Gå til innhold

Ny "profftelefon", hva skal jeg velge?


fomox

Anbefalte innlegg

Da vil jeg ha ny telefon.

Får ca. 5500 kr å bruke, og den skal selvfølgelig være ulåst og MÅ bli kjøpt hos en telenorforhandler, noe annet er ikke aktuelt.

(Iphones kan kjøpes låst for så å låses opp, men ikke mere enn 6000 totalt)

Til nå har jeg hatt en Xperia 1 siden dagen den kom ut, og har vært veldig fornøyd, men nå i senere tid er det en dritttelefon.

Den henger seg opp, er treg osv. Er også fysisk ødelagt.

Toutchskjerm er et must, ingen telefon uten, hehe.

3,5 minijack er også veldig høyt på listen min, sammen med fullt qwerty tastatur.

Har vurdert Iphone 3gs, xperia 2, nexus one, htc hd2.

Men jeg er ikke oppdatert på mobilmarkede i det hele tatt, så her er det dere kommer inn, har dere noen tips til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mener du at du vil ha fysisk tastatur? isåfall er vel Motorola Droid (eller Milestone som jeg tror den kalles her i Europa) et alternativ? Om ikke så er vel Nexus One en flott og lynrask androidtelefon. Om du er villig til å vente til i mars så ser Xperia X10 ut til å bli en super telefon, med en gedigen skjerm (4") og lynrask prosessor.

Lenke til kommentar
mener du at du vil ha fysisk tastatur? isåfall er vel Motorola Droid (eller Milestone som jeg tror den kalles her i Europa) et alternativ? Om ikke så er vel Nexus One en flott og lynrask androidtelefon. Om du er villig til å vente til i mars så ser Xperia X10 ut til å bli en super telefon, med en gedigen skjerm (4") og lynrask prosessor.

 

fysisk tastatur er et pluss, men så har jeg aldri brukt viretuelle tastatur heller, så det er jo litt av grunnen til at jeg spør.

X10 kommer forresten ut 30.januar.

 

har også et veldig greit forhold til windows mobile, syns det er et knall operativsysten, men det er jo litt tregt etterhvert.

Ellers er det jo digg pga. jeg kan det fullt ut allerede og det er massevis av programmer til det og jeg kan programmere til windows mobile

Lenke til kommentar

WM uten tastatur:

 

HTC HD2 er det raaeste akkurat naa, og denne er ogsaa svaert rask.

 

Hvis du finner denne for bred og/eller fysisk for stor saa er Samsung Omnia 2 et godt alternativ.

 

WM med tastatur.

 

Samsung Omnia Pro (B7610) er egentlig det eneste alternativet her akkurat naa siden baaded HTC Touch Pro 2 og Xperia X2 har samme processor som din naavarende X1 og dermed er ca. like rask/treg som denne.

 

Symbian uten tastatur:

 

Samsung Omnia HD

 

Symbian med tastatur.

 

Nokia N97 og Nokia N97 Mini , her foretrekker de fleste faktisk N97 Mini'en.

 

Siden du skal kjope fra forhandler saa er Android mobilene ikke saa interessange som "proff" alternativ, da de aktuelle modellene, Motorola Milestone, Google Nexus One og Sony Ericsson X10, ikke selges hos forhandler i norge ennaa.

 

Den eneste som er tilgjenglig naa med bra processor og skjermopplosning er Acer A1 Liquid. (Snapdragon processor og WVGA skjermopplosning)

 

Som du nevnte selv saa har du da ogsaa Iphone 3GS som et alternativ og.

 

Til nå har jeg hatt en Xperia 1 siden dagen den kom ut, og har vært veldig fornøyd, men nå i senere tid er det en dritttelefon.

Den henger seg opp, er treg osv.

 

NB: Angaaende WM telefoner, for aa oke og beholde telefonens hurtighet maa du bruke et 3 parts program for minne frigjoering/optimalisering, innstillings optimalisering og registry rengjoerer osv. et bra program for dette er f.eks Memmaid

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar
Har dere noen gode grunner eller mot argumenter for at jeg skal kjøpe iphone 3gs da?

 

Hvis dine behov "faller" innefor hva Iphone kan gjore, saa er det en flott telefon.

 

Siden du spurte, negative sider ved Iphone. Lydkvalitet ved normal telefon samtale er heller saa som saa, hva slags 3 parts program du kan installere er kontrollert av Apple, du kan kun bruke en pc til og overfore/syncronisere musikk etc. til mobilen m.m.

 

En grei oversikt over Iphones mangler finner du her

 

Mens fysisk tastatur og hoy opplosning samt stotte for alle office program/tasks er nok endel viktigere for de fleste seriose proff brukere.

 

Trenger du ikke fysisk tastatur, er proff/business bruker og hvis storrelsen ikke blir for overveldende saa er HTC HD2 det beste valget pr. dags dato.

 

Med fysisk tastature er noe som er prioritert saa er nok Samsung Omnia Pro det beste valget fulgt av HTC Touch Pro 2 og Xperia X2.

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar
Du er klar over at iPhone også støtter alle office program/tasks?

 

Iphone kan stotte nesten alle hvis du kjoper et av disse 2 programmene Quickoffice (19.99 USD) eller Documents To Go (14.99 USD).

 

Men nesten er ikke fullt, Office Mobile 10 som finnes paa nye WM mobiler er fremdeles maalestokken disse strekker seg mot.

 

Glemte ogsaa og nevne tidligere at Iphone mangler stotte for multi tasking som er en hendig fuksjon aa ha tilgjengelig som proff bruker.

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar
Ingen som skal foreslå Nokia N900?

Det beste fra to verdener?

 

N900 er mer for dedikerte "teknofiler" pr.idag.

 

N900 med dagens version av Maemo os'et er enna ikke fullt funksjonelt som mobil for proff/business bruk.

 

Men Maemo ser ut til aa ha en lys fremtid og gitt litt mere tid vil den nok seile opp som et av de beste alternative os'en ogsaa for business/proff bruk.

Lenke til kommentar

 

Begge de nevnte er ganske anti Windows Mobile i utgangspunktet, du kan jo godt lese testene av HD2 fra andre kilder og. F.eks. hos Amobil.no og Mobilen.no

 

 

Personelig saa synes jeg derimot at den kommende Sony Ericson Xperia X10 er en god del mer spennende en HD2.

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar
N900 er mer for dedikerte "teknofiler" pr.idag.

 

Du har nok rett, jeg har ikke testet den selv.

 

Jeg gikk selv fra HTC HD til SE X1 for 6 mnd siden, og

det er en helt annen verden med tastatur. Plutselig "orket"

jeg å svare på epost, ikke bare lese dem fra telefonen.

Mulig det bare er meg som ikke klarte å lære meg touch taster.

 

Men jeg mener en telefon ikke er proff uten et fysiskt tastatur,

så HD2, X10, Iphone ol. er tøffe telefoner men..

 

Skulle jeg hatt ny profftelefon i dag tror jeg at Milestone

eller X2(veldig fornøyd med X1...) hadde stått øverst på lista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...