Gå til innhold

Innvandringspolitikk og lignende debatter


mad2003

Anbefalte innlegg

 

Jeg bor på Grønland i Oslo faktisk, og må si at du overdriver noe sinnsykt. Det skjer ikke voldshandlinger "hver dag" :o

 

Jo.

 

Ta en tur gjennom Grønland og Tøyen en dag, så skjønner du nok at selv om det står en gruppe pakistanere samlet sammen, så kommer de ikke til å overfalle deg.

 

Ta deg en tur langs Akerselva en deilig sommerkveld.

 

Hvor bor du? Jeg har ihvertfall sett flere norske gjenger... En ting til, du generaliserer for mye når du sier "men blant pakistanere er det veldig vanlig". Bevis det

 

Hvorfor skal jeg bevise såpass åpenbare ting?Er ikke mitt problem at du er så uvitende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

johnt, du viser absolutt ingen evner til å diskutere på et mer intellektuelt nivå, og da finner jeg ingen grunn til å fortsette denne diskusjonen. Enten du bare er barnslig eller er faktisk så uvitende og naiv, så synes jeg synd på deg. Hvis du klarer å begrunne svarene dine bedre enn "det er jo så åpenbart at jeg ikke trenger å si noe mer" og "jo, det er sånn fordi jeg sier det", så kan jeg umulig ta deg på alvor. Har du kanskje hatt noen dårlige erfaringer med utlendinger?

 

Med mitt orientalske utseende (er fra sørøst-asia) har jeg flere ganger blitt møtt med rasistiske utsagn og voldshandlinger fra nordmenn, og da spesielt eldre mennesker og nynazister. Men jeg er jo ikke redd for nordmenn av den grunn.

 

Og før du svarer:

Tenk deg at du er en gutt på 16 år av utenlandsk opprinnelse. Du er født og oppvokst i Norge, og føler at du er like norsk som alle andre. Men uansett hvordan du føler deg, så ser alle andre på deg som fremmed. Du har flere ganger blitt møtt med "jævla pakk*s" og "dra tilbake til hjemlandet ditt", og hver gang du er i en butikk, så merker du at de ansatte følger litt ekstra mye på hva du driver med. Og selv om du har flere norske venner, så merker du at de litt annerledes i være-måten sin rundt deg. Hva er galt med meg, tenker du kanskje da?

Du finner det lettere å omgås sammen med andre ungdommer med lik bakgrunn som deg, og dere danner en vennegjeng. Dere har det hyggelig i hverandres selskap, men kan ikke unngå å bli møtt med ekstrem forsiktighet og fremmedfrykt hver gang dere er ute sammen.

Flere rasistiske episoder fører til at du selv blir litt forsiktig rundt nordmenn, og isolerer deg så godt du kan fra det norske samfunnet.

 

^^Mesteparten av dette har jeg av egen erfaring, bortsett fra at jeg ikke har isolert meg fra samfunnet. Denne "fortellingen" kan også gjelde for innvandrere.

 

 

PS: Jeg bor bare et par hundre meter fra Akerselva, og har gått forbi der flere ganger midt på natten. Er som oftest bare ufarlige narkomaner som sover da.

Lenke til kommentar

Har du kanskje hatt noen dårlige erfaringer med utlendinger?

 

Jepp,men mange som har opplevd verre ting enn meg,feks alle barna som går på grunnskole i Oslo sentrum/Oslo øst,der det er 70-90% innvandrere som bare prøver å sabotere undervisningen hele tiden,og truer og står i.

 

Med mitt orientalske utseende (er fra sørøst-asia) har jeg flere ganger blitt møtt med rasistiske utsagn og voldshandlinger fra nordmenn, og da spesielt eldre mennesker og nynazister. Men jeg er jo ikke redd for nordmenn av den grunn.

 

Det tviler jeg på.Uansett er det utlendinger som er overrepresentert på voldstatistikken.

jeg vil ikke at 70% av Oslos befolkning skal være utlendinger,det kommer til å skje om 10-15 år om vi ikke stopper innvandringen av alle de som ikke trenger beskyttelse.

 

Og før du svarer:

Tenk deg at du er en gutt på 16 år av utenlandsk opprinnelse. Du er født og oppvokst i Norge, og føler at du er like norsk som alle andre. Men uansett hvordan du føler deg, så ser alle andre på deg som fremmed. .

 

Det er sånn det kommer til å føles for nordmenn i Oslo om noen få år,om vi ikke stopper innvandringen.innvandrerene kommer til å komme i flertall snart.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Pakkistanere og innvandrere fra fremmedkulturelle land (mulsimske land) er generelt mer voldelige. Det er ingen tvil om dette, og jeg tror folk flest begynner å forstå dette. Folk begynner simpelthen å gå lei av bortforklaringene til "Antirasistisk senter" og andre sosialist organisasjoner. Det er ikke snakk om enkeltindivider eller unntak, det er et faktum! Jeg er ikke rasist i ordets rette forstad, jeg mener IKKE at hvite er bedre en svarte/mørkhudede, men jeg mener og VET at hvite GENERELT er mindre voldelige. Send meg gjerne ut av forumet for 14 dager eller noe for rasisme, men dette landet har (fortsatt) ytringsftihet. Mine påstander kan dessuten underbygges av alle statistikker.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke rasist i ordets rette forstad, jeg mener IKKE at hvite er bedre en svarte/mørkhudede, men jeg mener og VET at hvite GENERELT er mindre voldelige.

 

Da vet du meget lite, min venn. Dersom du skal komme med en slik uttalelse, så vil jeg gjerne se fakta (nei, ikke bare 1 graf eller artikkel. Nøytrale, uavhengige og alvorlige helst :)

 

Mine påstander kan dessuten underbygges av alle statistikker.

 

Så vis meg alle disse statistikkene da!

 

Som avslutning: kan vi ikke bare la denne diskusjonen dø? Vi blir jo aldri enige uansett. Det var nok min skyld at denne diskusjonen har gått så langt som den har, men det var kun pga temaets rasistiske tema: "j*vla p*kkiser!!!". Selvfølgelig har alle lov til å mene hva enn de vil, så lenge man holder en seriøs tone og lar være å bruke rasistiske kommentarer/ord.

 

La oss bare bli enige om å være uenige. Mennesker er forskjellige og slik er det bare.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er for dumt å komme med bevis på noe som er hevet over enhver tvil. Innvandrere av fremmedkulturell opprinnelse er mer voldelige og kriminelle en nordmenn og innvandrere fra vestlige land.

Nå synes jeg flere her i forumet må kaste bort skylappene og ideene om et "multi-kulturelt" samfunn, og helle gå i seg selv.

Sitat fra VG, som tok opp saken.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=66331

"I fjor var 59 prosent av alle gjerningsmenn anmeldt for ran i Oslo av ikke-vestlig opprinnelse, viser tall fra Kripos."

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=52651

Sitat: "Innvandrere fra den tredje verden og Øst-Europa er overrepresentert i nesten alle kategorier kriminalitet. Særlig gjelder dette i forhold til grove voldsforbrytelser, grov narkotikakriminalitet, ran, voldtektsforsøk og drapsforsøk."

 

Det tok meg 3,5 minutter å finne det her. Jeg gidder ikke å skrive flere innlegg i denne tråden, da minne påstander er udiskuterbare. Hurra for naive Norge!

Lenke til kommentar
Fint forresten at du er enig i å la diskusjonen dø :woot:

 

syns denne tråden har livets rett, som alle andre samfunnskritiske tråder. det er tydeligvis mange som har en mening om akkurat dette, og det er utrolig synd at emnet på tråden ble byttet.

 

Så du synes heller at den skal hete "j*vla p*kkis!!!" ? Dessuten, hva er vitsen med å fortsette en diskusjon som vi aldri blir enige om uansett? Blir jo som alle disse "amd vs pentium"-trådene på hardware.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig. Så begynner jeg å bli irritert av Utlendinger som ødelegger for alle andre utlendinger... Jeg er Vietnamneser (født i Norge) Jeg strever for å oppnå the American dream i Norge. Jeg må helt ærlig si at jeg er dritt lei, av gjeng-pakistanere som må tøffe seg, og ødelegge dagen/livet for andre medmennesker, dette gir også et dårlig rykte for invandrere som prøver gjøre noe ut av livet.

 

Jeg deler de som syntes innvandrere er no dritt sine meninger... Det er faktum at flertall ikke er helt på sitt rette. Og disse burde bli sendt hjem til det landet de flykta fra. Men dere må også forstå at av alle invandrere, så er det en håndfull av dem, som er takknemmlige for at Norge har gitt dem en 2. sjanse på livet. Og prøver å gjøre noe ut av det. Jeg må ærlig talt si at jeg kjenner nesten ingen innvandrere som faktisk er "straight". Og mine fleste venner er norsk.

