Gå til innhold

Bør vi velge Elvebakken eller Handelgymnasium?

lukasz_no

Anbefalte innlegg

Hei, ;)

Jeg og noen kompiser har tenkt oss på en bra videregående skole i Oslo til sommeren. Vi ble enige om at Katedralskolen ikke var helt i vår type, så derfor står det mellom Elvebakken eller Handelgymnasium. Selv om det er litt tid igjen til 1.mars vil vi helst være tidlig ute og sikra på at vi tar det riktige valget.

Er det noen her som kan hjelpe oss med å ta det riktige valget? Hvilken av skolene er den beste, en skole med bra miljø?

Er det kanskje noen av dere som vet hva snitt-grensen var for å komme inn på disse skolene i fjor?

Takker for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elvebakken har høyere snitt enn Handels. Tror det var på 4,9 i år.

For meg som ikke går på noen av de to skolene, er det vanskelig å si hvilken som er best. Elvebakken har gode elever, som kanskje igjen fører til bedre læringsmiljø. Men ingen av skolene er dårlige.

Når det gjelder miljø på skolene, så er de litt forskjellige. Til Elvebakken kommer det folk fra hele byen, så det er ikke så mange som kjenner hverandre. Til Handels kommer det mange folk fra f.eks. Oslo vest som gjerne kjenner hverandre fra før av. Jeg vet ikke helt hva slags folk dere er, men det er i alle fall festmiljø på OHG, hvis du skjønner hva jeg mener.

Dere bør også titte litt på fagene begge skolene tilbyr. Liker dere realfag, så har begge skolene likt tilbud, tror jeg. Det særpregede med Oslo Handelsgymnasium er, som navnet tilsier, at de tilbyr økonomilinjer, i tillegg til at de har faget "Entreprenørskap ...(husker ikke resten)"

Jeg har mange venner som går på begge av skolene, og alle er fornøyde! Så det er opp til dere hva dere velger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...