Gå til innhold

Innvandringspolitikk og lignende debatter


mad2003

Anbefalte innlegg

Har ikke les de siste postene men må bare si meg delevis enig, det blir forjævlig når utenlendiger ikke har noe bedre å gjøre enn å stjele fra 12-13 årige skatere på frongner. En jeg kjenner skulle stoppe han ene, men hva gjorde han, jo han hentet broren og gjengen hans :o . Hva faen tenker de få som gjør slikt med, regelværket skulle nesten vært slik at utvisning av landet ved bruk av livsfarlig vold var vanlig.

 

Jeg skjønner bare ikke hva det går av dem, men i andre miljøer så ser jeg at invandrerne er hyggelige, f.eks. han i kantinen på skolen kan jeg bare si et ord om, han er drit fet. Så det er miljoet som gjør dette. Kjenner også andre invandrere som har stil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan ikke kalle en person som er født og oppvokst i Norge og er norsk statsborger for innvandrer... Skal vi sende alle kriminelle som har minst en tippoldemor fra Toten "tilbake til Toten" når de blir tatt av politiet.

 

Det at det finnes kriminelle gjenger er et stort problem... men det og skylde på etnisitet er heller smalt gjennomtenkt... Personer som føler seg marginalisert i sammfunnet grunnet økonomiske eller andre grunner har jo selvfølgelig mye lettere for og havne på skråplanet... Det at flere nordmenn med besteforeldre fra Pakistan enn de med besteforeldre fra Toten begår kriminelle handlinger kommer nettopp av denne grunnen, ikke på grunn av deres etnisitet...

 

...hvis folk flest brukte litt mere krefter på og prøve og retenke hva det vil si og være norsk anno 2003... og ikke bare kreve at de som har annen bakgrunn skal føye seg etter hva det ville si og være norsk anno 1975... så kanskje vi kunne skape et samfunn hvor alle følte at de kunne nå frem i livet.

 

Nordmenn kommer i alle former og farger... og er ikke avhengig av hvor bestemoren din er født.

Lenke til kommentar
Det at det finnes kriminelle gjenger er et stort problem... men det og skylde på etnisitet er heller smalt gjennomtenkt... Personer som føler seg marginalisert i sammfunnet grunnet økonomiske eller andre grunner har jo selvfølgelig mye lettere for og havne på skråplanet... Det at flere nordmenn med besteforeldre fra Pakistan enn de med besteforeldre fra Toten begår kriminelle handlinger kommer nettopp av denne grunnen, ikke på grunn av deres etnisitet...

 

og hvorfor skjer dette igjen, mon tro? fordi nordmenn leser avisen, ser et par nye knivstikkinger, gjeng-voldtekter og -oppgjør, og blir naturlig nok skeptisk til alt som heter ahmed, mohammed, etc.. dette vil vel også resultere i at nordmenn blir prioritert i jobbsammenhenger, for "tar vi han der utlendingen inn på kveldsskift på bensinstasjonen, blir den vel sprengt i fillebiter den første kvelden".

 

en ond sirkel, kaller vi sånt. med mindre den mentaliteten du beskriver, forsvinner ("stakkars meg, ingen jobb. vi henger på oslo city istedet."), vil den fortsatt være her. det er nok av innvandrere som klarer å komme seg opp og frem i livet, så hvorfor skal ikke alle disse gjeng-medlemmene klare det?

Lenke til kommentar

psilocybe...

 

...det jeg sier er ikke at de som bedriver kriminatlitet er unnskyldt... det jeg SIER er at det skyldes paa noe som er IRRELLEVANT.. nemlig hvor familien opprinnelig kommer fra...

 

selv om alle gutta på landslaget i fotball spilte fotball på løkka når de var små... betyr ikke det at alle som spiller på løkka når de er små havner på landslaget i fotball når de vokser.... LOGISK BRIST i argumentasjonen kalles det.

