Gå til innhold

Sikter for kort

Juden

Anbefalte innlegg

Når jeg øvelsekjører så sikter jeg for kort. Det er perioder hvor jeg sikter langt nok, men gjennomsnittlig så sikter jeg kort.

Hvordan kan jeg bedre denne feilen? JEg vet at svaret er så enkelt som å sikte langt, men jeg ender bare opp med å sikte kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner meg litt igjen her.. For meg ordnet det seg etter en del feilkjøring, feks. venstreblinking hvor det er ulovlig å svinge til venstre, kjøring i blindgater og kjøring i sykkel og gangsti :p Men for min del hjalp kartkjøringen veldig mye, jeg lærte meg rett og slett verdien i å se langt frem etter skilt! Learn by doing

Lenke til kommentar

Har ikke noen spesielle tips til forberedning dessverre.. Det handler vel rett og slett bare om å ikke glemme å se langt frem :) Dette kom automatisk for meg, da jeg hadde noe å se etter som stedsnavn på skiltene. Men det er også lett å glemme dette fort, feks. om du bare skal ut å øvekjøre elns.. Da prøver jeg bare å huske den positive opplevelsen jeg fikk om å se langt frem, under kartkjøringen

Lenke til kommentar

Sjå så langt fram du kan. Det er ein vanesak som kjem etter å ha kjørt bil ei stund. Hjernen klarer å halde bilen på veien utan å måtte fokusere 5 meter framfor den heile tida.

Om du kan, kjør så mykje som mogeleg med foreldre for å få det inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...