulvet og var "død". Jeg begynte såklart å gråte, og den dårlige samvittigheten brant meg opp på innsiden. MEN, så syntes jeg det begynte å lukte ketchup. Da jeg tok "blodet" hans på fingeren og luktet på det, var det ketchup. Å fy F*** så sint jeg ble! Ikke ta slike meldinger ut for flat hånd. Alikavell, ikke vær for sikker på at det er en spøk. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 *snip* Derfor ringer man politiet. Skulle likt å få referert hva som hadde hendt om det var politiet som hadde funnet han slik. Selvmord er ingenting å spøke med, og dersom man lar politiet ta seg av det er man helgardert; * Dersom det er på orndtlig har man gjort alt man kunne. * Om ikke vil vedkommende få seg en smekk på fingrene. Er straffbart å sløse med nødtjenestenes ressurser. Lenke til kommentar
Madebyme Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 *snip* Forsåvidt. Er nok en av de som ikke reagerte raskt nok, når alt kom til alt. Han bodde ikke så veldig langt borte fra meg, så på den måten hadde jeg kommet frem før politiet, i og med at politiet er ganske langt unna tettbygda han bor i. Burde da uansett ha sagt ifra, såklart. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Det kan, som det oftest er, väre tull. Men for all del, finn altid ut hvor hun er og om hun er alene. Har hatt en venninne som tok sitt eget liv og alle trodde hun bare fleipet. Har värt ganske så när selvmord selv. Alltid ta det en smule seriöst. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Kizzi_* Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Vanligvis bare bullshit når jenter truer med selvmord. En som virkelig er "modig" nok til å klare å ta sitt eget liv, ville aldri trua med det. Jeg har aldri hørt om noen som har tatt selvmord og varslet noen i forveien om det. Bare et forsøk på å få oppmerksomheten din og prøve å få deg tilbake, og når hun sier "hade for alltid" eller noe sånt bullshit, så er det vanligvis bare for å få deg til å ringe/sende mange meldinger. Sist jeg fikk en melding der det stod "hade for alltid"(ikke helt slik, men.) Så fant jeg venninna mi 3 dager senere langt borte fra hjemmet. Da hadde hun tatt livet av seg samme dagen som hun sendte mld. Så vær så snill å ikke alltid tro at det er tull.. for en dag så er det alvor... Lenke til kommentar
Gjest Guest_kizzi_* Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Når noen kutter seg LITT på armen, så er det skrik om oppmerksomhet, MEN også psykriatisk behandling. Når noen kutter OVER hovedpulsåren på arm eller hals så bør vedkommende få tvangspsykriatisk behandling. Når noen kutter seg "litt" på armen, så kan det kalles selvskading. Og det er ikke for oppmerksomhet, men fordi de som driver med selvskading mener at "smertene i hjertet/det som gjør vondt", gjør mindre vondt hvis de kutter seg. For da har de mer vondt der. Og selvskading går ut på å skade seg selv, for å ha vondt en annen plass enn "hjertet". De mener det er bedre å ha vondt utvendig enn innvendig.. Så det er ikke alltid det er skrik om oppmerksomhet. Forskjellen er enkel: De som viser frem det de har gjort, skriker etter oppmerksomhet. De som kutter seg og skjuler det, sliter med selvskading. (som regel) Lenke til kommentar
ACD Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Du truer ikke med å ta ditt eget liv, det er fryktelig low. Jeg skjønner jo at det kan være et rop om hjelp, men da går man fram på en annen måte. Man bruker i hvert fall ikke trusler som "hvis du går fra meg, så tar jeg livet av meg". Det er et fryktelig barnslig virkemiddel jeg håper ingen faller for. Jeg har full forståelse for de som velger å distansere seg fra mennesker som truer med å ta sitt eget liv. Selv om den som truer har det vanskelig. Hva er det som foregår i hodet på de her, hvorfor vil de andre så vondt? På et eller annet tidspunkt må man ha koblet ut alt som heter empati (jada, jeg ser den ) Endret 4. februar 2010 av ACD Lenke til kommentar
Gjest tidl_bekymret Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Poster anonymt av hensyn til den jeg omtaler. Hadde en kjæreste engang, hvor jeg ble utsatt for det samme som trådstarter. Hun begynte å behandle meg som en slave nesten rett etter at vi ble sammen. Heldigvis har jeg en sterk personlighet og psyke, så dette fant jeg meg selvfølgelig ikke i, og fortalte henne ganske kjapt hvor skapet skulle stå. Men forholdet var så dødfødt at jeg slo opp (for å gjøre en lang historie kort). Da truet hun meg med å ta livet sitt. Hun bodde et godt stykke unna der jeg bodde på det tidspunktet, langt nok til at det var umulig for meg å komme meg dit på kort tid, i og med at jeg ikke hadde bil tilgjengelig. Jeg ble ganske bekymret for henne. Dette fordi at hun da gikk på trygd, ikke hadde noen form for sosialt nettverk utenom nær familie, og at hun knapt går ut. I og med at hun sa hun bare kom til å være tilgjengelig i en viss tid så ringte jeg det lokale sykehuset fordi jeg var seriøst redd for hva hun kunne tenke seg å finne på. Der snakket jeg med en hyggelig dame som forsto min situasjon meget godt. Det viste seg at hun kjente moren til det som nå var ekskjæresten, så hun på sykehuset fikk moren til å komme hjem tidligere (eksen var hjemme hos foreldrene hennes akkurat da). Etter en time eller to ringte eksen meg, og hun var jævlig forbannet på meg fordi jeg hadde ringt, og sa at nå skulle jeg bli politianmeldt for falsk alarm til sykehuset. Nesten hele familien var på det tidspunktet samlet rundt sengen hennes. Jeg ringte sykehuset dagen etterpå og skulle høre om dette med anmeldelse var riktig. Da var det samme dame som tok telefonen, og hun sa at det var helt riktig av meg å ringe, og at noen anmeldelse overhodet ikke var aktuelt. Det kunne jo være reelt, og da er det bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Jeg tviler sterkt på at hun noensinne kommer til å forsøke det samme stuntet en gang til. Så til dere som truer med å ta livet deres uten å egentlig mene det hvis kjæresten slår opp, ikke gjør det. Noen KAN faktisk finne på å ringe sykehus/politi/alarmsentral. Lenke til kommentar
Nynaeve Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hva var det som skjedde egentlig? Fikk jo aldri noe svar? Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Å true med å ta sitt eget liv i sånne 'enkle' situasjoner ser jeg på som barnslighet og bortskjemthet. That's pathetic Endret 5. februar 2010 av Spinexel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå