toth Skrevet 16. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2010 Nå har jeg googlet for harde livet, men jeg finner det umulig å treffe rett uten å huske navnet på disse skoene. Det jeg snakker om er altså en slags slalomstøvler, med "ski" og stålkanter under, i ett. Altså ikke snow blades, men mer som rulleskøyter på snø, ingen løse deler. Bare skoen, med stålkanter og glattfelt. Jeg mente å huske noe ala "Sno doggs" eller lignende, men er fullstendig resultatløs foreløpig. Anyone? Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 16. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2010 Har søkt litt rundt etter det eg også. Finner ingenting om det. Hadde vore ganske kult:) Lenke til kommentar
Funkmasterfleksnes Skrevet 16. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Sled dogs http://www.sleddogsskates.com/ Endret 16. januar 2010 av Analogue Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2010 Takker Analogue! Er det rett og slett helt utilgjengelig i norge? Hverken snowskates eller snøskøyter eller sled dogs gir noen norske treff som peker til kjøp.. Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2010 Forresten, noen som har prøvd slike og kan si hvor (u)likt inlines/rollerblades det er? Jeg hadde ganske bra styring på de i gamle dager, hadde vært artig å prøve noe liknende på snø.. Lenke til kommentar
Funkmasterfleksnes Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 Har en følelse at sled dogs bare er et merke, husket bare det navnet fra et sted. Har heller aldri prøvd dette selv desverre :/ Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 18. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2010 En kammerat av meg har sånne. Virker ikke så vanskelig å kjøre på, ettersom en annen kammerat lånte de i akebakken (ja, vi er 19 år xp) og han kunne kjøre ordentlig på de på en halvtime. Go for it Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 21. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2010 En kammerat av meg har sånne. Virker ikke så vanskelig å kjøre på, ettersom en annen kammerat lånte de i akebakken (ja, vi er 19 år xp) og han kunne kjøre ordentlig på de på en halvtime. Go for it Nesten så eg bestiller det:) Men trur ikkje eg gidder å bruke pengane mine på sånt, når eg allereie har både ski og snowboard. Litt vanskelig å raile med kanskje? Lenke til kommentar
Revox Skrevet 28. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg kjørte på sled dogs et par sesonger for lenge siden. Det er lett å kjøre på og man har mye frihet med beina. Eneste er at man blir litt sliten i leggen da man har en tendens til å prøve å presse tuppen av føttene oppover så ikke fronten av støvelen går nedi. Da stopper man fort. Funker best i litt brattere bakker. Grønne bakker er ikke no særlig da de ikke glir like godt som slalomski. Rød bakker er perfekt. Veldig praktisk når man skal av å på skiheiser eller skitrekk. Er som å gå med vanlig slalomstøvler. Har prøvd å få tak i et par selv da jeg lånte de jeg brukte, men viser seg ikke å være lett dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå