Gå til innhold

Innvandringspolitikk og lignende debatter


mad2003

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skal prøve og si dette for TUSENDE gang... jeg kan ikke fordra gjeng mentaliteten heller... de som slo ned han gutten kan dra til H......

 

Det dette derimot gjelder er alle de andre som IKKE driver med slikt men som tilhører samme etnisitet... Hadde denne threaden dreiet seg om gjenger... og hva man skal gjøre med folk som er i slike gjenger... hadde jeg vært enige med en del andre her.... MEN det snakkes om såkalte innvandrere... man kan ikke straffe ALLE fordi NOEN gjør noe galt

 

Det er det poenget det er umulig og sveise inn i skallen på enkelte.

Lenke til kommentar
skal prøve og si dette for TUSENDE gang... jeg kan ikke fordra gjeng mentaliteten heller... de som slo ned han gutten kan dra til H......

 

Det dette derimot gjelder er alle de andre som IKKE driver med slikt men som tilhører samme etnisitet... Hadde denne threaden dreiet seg om gjenger... og hva man skal gjøre med folk som er i slike gjenger... hadde jeg vært enige med en del andre her.... MEN det snakkes om såkalte innvandrere... man kan ikke straffe ALLE fordi NOEN gjør noe galt

 

Det er det poenget det er umulig og sveise inn i skallen på enkelte.

Du får trøste deg med at du har støtte av de fleste fornuftige mennesker i dine synspunkter. Deriblant meg. :-)

Lenke til kommentar

Det dette derimot gjelder er alle de andre som IKKE driver med slikt men som tilhører samme etnisitet

Skulle ikke du slutte å poste da?

Øh,hvor sa jeg at alle pakistanere er med i gjenger?

Du kommer bare med nonesense og svada.

 

Du får trøste deg med at du har støtte av de fleste fornuftige mennesker i dine synspunkter. Deriblant meg

 

Om du ikke bor i Oslo eller har sett problemet på nært hold så skjønner jeg at du ikke forstår.

Lenke til kommentar

Jeg tror "arne2002" er "johnt"....siden "johnt" og "arne2002" sier stort sett det samme, f.eks at 9 av 10 overfallsvoldtekter osv...og "johnt" har postet så å si alle sine poster i denne tråden og registrerte seg for noen dager siden.

 

I såfall har "arne2002" sagt mye om dette før:

 

her og her

 

Og han har blitt kritisert for å være usaklig før...

Lenke til kommentar
Om du ikke bor i Oslo eller har sett problemet på nært hold så skjønner jeg at du ikke forstår.

Du maler videre på den samme, gamle kverna?

 

tokr har jo forgjeves forsøkt å få deg til å forstå forskjellen på å være imot gjengkriminalitet og å være imot pakistanere. Jeg regner ikke med at jeg skal ha mer hell med meg...

Lenke til kommentar

tokr har jo forgjeves forsøkt å få deg til å forstå forskjellen på å være imot gjengkriminalitet og å være imot pakistanere. Jeg regner ikke med at jeg skal ha mer hell med meg...

 

En del pakistanere er gjengkriminelle.Vanskelig eller?

Lenke til kommentar
En del pakistanere er gjengkriminelle.Vanskelig eller?

Nei, det er ingen som benekter det.

 

Den tonen du har hatt i denne tråden, vitner derimot om at du ikke skjønner hvor grensen går mellom å kritisere gjenger og å henge ut en etnisk gruppe. Hvis alt du hadde sagt var det jeg har sitert over, hadde hverken tokr eller jeg reagert på dine utsagn.

Lenke til kommentar
Gi meg eksempler på noe du har reagert på som ikke er riktig da?Mr Knowhow.

For å ta et eksempel, så sier det jo en del når du engasjerer deg sterkt mot å bytte tittel på denne tråden, når den var åpenbart ufin og sjikanerende overfor en folkegruppe.

 

Ellers er det ikke statistikken din jeg reagerer på, men de konklusjonene du tydeligvis trekker av den, siden du føler behov for å forsvare generell skittkasting på pakistanere, når den eneste fornuftige reaksjonen ville vært å fokusere på de kriminelle, og ikke hvilken folkegruppe de tilhører.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ellers er det ikke statistikken din jeg reagerer på, men de konklusjonene du tydeligvis trekker av den, siden du føler behov for å forsvare generell skittkasting på pakistanere

 

Pakistanere er mer kriminelle og begår grovere kriminalitet enn nordmenn,jeg skjønner at du vil sensurere sannheten,men da kan du heller dra til kommunist-kina som ikke er et demokrati og bosette deg der.

Lenke til kommentar

Er pakistanere mer kriminelle enn nordmenn?

Er pakistanere flokkdyr?

Det ble i en tidligere post skrevet at vi skulle fokusere på de kriminelle, og ikke folkegruppen som utøver forbrytelsen(e). Men hva hvis, unnskyld det rasistiske uttrykket, det er folkegruppen som er problemet? Vil det være galt å generalisere når det er mange (sett i forhold til "nordmenn") pakistanere som bryter loven? Er det virkelig rasistisk å si at det var noen utlendinger (ikke svensker, dansker, men de nerri' der) som kværka bøssebæreren fra Frelsesarmeen.

 

En venn av meg hadde følgende historie å fortelle:

 

"Forrige helg blei jeg med faren min for å kjøpe presang til mora mi (bursdag). I det vi satte oss inn i bilen la vi merke til at det satt et besynderlig antall kulørte landsmenn på krakken foran bilen (her bråkte de forresten fælt, noe de alltid gjør). Vi var litt forundret, men hilste og satte oss inn i bilen, vi ble møtt med steinblikk. Etter at vi hadde kjørt ned dumpa spøkte jeg til faren min: "Kanskje de hadde kommet for å ribbe epletrærne våre." Da glimtet det skummelt i øynene til faren min, før han i all hast ringte hjem og åpnet samtalen med få ord. "Grete! Er dem i hagan?!" En forskrekket kvinnestemme kom tilbake: "Ja, de svermer over hele plenen!".

 

Det faktum at det måtte samle seg i en sverm (ja, sverm. Insekter går i svermer, og disse folka var insekter... udyr) for å gjøre noe så relativt harmløst som å gå på epleslang vitner jo om hvor primitiv kulturen de kommer fra er.

 

Og:

"Ellers er det ikke statistikken din jeg reagerer på, men de konklusjonene du tydeligvis trekker av den, siden du føler behov for å forsvare generell skittkasting på pakistanere, når den eneste fornuftige reaksjonen ville vært å fokusere på de kriminelle, og ikke hvilken folkegruppe de tilhører."

Dem får det dem fortjener.

Lenke til kommentar
Pakistanere er mer kriminelle og begår grovere kriminalitet enn nordmenn,jeg skjønner at du vil sensurere sannheten,men da kan du heller dra til kommunist-kina som ikke er et demokrati og bosette deg der.

Jeg er sikker på at statistikken også viser at folk med lav inntekt og utdannelse, med dårlig eller ingen jobb, er overrepresentert når det gjelder å utføre vold.

 

Når det gjelder situasjonen i Oslo, skal jeg også vedde på at folk fra Østkanten var overrepresentert på voldsstatistikken selv tilbake i 50- og 60-årene, da det knapt nok fantes en eneste mørkhudet innbygger der. (Det skulle imidlertid ikke forundre meg om folk på Vestkanten er overrepresentert når det gjelder økonomisk kriminalitet.) Det er likevel ingen som har tenkt tanken på å kollektivt henge ut folk med lav inntekt, eller andre vanskeligstilte mennesker.

 

Poenget er at man alltid vil kunne finne tendenser ved hjelp av statistikk. Jeg sier ikke at det ikke er bekymringsfullt at innvandrere i større grad begår voldskriminalitet enn etniske nordmenn. Det er like bekymringsfullt hvis folk med sosiale problemer begår mer kriminalitet enn gjennomsnittet. Men svaret er ikke å henge ut en hel samfunnsgruppe. Man får i stedet jobbe for å finne løsninger på de underliggende problemer, som er kilden til kriminaliteten.

 

Jeg har ingen intensjoner om å kneble dine meninger, selv om jeg er aldri så uenig, og føler meg derfor ikke truffet av ditt forslag om å reise til Kina. Jeg ønsker heller ikke å senke meg ned på ditt debattnivå, og skal derfor avstå fra å kommentere hvor jeg mener du burde reise.

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder situasjonen i Oslo, skal jeg også vedde på at folk fra Østkanten var overrepresentert på voldsstatistikken selv tilbake i 50- og 60-årene, da det knapt nok fantes en eneste mørkhudet innbygger der.

 

Det er masse mørkhudede der nå,nesten 50% i enkelte bydeler.Lyst til å komme dit en tur?

Eller foretrekker du å sitte på finnmarksvidda og synse og mene ditt og datt om ting du ikke har opplevd i det hele tatt?

Isåfall bør du be moren din om å la være å gå ute om kveldene for risikoen for voldtekter og mihandling og ran og lignende ting i bydeler med 50% innvandrere er ganske høy(om du ikke er mørkhudet da,noe jeg antar du er).

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder situasjonen i Oslo, skal jeg også vedde på at folk fra Østkanten var overrepresentert på voldsstatistikken selv tilbake i 50- og 60-årene, da det knapt nok fantes en eneste mørkhudet innbygger der.

 

Det er masse mørkhudede der nå,nesten 50% i enkelte bydeler.Lyst til å komme dit en tur?

Du har vanskelig med å oppfatte hva folk skriver? Les det forrige innlegget mitt en gang til, hvis du ikke skjønte poenget.

 

Eller foretrekker du å sitte på finnmarksvidda og synse og mene ditt og datt om ting du ikke har opplevd i det hele tatt?

Isåfall bør du be moren din om å la være å gå ute om kveldene for risikoen for voldtekter og mihandling og ran og lignende ting i bydeler med 50% innvandrere er ganske høy(om du ikke er mørkhudet da,noe jeg antar du er).

Ja, jeg er en pakistaner fra Finnmark. Du har avslørt meg... :lol:

 

Du går for ny verdensrekord i å avspore temaet? Det passer vel sikkert bra for en som ikke har noen argumenter å slå i bordet med, bare godt med fordommer.

 

Hvis du ikke klarer å forholde deg til det jeg skriver, og argumentere mot mine argumenter, ser jeg ingen grunn til å fortsette denne diskusjonen. Denne tråden begynte jo med skittkasting, og forsøk på å få den mer saklig har tydeligvis ikke vært særlig vellykket.

Lenke til kommentar

Jøss, visste ikke at denne diskusjonen fortsatt var i live :shrug:

 

Som sagt,du får si det til de uskyldige som ble skadet at de ikke får lov av deg å kalle de av pakistansk opprinnelse som gjorde det for pakistanere.

 

Selvfølgelig skal man kalle folk fra Pakistan for pakistanere. Det er jo det "korrekte" navnet. Ord som pakk*s derimot...

 

Snakk om å fokusere på feil ting liksom.Komisk.Folk ble faktisk skadet i stort antall her,og det skjer hver dag i Oslo.

 

Jeg bor på Grønland i Oslo faktisk, og må si at du overdriver noe sinnsykt. Det skjer ikke voldshandlinger "hver dag" :o Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, det er pga all den kraftige fokuseringen fra media at folk tror det samme som deg. Ta en tur gjennom Grønland og Tøyen en dag, så skjønner du nok at selv om det står en gruppe pakistanere samlet sammen, så kommer de ikke til å overfalle deg.

 

Nordmenn opptrer aldri i gjenger på 20-30 for å løse et filleproblem,ikke indere heller.Ikke polakker heller.Men blant pakistanere er det veldig vanlig.

 

Hvor bor du? Jeg har ihvertfall sett flere norske gjenger... En ting til, du generaliserer for mye når du sier "men blant pakistanere er det veldig vanlig". Bevis det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...