 

... med tanke på brukernavnet ditt... så anntar jeg at du ikke tilhører norges mest lovlydige heller... så etter all sannsynlighet begår du flere kriminelle handlinger enn 98% av alle såkaldte innvandrere... (for de som ikke vet det: psilocybe er det aktive virkestoffet i hallusinerende sopper)

 

...jeg er sikker på at det sitter en haug med gamle damer på frogner og snakker om alle disse fæle narkomane... og tro ikke at hun skiller på de som spiser litt sopp i ny og ne og de som skyter heroin og selger seg på strøket... det er lett og generalisere.... det som er vanskelig er og holde ting i perspektiv.

 

Skal man snakke om disse gutta som klinte til han gutten i begynnelsen... så er de noen jævla idioter... fortjener streng straff... osv... men det og begynne og generalisere at alle pakistanere har det i seg og bli som de er rett og slett ille...

 

Personlig skulle jeg ønske det var dobbelt så mange innvandrere i Norge... de bringer med seg utrolig mye flott som riker vår felles kultur.

Lenke til kommentar

Jeg blir kvalm av den nulltolleransen det vises fra enkelte her på forumet... dere vet åpenbart ikke hva dere snakker om... dere tilhører den delen av befolkningen i Norge som rent faktisk tror at flertallet av verdens befolkning faktisk heller ville bo i Norge enn der de bor nå hvis de fikk sjansen til og flytte.

 

Siden det er Norge som har latt innvandrerne komme inn i landet, og med det gitt dem høyere materiell rikdom enn det de hadde før - synes du ikke det da er riktig at Norge skal stille relativt strenge krav for hvordan innvandrerne skal oppføre seg?

Lenke til kommentar

... med tanke på brukernavnet ditt... så anntar jeg at du ikke tilhører norges mest lovlydige heller... så etter all sannsynlighet begår du flere kriminelle handlinger enn 98% av alle såkaldte innvandrere... (for de som ikke vet det: psilocybe er det aktive virkestoffet i hallusinerende sopper)

 

 

Så på grunn av at han har et brukernavn som har noe med narkotika å gjøre, så begår han etter all sannsynlighet flere kriminelle handlinger enn 98% av innvandrerne? Dette må jeg si var argumentasjon på høyt nivå. Og DU tør uttale deg om "logiske brister" og slikt?

Lenke til kommentar

selv om alle gutta på landslaget i fotball spilte fotball på løkka når de var små... betyr ikke det at alle som spiller på løkka når de er små havner på landslaget i fotball når de vokser.... LOGISK BRIST i argumentasjonen kalles det.

 

jeg er fullt klar over at det bare er et par prosent av 1. & 2. generasjons innvandrere/asylsøkere som er kriminelle. det forandrer ikke på det faktum av at jeg helst går et tosifret antall meter rundt gjenger med pakistanere/serbere/vietnamesere når jeg går over torgallmenningen (hjertet i bergen sentrum).

 

... med tanke på brukernavnet ditt... så anntar jeg at du ikke tilhører norges mest lovlydige heller... så etter all sannsynlighet begår du flere kriminelle handlinger enn 98% av alle såkaldte innvandrere... (for de som ikke vet det: psilocybe er det aktive virkestoffet i hallusinerende sopper)

 

...jeg er sikker på at det sitter en haug med gamle damer på frogner og snakker om alle disse fæle narkomane... og tro ikke at hun skiller på de som spiser litt sopp i ny og ne og de som skyter heroin og selger seg på strøket... det er lett og generalisere.... det som er vanskelig er og holde ting i perspektiv.

 

du antar, og du tar grundig feil. den eneste form for dop jeg har prøvd, var et par trekk med hasj i mine yngre dager (jeg røyker heller ikke, og drikker kanskje 2-3 ganger per halvår). rusmisbrukere (da spesielt heroinmisbrukere) er i mine øyne patetiske, ynkelige mennesker, og skulle vært buret inne til de var "rene". men, det er ikke diskusjonen..

 

Personlig skulle jeg ønske det var dobbelt så mange innvandrere i Norge... de bringer med seg utrolig mye flott som riker vår felles kultur.

 

hva da? kebab og fremmedfrykt?

Lenke til kommentar

Siden det og bruke narkotika er forbudt, og kun 1-2% av innvandrere bryter loven er det vel ikke mye galt med et argument som sier at en som bruker narkotika bryter loven oftere enn 98% av innvandrerne...

 

...du får ha meg unnsylt psylocibe... men for ordens skyld så ser ikke jeg på rekreasjonelt bruk av diverse stoffer som ille... selv erjeg streng motstander av at narkotika skal være forbudt... har spist mdma ++ i snart 10 år og har allikevel klart og komme meg gjennom livet uten for mye bumper... men det flytter ikke på det faktum at det desverre er en kriminell handling og bruke det.

 

Når det gjelder det at vi "lot" innvandrerne komme til landet... som dere kanskje ikke vet har vi hatt innvandringsstopp i Norge lengre enn de fleste her på forumet har levet... Men vi kan ikke hindre familiegjenforening og slikt... ei heller kan vi hindre at de faktisk får lov til og lave barn... så jeg skjønner ikke helt hva dere snakker om... de guttene i de gjengene dere snakker om ER IKKE INNVANDRERE... de er norske statsborgere født i Norge... Når Norge åpnet for innvandring så var det først og fremst fordi vi sårt trenge arbeidskraften... så det var en vinn-vinn situasjon... Vi lot de ikke komme til Norge fordi vi var så snille.

 

Når det gjelder hva vi har fått av positiv innflytelse siden Norge ble flerkulturell... er det aller viktigste syntes jeg en mye mer spennende by... mere ting og gjøre... mere ting og oppleve... mere historier og se og høre... mere spennende mat og spise... bedre musikk... bedre livskvalitet generellt.... Fremmedfrykten var der allerede... det var ikke lett og være nordlenning i Oslo på 1950-tallet...

Lenke til kommentar
HVOR I ALL VERDEN SKAL MAN SENDE "HJEM" NORSKE STATSBORGERE?

 

Alle som starter en setning med "jeg er ikke rasist, men..." har på forhånd vist at hans logikk ikke engang virker i eget hode...

 

Jeg blir kvalm av den nulltolleransen det vises fra enkelte her på forumet... dere vet åpenbart ikke hva dere snakker om... dere tilhører den delen av befolkningen i Norge som rent faktisk tror at flertallet av verdens befolkning faktisk heller ville bo i Norge enn der de bor nå hvis de fikk sjansen til og flytte.

 

Norge er et lite betydningsløst land fylt opp med depresive og usikre (les selvgode) mennesker som ikke har bedre ting og gjøre enn og rakke ned på de som er dårligere stilt enn en selv.

 

Å være rasist er det mest Harry jeg kan tenke meg.

Jeg synes at du skriver mye bra her og jeg er helt enig :)

Det mange i denne tråden som bare spytter ut masse enkle løsninger og påstander uten å tenke seg om eller vite noe om det. Men du derimot og flere andre vet hva dere snakker om.

 

Man kan fort se/lese hvem som har mest peiling på hva de snakker om her. F.eks hendrikmain som snakker om at Norge har latt dem komme til landet og har gitt innvandrere masse materielle goder osv og at de bør gi masse tilbake osv... Dette er en enkel simpel tankegang som det tydeligvis finnes mye av i denne tråden.

 

Angående arbeidsmarkedet så synes jeg at Norge er helt på feil spor...arbeidsledigheten blant innvandrere betydelig mye større enn hos nordmenn. Selv mennesker med høy utdanning fra sitt tidligere hjemland ender på sosialkontoret. Da er det ikke rart at nesten alle nordmenn tror at innvandrere ikke har utdannelse og lever bare på sosialen! Og dette skaper igjen forestillinger om at innvandrere ikke har god nok utdannelse til gode jobber.

