cp-nilsen Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Prøver å lage et lite program som skal kjøre øverst på skjermen og vise noe informasjon. Jeg har sett rundt i dokumentasjon både til wxRuby og wxWidgets, men finner ikke ut hvordan jeg kan lage et vindu uten kanter, topplinje (hva heter egentlig denne? der du har tittel, gjerne et ikon og minimer, maksimer, avslutt) I bunn og grunn trenger jeg å lage en helt tom frame der jeg kan legge inn den informasjonen jeg trenger. Fikk dette til med RubyGTK en gang i tiden, men da dette programmet også må funke i windows tenkte jeg wxwidgets var bedre å bruke. Alternativer tas også i mot med takk. Endret 19. januar 2010 av cp-nilsen Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) jeg vil tro du kan tilpasse denne: (Fra http://aspn.activestate.com/ASPN/Mail/Mess...-users/3695722) wx.Frame.__init__(self, None, -1, size=(300,400), style=wx.BORDER_NONE|wx.SYSTEM_MENU|wx.MINIMIZE_BOX| wx.MAXIMIZE_BOX|wx.CLOSE_BOX|wx.RESIZE_BORDER) Hvis du leser tråden så ser du at denne vil gi deg en kant rundt, denne er for resizing, hvis du fjerner denne kan du ikke resize, men vinduet ditt vil være rammeløst. (Vet det er python, men den er såppas grei å lese at den vel ikke skal være så vanskelig å kode om... Ta det som pseudokode ) Googlesøket jeg brukte var "borderless frame wx". -C- Endret 18. januar 2010 av ChristianW Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) STYLE => BORDER_NONE gjorde susen. Problemet nå er at det ikke går an å avslutte med programmet. Ctrl-C fra terminal fungerer ikke, ikke engang killall ruby :S Ikke at det er så farlig, tanken er at det skal surre og gå hele dagen, men det burde jo være mulig å avslutte programmet... Edit: ser ut som killall ruby fikk avsluttet det til slutt, men det virker noe buggy allikevel.. Endret 18. januar 2010 av cp-nilsen Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Du må jo lage en måte å avslutte det på innenfra. Dobbelklikk på vinduet eller noe slikt. På samme måte som du må lage en egen resizefunksjon hvis du ønsker å resize vinduet når du ikke har kanten rundt, som nevnt i tråden... -C- Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Hmm. Så for meg at Ctrl-C terminerte automatisk, men da så Mange takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå