Knife Skrevet 16. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Hei, jeg tenkte litt her om dagen. 1 kilo rent fett = 9000 kcal 1 kilo fettvev = 7000 kcal La oss si at min vedlikeholds kaloriintakk er 3000kcal. Hvis jeg spiser 1000kcal mer hverdag, så og si 7000kcal mer i uken. Så vil jeg legge på meg 1kg. Dette vil være rundt %80 fett og %20 muskler (?). Så tenker jeg, hvis jeg bare har 3000kcal (rundt 450kcal hverdag) i overskudd i 2 uker så vil jeg legge på meg 1kg, vil jeg få mer muskler og mindre fett da? Eller stemmer ingenting av det jeg sa? Altså, dette er bare hypoteser. Takk. edit: Før så pleide jeg å gå opp 1kg i uken, og etter jeg satt meg ned ved skrivebordet og så hva jeg spiste hverdag fant jeg ut at jeg spiste 1000kcal mer hverdag enn vedlikesholden. Så begynte jeg å teste ut med litt som 200-300kcal hverdag mer enn vedliksholden også gikk jeg bare opp en halv kg i uken. Kroppen kan jo bare lage en viss mende muskler i uken uansett hvor mye du spiser, så in reality vil jeg få samme mende muskler bare mindre fett ? Endret 16. januar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 26. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2010 Problemet er at det er veldig vanskelig å ligge såvidt i overskudd. Mao hvis du ligger 2-300kcal i overskudd gjennomsnittlig, vil du nok ligge 2-300 under noen dager og 4-500 over andre dager. Når du ligger i underskudd med lav fettprosent tviler jeg på at du får bygget noe særlig med muskler. Da vil mesteparten av proteinene gå til forbrenning. 500kcal i gj.snittlig overskudd er "anbefalt", men da må man ha noen deffe-perioder hvis du ikke vil bli feit til slutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå