Gå til innhold

20/1 mbit linje trondheim

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Hei

skal ha nytt nettverk her i trondheim. Men er litt usikker på hvilken levrandør som er best.

skal ha 20/1 Mbit

ligger ca 3000meter fra LEN(netverks baste elrs)

Pris 300-500 Pr/månde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3km er 2km for mye for å kunne oppnå full 20/1mbit.

Som Smacki sier så vil du toppen oppleve å nå 10mbit.

Jeg mener ditt beste alternativ er å kontakte div. levrandører rundt deg, og hør med dem hvem som benytter seg av broadcom "sine" rutere.

Broadcom "sine" rutere klarer å håndtrede linjelengde best mulig, og du vil derfor få maksimalt ut av nettet ditt.

PS: Broadcom leverer ikke routere selv. Men lager chipset og softwaren selv. Inteno og comtrend benytter seg av broadcom sin software og HW.

Vet med sikkerhet at NGT leverer Inteno routere.

Lenke til kommentar
3km er 2km for mye for å kunne oppnå full 20/1mbit.

Som Smacki sier så vil du toppen oppleve å nå 10mbit.

Jeg mener ditt beste alternativ er å kontakte div. levrandører rundt deg, og hør med dem hvem som benytter seg av broadcom "sine" rutere.

Broadcom "sine" rutere klarer å håndtrede linjelengde best mulig, og du vil derfor få maksimalt ut av nettet ditt.

PS: Broadcom leverer ikke routere selv. Men lager chipset og softwaren selv. Inteno og comtrend benytter seg av broadcom sin software og HW.

Vet med sikkerhet at NGT leverer Inteno routere.

Tja... kommer vel også helt ann på hvilket utstyr som står i sentralen....

Jeg er tilknyttet Zyxel utstyr i sentralen, noe jeg er storfornøyd med grunnet egen erfaring med robusthet (har NGT linje).

Inteno routerene er helt ordinære routere, er du en mer avansert bruker så vil jeg anbefale å bridge dette til eget utstyr (dog dette er vel på eget annsvar).

Jeg sitter i dag på en Inteno router som fungerer meget bra til forbruket vi har hjemme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Fikk nylig en mail av telenor(bestilte bredbånd turbo) de sa at jeg ikke kunne ha høyere hastighet en 1.5 Mbits...jevlig stor nedtur

Lenke til kommentar
Fikk nylig en mail av telenor(bestilte bredbånd turbo) de sa at jeg ikke kunne ha høyere hastighet en 1.5 Mbits...jevlig stor nedtur

Nextgentel eller en annen OA leverandør kan gi mer.

Telenor er rigide og kan stort sett ikke levere like raske linjer som OA leverandører.

Lenke til kommentar

Kun hvis de har eget utstyr i sentralen. Jeg gikk i den fellen. Hadde 2mbit fra Telenor, og byttet til NGT pga de påstod at de kunne la meg teste høyere hastighet. Resultatet ble at de kun gav meg en 1Mbit linje, og de sier nå at de ikke kan gjøre noe som helst pga de ikke har eget utstyr i sentralen. Aldri mer NGT, er faktisk ikke første gangen de har løyet og holdt meg for narr.

Lenke til kommentar

Kun hvis de har eget utstyr i sentralen. Jeg gikk i den fellen. Hadde 2mbit fra Telenor, og byttet til NGT pga de påstod at de kunne la meg teste høyere hastighet. Resultatet ble at de kun gav meg en 1Mbit linje, og de sier nå at de ikke kan gjøre noe som helst pga de ikke har eget utstyr i sentralen. Aldri mer NGT, er faktisk ikke første gangen de har løyet og holdt meg for narr.

Derfor nevner jeg en OA leverandør.

WS linjer er det samme som Telenor :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er det helt sikkert at andre levrandører kan gi høyere hastigheter? bor i et leilighets bygg, som ble bygget for en 10-20 år :p er ganske sikker på at ingen ting har blitt oppdatert noe av kabel nettet her...

Men kan jo altids ta kontakt med NGT og Ventelo å bare høre..

Så foresten inne i veggutaket til Telefon/ADSL og den hadde kun 4 av 8 ledninger koblet til.. vet ikke om d spiller noe rolle..

Lenke til kommentar
Er det helt sikkert at andre levrandører kan gi høyere hastigheter? bor i et leilighets bygg, som ble bygget for en 10-20 år :p er ganske sikker på at ingen ting har blitt oppdatert noe av kabel nettet her...

Så foresten inne i veggutaket til Telefon/ADSL og den hadde kun 4 av 8 ledninger koblet til.. vet ikke om d spiller noe rolle..

Anbefaler å høre med de, de kan sjekke om de har eget utstyr i sentralen.

Er du student så finnes det vel også studentpriser.

4 "ledninger" er 2 trådpar, så det er mer enn nok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Anbefaler å høre med de, de kan sjekke om de har eget utstyr i sentralen.

Er du student så finnes det vel også studentpriser.

4 "ledninger" er 2 trådpar, så det er mer enn nok.

Ok;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...