Gå til innhold

Hva heter "slalomstøvler med innebygd ski"?


toth

Anbefalte innlegg

Nå har jeg googlet for harde livet, men jeg finner det umulig å treffe rett uten å huske navnet på disse skoene.

Det jeg snakker om er altså en slags slalomstøvler, med "ski" og stålkanter under, i ett. Altså ikke snow blades, men mer som rulleskøyter på snø, ingen løse deler. Bare skoen, med stålkanter og glattfelt.

Jeg mente å huske noe ala "Sno doggs" eller lignende, men er fullstendig resultatløs foreløpig.

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

En kammerat av meg har sånne. Virker ikke så vanskelig å kjøre på, ettersom en annen kammerat lånte de i akebakken (ja, vi er 19 år xp) og han kunne kjøre ordentlig på de på en halvtime.

Go for it :D

 

Nesten så eg bestiller det:) Men trur ikkje eg gidder å bruke pengane mine på sånt, når eg allereie har både ski og snowboard.

 

Litt vanskelig å raile med kanskje?

Lenke til kommentar

Jeg kjørte på sled dogs et par sesonger for lenge siden.

 

Det er lett å kjøre på og man har mye frihet med beina. Eneste er at man blir litt sliten i leggen da man har en tendens til å prøve å presse tuppen av føttene oppover så ikke fronten av støvelen går nedi. Da stopper man fort.

 

Funker best i litt brattere bakker. Grønne bakker er ikke no særlig da de ikke glir like godt som slalomski. Rød bakker er perfekt.

 

Veldig praktisk når man skal av å på skiheiser eller skitrekk. Er som å gå med vanlig slalomstøvler.

 

Har prøvd å få tak i et par selv da jeg lånte de jeg brukte, men viser seg ikke å være lett dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...