Gå til innhold

Hvilket USB-nettverksadapter anbefales å kjøpe nå?

G

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser det var ett g-hastighetsadapter du fant der.

At den støtter alle OS-du nevner, den "buttpluggen", er jo ingen uting. Takk for tipset. Venter på flere tips om det skulle komme.

Står i butikken: Ehh, skulle gjerne hatt en sånn buttplugg til Laptop'en :!:
Lenke til kommentar

Skaffet meg like godt den "buttpluggen" (Linksys WUSB600N)

Først ville den ikke installeres med CD i Vista, så vegret jeg meg for å plugge inn USB-nettverksadapteret før CD, da det stod 2 steder i lefsene med tydelige klistremerker, installer ting på CD først.

Løsningen, som han ikke ville gi fra seg uten å forsøke å selge hardware først ble:

Plugge i USB-adapteret først. La Vista rote etter driver automagisk. For så å senere i prosessen få spørsmål om driver-mediet. Som ble CD'en som en pekte og klikket seg til, og så trykke neste og vente en halv evighet for rukkelet å la seg installere.

Enden på visen var at jeg måtte sette opp USB-adapteret manuellt i D-Link router, fordi den automagiske Wireless Proteced Service ikke ville kjøre uten at Linksys programvare var installert bedyret Inderen. Men jeg skulle bare benytte Windows eget innebyggede trådløse program-/styresystem til å koble meg mot det trådløse nettet. OG DET FUNKET SMERTEFRITT. Jippi!! Det var anbefalt av Linksys selv, som leverer program-CD og slikt sammen med produktet. Inderen sa at programvaren deres ville gjøre PC'en min tregere. Han skulle jo ha fått 5 kroner for det tipset. Men så var det nå jo jobben hans å hjelpe brukere med slikt ..

Javel, tenkte jeg klok av skade fra tidligere erfaringer med ett og annet hardware. Ringte til slutt gratisnummeret i Nord-Amerika og snakket med kar fra India tydeligvis.

Engelsk med indisk aksent er ikke til å ta feil av. Også over telefonlinje da. Ja i disse dager outsourcer de alt mulig :D

Jommen sa jeg smør. Inderen gjør som indere flest de forsøker seg som kremmere. Det kreler med den typen indere på kanariøyene f.eks. til info for de som ikke måtte ha hatt gleden av å oppleve slikt enda. Så før jeg fikk spørre ordentlig om framgangsmåte å få installert på, så skulle han fortelle opp og ned i mente om en tilsvarende adapter som jeg kunne få 20 dollar rimeligere enn veiledende pris. Jeg forstod jo hvor det bar hen, så jeg dro fram fristelse og fikk stillet min nysgjerrighet samtidig. Så jeg spurte like godt hva den dyreste routeren deres kostet. Jo 199,99 dollar og det vil si omtrent 50 dollar i avslag. Regnet litt på det og fant ut at Komplett var 80 cent rimeligere på den veiledende prisen (cirka 250 dollar) med den vekslingskurs jeg benyttet. Komplett er jo litt i øvre prisskikt ofte, men ikke alltid. Så vi er faktisk temmelig konkurransedyktige på elektronikk her på berget, selv om det ikke gjelder absolutt alle komponenter en finner i en PC. Enkelte ting er og blir fordømt mye billigere i Nord-Amerika. F.eks. LCD-TV for å ta noe innlysende.

Han maste og spurte etter det kredittkortet mitt og adressen min. Men, jeg sa jeg var usikker og ville prøve Linksys produktet opp mot D-Link routeren min først.

I forkant hadde han liret av seg sikkert 8 ganger tidligere hvor dårlig disse enhetene kommuniserer med hverandre når det er av forskjellige merker produsenter. Han sa at jeg gjerne kunne oppleve at jeg mistet internettforbindelsen etter 20 sekund, for det hadde han hørt. Nå har jeg ikke en gang oppdatert firmware i min D-Link DIR-655 ennå (firmware 1.21EU).

Internett går som hakka smør, og jeg har ikke mistet forbindelsen foreløpig. Mulig dette var en god investering (over å benytte det innebyggede trådløse kortet i den bærbare).

Enden på visa var at inderen tålmodig som han var. Gadd å vente så utrolig lenge :evil: ikke fikk noe ekstra avkastning og provisjon på salgsframstøtet sitt.

Salgscluet var at en ikke fikk tilbudet igjen, kun første gangen en ringer Linksys som kunde! Wow, jeg ble ikke særlig imponert. Ikke 10 skarve dagers omtenkningstid kunne de gi en litt usikker kunde.

Får håpe han fikk noen øre for å snakke så lenge på linjen med meg da. I mellomtiden fikk jeg gjort mange innstillinger som var nødvendige, og til slutt klarte jeg å få med meg 3/4 deler av de ordene han kom med over luren. I starten tenkte jeg med meg selv, dette går aldri bra (da fikk jeg kansje med meg 1/5 av det han sa. :!:

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Live chat høres mye enklere ut enn å kommunisere med en inder på engelsk.

Brukererfaring:

Linksys dingsen er hurtig og virker som regel alltid. Bare Windows Vista som av og til ikke finner dingsen første gang den plugges inn. Andre gangen går det som regel greit å komme på nett. Når den ikke kjenner enheten (første gang), så ber Vista om WPA2 passordet.

Dingsen/Vista er ikke konsekvent trøblete for å ha nevnt det også.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...