Gjest Slettet+3124 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Jeg driver å setter opp en nettside. Og jeg skulle ha oversatt noe til norsk, men jeg finner ikke de 2 siste elementene. Så jeg lastet ned FireBug, og der kan man endre på det man ønsker "on the fly". Men greia er selvfølgelig at dette ikke blir lagret i serveren, så når jeg avslutter FireBug, forsvinner alt. Så hvordan få koblet FireBug opp i mot serveren slik at endringen blir permanent? Lenke til kommentar
bonedawg Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Det er nok ikke mulig, FireBug lar deg endre html slik den er i øyeblikket i cachen, og det er aldri sikkert at det er likt slik som kildefilen er (spesielt i DOM-generernde javascript) Du må bruke FireBug til å finne hvor det du skal redigere ligger hen i html-fila, og så redigere filen manuelt (vha av notepad, som er det råeste webutvikligsverktøyet i manns minne) Vet ikke om jeg forklarte meg godt, men poenget er uansett at FireBug kun er i stand til å redigere innholdet i cachen til Firefox. -steinar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Godt forklart! Men da blir neste spørsmål.. Hvor finner jeg ut hvilken fil og hvor i fila jeg skal redigere når jeg bruker FireBug? Lenke til kommentar
bonedawg Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hehe Ikke for å være han kjipe karen, men; Jeg foreslår et grunnleggende studie i html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå