Niinja47 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Formen: <form action="mytest.php" method="post"> <LABEL for="name">Name: </LABEL> <INPUT type="text" id="name"><BR> <LABEL for="email">Email: </LABEL> <INPUT type="text" id="email"><BR> <LABEL for="country">Country: </LABEL> <INPUT type="text" id="country"><BR> <INPUT type="submit" value="Submit"> </FORM> mytest.php - PHP'en <?php$name = $_POST['name']; $email = $_POST['email']; $country = $_POST['country']; $handle = fopen("data.txt", "a"); fwrite($handle, "***********"); fwrite($handle,$name); fwrite($handle, "\r\n"); fwrite($handle,$email); fwrite($handle, "\r\n"); fwrite($handle,$country); fwrite($handle, "\r\n"); fclose($handle); exit; ?> Error: Bare stjernene og linjene kommer på data.txt, ingen name, email eller country. Lenke til kommentar
trash__ Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 <INPUT type="text" id="name"> <INPUT type="text" id="email"> <INPUT type="text" id="country"> Bytt ut id= med name= Lenke til kommentar
Badon Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Prøv å bytt ut id med name i formen din.. <INPUT type="text" name="name"> osv.. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Sikker på du ikke vil bruke database heller? Lenke til kommentar
Niinja47 Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Ingen experience med database >_> EDIT: Tusen takk, det virket. Tror ikke jeg har behov for MYSQL Endret 16. januar 2010 av Fight-Styl3r Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Lær deg basicen fra en tutorial eller bok. Er absolutt ikke vanskeligere enn filbehandlings- og stringmanipulasjonsteknikker som du nå har lagt til rette for. Du trenger bare en enkel tabell med tre felt (kolonner), en for name, en for country og en for email, og gjerne en id i tillegg. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Trenger ikke å være MySQL, sqlite er bra nok i dette tilfellet Enklere å administrere enn en tekst fil Lenke til kommentar
Kris Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Ingen experience med database >_> EDIT: Tusen takk, det virket. Tror ikke jeg har behov for MYSQL MySQL er veldig lett hvis du leser litt på w3school Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 SQL generelt er ikke så vanskelig (SELECT,INSERT,UPDATE spørringer) Skal man lage tabeller så er ikke det så vanskelig heller hvis man har et program som gjør det for deg Lenke til kommentar
Niinja47 Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Tusen takk, skal prøve å lære meg SQL. Vet dere om noen måter å sende mail til en hel database med mailer på en gang. Eller skal jeg bare bruke noe som Atomic Mail Sender / SendBlaster ? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Mail til en database? Trur du må utdype den Men ang sending av få mail så har man jo mail(), men hvis det er en del så burde du se på PEAR::Mail http://pear.php.net/package/Mail Lenke til kommentar
Niinja47 Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Hvis jeg lagrer formen til en database. Er det da mulig å sende "bulk" mail til alle emailene på tabellen "email" i databasen? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Vell, du må jo hente dataene fra databasen først Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Så svaret er ja. Er bare å lage en løkke (loop). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå