KidComa Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Nå har jeg hatt R9700pro kortet mitt i flere måneder uten å kommet på større problemer, men i dag... Når jeg våknet i morges var skjermbildet fullt av grønne og lilla streker (mest grønne). Ikoner ble ikke tegnet opp riktig, mouse courser'en var bare streker etc. Reboota og strekene forsvant, men etter en liten stund spratt de opp igjen. Er det noen som har noen forslag på hva som kan være galt? Har sjekka at strømkabelen er i fremdeles. Ellers kan jeg ikke tenke meg at noe som plutselig skal ha skjedd som gir disse artifacts'ene, spesielt siden kortet har oppført seg helt siden det var nytt. Specs: Asus Nforce2 Deluxe AMD XP2700+ WinXP Cat 3.4 (har fungert fint helt siden de kom ut til i dag) Alle forslag mottas med takk Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Ta av sidedøren på kabinettet og la masse luft komme inn, kommer ikke strekene betyr det at viften har stoppet eller av en annen grunn så får ikke kortet nok kjøling og går varmt Lenke til kommentar
KidComa Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Kabinett temp'n er max 1 grad over rom-temp - har en 120mm vifte til innsug og 2x80mm utblåsing (I&S Servertower)- så kabinett-temp var det ikke. Men, jeg tror du var inne på noe når du tenkte kjøling. Under drift var ikke kjøleribba på kortet særlig varm - faktisk kjølig. Etter stans ble den riktignok litt varmere, men ikke i nærheten av det jeg kunne kjenne på baksiden av kortet. Jeg tror rett og slett at kjøleribba satt for dårlig på kortet - den var litt løs nemlig. Jeg presset den litt på plass - ville ikke risikere å ta den av for å smøre på artic silver etc. i tilfelle dette var en garantisak. Uansett, stripene forsvant etter dette. Kommer de tilbake igjen, får jeg feste ribba bedre enn den er nå - har litt artic silver lim liggende. Min teori er at thermal pad'n evt. goop'en + feste-mekanismen er ganske råtten. Kanskje det er noen andre som har vært borti dette her? Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg har vært borti det et par ganger med min 9700pro (Sapphire), når det fikk kjølt seg ned litt funka det OK igjen. Har ikke sjekket hvordan kjølingen sitter på mitt kort, men kassa er ikke så ventilert som jeg skulle ønske... Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Sjekk at ikke vifta har stoppen på kortet! Lenke til kommentar
KidComa Skrevet 21. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2003 Bare en liten oppfølging her. Artifactsene ble bare verre og det endte med at jeg sendte det tilbake til komplett. Fikk nettopp henta kortet de sendte i retur. Ikke et 9700pro, men faktisk et 9800pro retail. Ganske fornøyd med det ja! Etter å ha lest så mye rart om Komplett, var jeg litt skeptisk til om retur hjalp noe særlig. Ikke ille dette, Komplett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå