Gå til innhold

Innvandringspolitikk og lignende debatter


mad2003

Anbefalte innlegg

Hmm, men du har ikke noen kilder?

Tja,har du noen kilder som viser det motsatte?Men ok:

 

Sjokk-tall om voldtekter i Oslo:

To av tre anmeldte er innvandrere

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...rticleID=190018

 

Og for overfallsvoldtekter(en undergruppe av voldtekter) er tallet mye høyere.

 

Det kan virke som om det er mye lettere å anmelde en innvandrer for voldtekt enn andre.

 

Jaha,der tror jeg du tar feil.Hvor leste du det?Kilder?

Problemet er vel at mange ikke tør anmelde innvandrerne fordi plutselig får voldtektsofferet 20 av innvandrerens slektninger på døren.

Men som sagt dette er et storbyproblem,jeg forventer ikke at du skal forstå problemet om du bor andre steder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har lest artikkelen på www.aftenposten.no. Det er god kilde.

Men du man må se kritisk på saken og merke seg at det er i Oslo, der en meget stor del av innbyggerne er innvandrere og ikke si det på den måten som du gjorde i en av dine tidligere poster.

 

Nei,når 9 av 10 overfallsvoldtekter utføres av innvandrere så er det selvsagt nødvendig å opplyse om det,noe annet ville vært å feilinformere folk og føre folk bak lyset.

 

Her er det du som feilinformerer folk. Jeg går utifra at du har basert ditt utsagn på artikkelen i Aftenposten og der står det at det dreier seg om Oslo og at det ikke er 9 av 10 men 2 av 3 anmeldte er innvandrere.

 

Hvor du har fått dine tall fra vet ikke jeg, men siden du har oppgitt aftenposten som kilde så er det nok du som har ført folk bak lyset.

Den måten du legger fram feilaktig informasjon på kan få flere til å tro at 9 av 10 innvandrere har stått for alle voldtektsanmeldelsene i Norge.

Lenke til kommentar
Litt uenig her:

 

rac·ism    ( P )  Pronunciation Key  (rszm)

n.  

The belief that race accounts for differences in human character or ability and that a particular race is superior to others.  

Discrimination or prejudice based on race.  

Finnes ikke rasisme i posten.

 

Er det ikke mange her med synspunter som bikker over grensa med "particular race is superior to others"?

 

 

Personlig så synes jeg at denne tråden burde ha fått ett annet navn, det er en interessant diskusjon dette her men jeg har forståelse for at en pakistaner kan føle det støtende at det står J##LA PAKK|S på norges største hardware-side.

Lenke til kommentar

 

Her er det du som feilinformerer folk. Jeg går utifra at du har basert ditt utsagn på artikkelen i Aftenposten og der står det at det dreier seg om Oslo og at det ikke er 9 av 10 men 2 av 3 anmeldte er innvandrere.

 

Du har tydeligvis problemer med å lese norsk.

Jeg sa overfallsvoldtekter,ikke voldtekter.Overfallsvoldtekter er en undergruppe av voldtekt.Blant overfallsvoldtekter og gjengvoldtekter forkommer knapt nordmenn i statistikken.

 

Og blant vanlige voldtekter er MINST 2 av 3 innvandrere.Det virkelige tallet er høyere siden mange ikke tør å anmelde det.

Lenke til kommentar

 

Her er det du som feilinformerer folk. Jeg går utifra at du har basert ditt utsagn på artikkelen i Aftenposten og der står det at det dreier seg om Oslo og at det ikke er 9 av 10 men 2 av 3 anmeldte er innvandrere.

 

Du har tydeligvis problemer med å lese norsk.

Jeg sa overfallsvoldtekter,ikke voldtekter.Overfallsvoldtekter er en undergruppe av voldtekt.Blant overfallsvoldtekter og gjengvoldtekter forkommer knapt nordmenn i statistikken.

 

Og blant vanlige voldtekter er MINST 2 av 3 innvandrere.Det virkelige tallet er høyere siden mange ikke tør å anmelde det.

Greit jeg leste litt fort der, jeg beklager det :smile:

Men jeg liker ikke tonen din helt..."Du har tydeligvis problemer med å lese norsk"....jaja du kunne valgt andre måter å formulere det på :p

Lenke til kommentar

For å få litt perspektiv velger jeg å legge ut noen lenker til nyhetsartikler som har kommet i skyggen av de andre.

Har også funnet noen artikler som kan gi svar på en del spørsmål:

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_bus...ud/2805454.html

 

http://www.p4.no/txo/88704.asp

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/05/30/369955.html

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=61166

 

Nå håper jeg at flere vil legge fram artikler som de mener kan være nyttige å lese for å få gjøre denne diskusjonen mye bedre. Men jeg håper egentlig at denne tråden stenges på grunn av "dårlig bruk emnefelt". Dette har vært en meget lærerik og avslørende diskusjon som har gitt meg bedre innsikt i brukernes holdninger og meninger på forumet :smile:

Lenke til kommentar

Det ser ut til at "problemet" ligger i at det er alt for lett å få norsk statsborgerskap. Nå trenger man bare å sitte på stumpen på asylmottaket et år, og vips så er man norsk! Mange av de som blir norske statsborgere kan verken norsk eller noe om norske lover, og ikke minst politikk. Er det riktig at innvandrere som bare har bodd her i ett år skal være med på å styre landet? Dette har en veldig stor betydning ved valgene! Ved å være strengere med å "dele ut" statsborgerskap så kan man luke ut potensielle forbrytere, og de "rene" kan få bli i landet.

 

Det burde være en overkommelig løsning å kaste ut de som har fått sitt statsborgerskap innenfor en periode på 3 år (elller noe sånt)? Det er litt verre med andregenerasjonsinnvandrere... Lovverket tillater ikke at vi kan kaste ut slike (de som er født norske) av landet, og det må vi respektere. Det er legalt sett umulig å gjennomføre utkastelser i denne folkegruppen.

 

Så til deg Tokr:

Det jeg skrev i posten var fakta. F-A-K-T-A. Det er ikke løgn at man får 20 illsinte pakistanere etter deg hvis du klabber ned èn av dem! Dessuten så tar jeg meg friheten til å slå tilbake hvis noen skulle (prøve) å slå meg ned, enten det er en muslim eller en ekte norsk viking.

 

Jeg har erfart at "mørkhudede" barn er mer voldelige (barne- og ungdomsskolen, men ikke på videregående). Nå vil det være ukorrekt å generalisere innvandrerbarn på denne måten, men det èr et faktum at frasen "hold kjeft, eller så knikker jay day etter skolen!" er svært vanlig å høre når man argumenterer med noen av dem (den har jeg til gode å høre fra "nordmenn").

Dessuten så har jeg inntrykk av at veldig mange av disse ikke har hørt om eiendom og eiendeler, og hvilke relasjoner det har til et sivilisert, velfungerende samfunn.

 

Er det rasistisk å si at man ikke vil bo i et nabolag som er "dominert" av innvandrere? Når det går ut over eiendomsprisene? De faller nemlig til bunns! Dessuten er det ikke alle som setter pris på at det høres ut som om Norway Cup arrangeres hver eneste dag utenfor huset ditt (de skriker mer, og det kan ikke du motsi meg på). Selv om jeg liker "eksotisk" mat, så blir det litt for mye av det gode når det henger en gul dunst av curry over boligstrøket. Ikke sant?

 

Men neste gang noen kaller meg potet, så skal jeg være rask med å spytte "rasist" tilbake :yes:

Lenke til kommentar

Men jeg håper egentlig at denne tråden stenges på grunn av "dårlig bruk emnefelt"

 

Altså,det var vel et ganske håpløst forsøk på å sensurere diskusjonen.

 

I Norge har vil demokrati,og det innebærer å klare å akseptere meninger man er uenig i,det er den lille prisen man må betale for å leve fritt i et demokrati.

Lenke til kommentar

Men jeg håper egentlig at denne tråden stenges på grunn av "dårlig bruk emnefelt"

 

Altså,det var vel et ganske håpløst forsøk på å sensurere diskusjonen.

 

I Norge har vil demokrati,og det innebærer å klare å akseptere meninger man er uenig i,det er den lille prisen man må betale for å leve fritt i et demokrati.

Men nå er emnefeltet forandret, så derfor kan diskusjonen fortsette...

 

Nå gikk det opp et lys for meg..."johnt" registrerte seg idag og skrev alle sine innlegg i denne tråden idag...du må ha meg unnskyldt, men har du flere brukernavn her?

Lenke til kommentar

Nå er topic forrandret, så da burde noen være tilfredsstilte.

 

Den type ettergivenhet finner man hos ganske mange dessverre.Ganske leit.Å forandre et emnefelt på oppfrodring fra en person flere måneder etter diskusjonen startet.

Lenke til kommentar
Den type ettergivenhet finner man hos ganske mange dessverre.Ganske leit.

Fryktelig vanskelig tilfredsstille alle, tydligvis. Først er det galt å stenge tråden, og når man åpner den igjen, samt bytter topic for å kunne holde den åpen, så er det galt også.

 

Kan dere bestemme dere for hva dere vil snart? :wink:

Lenke til kommentar

Vel,den opprinnelige topicen var jo hele grunnlaget for diskusjonen,så jeg forslår at du setter den opprinnelige topic'en tilbake og lar diskusjonen surre og gå derfra.

Om noen innlegg er upassende så slett innleggene,ikke endre topic eller steng tråden.

Lenke til kommentar
Vel,den opprinnelige topicen var jo hele grunnlaget for diskusjonen,så jeg forslår at du setter den opprinnelige topic'en tilbake og lar diskusjonen surre og gå derfra.

Om noen innlegg er upassende så slett innleggene,ikke endre topic eller steng tråden.

Tråden har utvikla seg til å bli en debatt, ergo er den nye topicen mer passende. Hadde det kun vært et enkelt frust-innlegg, hadde topic stått urørt.

Lenke til kommentar

Vi provoserer ikke fram debatter her og kan dere ikke diskutere fornuftig med et fornuftig topic ser jeg denne posten dør.

 

Hvor mange andre topics med provoserende temaer skal du da skifte?Mange debatter har en provoserende topic for å skape interesse.Å skifte topic'en etter flere måneder er 1) useriøst og 2) feigt.

Lenke til kommentar

Hvor mange andre topics med provoserende temaer skal du da skifte?Mange debatter har en provoserende topic for å skape interesse.Å skifte topic'en etter flere måneder er 1) useriøst og 2) feigt.

 

Det er en vurderingssak fra vår side. Det er ikke useriøst og det er ikke feigt. Det ville være feigt å la oss styre av brukerene. Saken bestemmes av mod. case closed.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...