 

Jeg er for FRP, men syntes de burde istedet for å ha "ta inn 1000 i året" politikk, ta inn 1000, og sjekk dem nøye i 2år (at de kan norsk, kanskje jobbe, at barna er fri for trøbbel osv). Norge er et flott land, moren og faren min ble plukket opp av en norsk fiskebåt under vietnamkrigen, og skylder landet her alt vi eier og har. Det er utrolig mange som ville ofret armen sin for å være i dette landet, og syntes de innvandrerne som gjør livet surt for de andre, burde bli sendt hjem, uten videre, for de fortjener rett og slett ikke å nyte det landet her har å tilby.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er for dumt å komme med bevis på noe som er hevet over enhver tvil. Innvandrere av fremmedkulturell opprinnelse er mer voldelige og kriminelle en nordmenn og innvandrere fra vestlige land.  

Nå synes jeg flere her i forumet må kaste bort skylappene og ideene om et "multi-kulturelt" samfunn, og helle gå i seg selv.

Sitat fra VG, som tok opp saken.  

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=66331

"I fjor var 59 prosent av alle gjerningsmenn anmeldt for ran i Oslo av ikke-vestlig opprinnelse, viser tall fra Kripos."

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=52651

Sitat: "Innvandrere fra den tredje verden og Øst-Europa er overrepresentert i nesten alle kategorier kriminalitet. Særlig gjelder dette i forhold til grove voldsforbrytelser, grov narkotikakriminalitet, ran, voldtektsforsøk og drapsforsøk."

 

Det tok meg 3,5 minutter å finne det her. Jeg gidder ikke å skrive flere innlegg i denne tråden, da minne påstander er udiskuterbare. Hurra for naive Norge!

 

Er det ikke også litt viktig å få med seg årsaken til disse hendelsene?

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig. Så begynner jeg å bli irritert av Utlendinger som ødelegger for alle andre utlendinger... Jeg er Vietnamneser (født i Norge) Jeg strever for å oppnå the American dream i Norge. Jeg må helt ærlig si at jeg er dritt lei, av gjeng-pakistanere som må tøffe seg, og ødelegge dagen/livet for andre medmennesker, dette gir også et dårlig rykte for invandrere som prøver gjøre noe ut av livet.

 

Jeg deler de som syntes innvandrere er no dritt sine meninger... Det er faktum at flertall ikke er helt på sitt rette. Og disse burde bli sendt hjem til det landet de flykta fra. Men dere må også forstå at av alle invandrere, så er det en håndfull av dem, som er takknemmlige for at Norge har gitt dem en 2. sjanse på livet. Og prøver å gjøre noe ut av det. Jeg må ærlig talt si at jeg kjenner nesten ingen innvandrere som faktisk er "straight". Og mine fleste venner er norsk.

 

Jeg er for FRP, men syntes de burde istedet for å ha "ta inn 1000 i året" politikk, ta inn 1000, og sjekk dem nøye i 2år (at de kan norsk, kanskje jobbe, at barna er fri for trøbbel osv). Norge er et flott land, moren og faren min ble plukket opp av en norsk fiskebåt under vietnamkrigen, og skylder landet her alt vi eier og har. Det er utrolig mange som ville ofret armen sin for å være i dette landet, og syntes de innvandrerne som gjør livet surt for de andre, burde bli sendt hjem, uten videre, for de fortjener rett og slett ikke å nyte det landet her har å tilby.

Du har bare et problem...det er at det finnes flere andre som tenker det samme som deg.....om deg :wink:

Lenke til kommentar

King_mephisto: Jeg synes det er flott at det finnes så mange flinke innvandrere som går inn for å tilpasse seg landet de komemr til. Norge trenger flere som deg. Det er bare så synd at så mange med utenlandsk tseende er kjeltringer, og det fører til at mange nordmenn blir skeptiske til ALLE innvandrere.

Lenke til kommentar

Du har bare et problem...det er at det finnes flere andre som tenker det samme som deg.....om deg  :wink:

 

klar over det... for å være 100% ærlig, hvis jeg hadde vært nordmann, ville jeg vært med i nynazist gruppe...

Jeg tenker norsk, men jeg ser vietnamnesisk ut... theres the problem!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...