 

Vi i Norge har alltid trodd at vi er best, mest fornuftig og normal i alt. Det er på tide at vi åpner øyene og ser litt lengre og begynner å se på verden som ett...ikke Norge, USA og Europa + resten av verden. Og også på saken(e) med perspektiv...unngå generalisering og simpel 1+1-tenking. Verden er mer komplisert enn som så

 

 

:smile:

Lenke til kommentar

Man kan fort se/lese hvem som har mest peiling på hva de snakker om her. F.eks hendrikmain som snakker om at Norge har latt dem komme til landet og har gitt innvandrere masse materielle goder osv og at de bør gi masse tilbake osv... Dette er en enkel simpel tankegang som det tydeligvis finnes mye av i denne tråden.

 

La meg presisere at det kun er et mindretall av innvandrerne som jeg mener ikke oppfører seg bra. Jeg er faktisk anti-rasist, og FOR innvandring. Men du må da være enig i at man må gi litt, og få litt, eller hva?

Lenke til kommentar

Man kan fort se/lese hvem som har mest peiling på hva de snakker om her. F.eks hendrikmain som snakker om at Norge har latt dem komme til landet og har gitt innvandrere masse materielle goder osv og at de bør gi masse tilbake osv... Dette er en enkel simpel tankegang som det tydeligvis finnes mye av i denne tråden.

 

La meg presisere at det kun er et mindretall av innvandrerne som jeg mener ikke oppfører seg bra. Jeg er faktisk anti-rasist, og FOR innvandring. Men du må da være enig i at man må gi litt, og få litt, eller hva?

Jo, selvfølgelig :smile:

Lenke til kommentar

Det er riktig at man må gi litt for og få litt... Men dette dreier seg vel egentlig om hvem som blir bett om og gi.. og hvor mye.... Jeg mener at Ahmed som driver butikk på hjørnet ikke har noe mere skyld i at det er gjenger i Norge enn det jeg har. Hvis noen absolutt ønsker og lage båser som vi puttes inn i så vi jeg ha meg frabedt og bli ansett som en av "vi" da jeg har langt mer til felles med nevnte Ahmed enn med den jevne rasist.

 

Videre vil jeg nevne at det ikke er rasistisk og hate gjenger med kriminelle... men det er rasistisk og si at paksitanere lager kriminelle gjenger. siden 98% av Norsk-pakistanerne ikke gjør det... Det blir som og si at man hater storby-ungdom... fordi det alltid er Oslo/Bergen/Trondheim-folk i disse gjengene

Lenke til kommentar

 

Videre vil jeg nevne at det ikke er rasistisk og hate gjenger med kriminelle... men det er rasistisk og si at paksitanere lager kriminelle gjenger. siden 98% av Norsk-pakistanerne ikke gjør det...  

 

Hvor har du tallet fra?

Det er dokumentert at 3 av 4 ran i Oslo begås av innvandrere,og 9 av 10 overfallsvoldtekter i Oslo begås av innvandrere.

 

Ville du likt at det kom 35 pakistanere og banket deg og alle andre rundt deg fordi du tok tilbake et skateboard som _de_ hadde tatt fra en 12-åring?Det skjedde i forrige uke feks.

Lenke til kommentar
Hvor har du tallet fra?

Det er dokumentert at 3 av 4 ran i Oslo begås av innvandrere,og 9 av 10 overfallsvoldtekter i Oslo begås av innvandrere.

 

Ville du likt at det kom 35 pakistanere og banket deg og alle andre rundt deg fordi du tok tilbake et skateboard som _de_ hadde tatt fra en 12-åring?Det skjedde i forrige uke feks.

 

Nok en person som ikke skjønner tegninga... det er ikke slik at en person i en gjeng kun begår en kriminell handlig i året... 800 personer (2% av de med pakstansk bagrunn i Norge) som begår tjue ran/overfall i året blir 16 000 overfall.... dette tallet er mye høyere enn de virkelige tallene... men viser igjen at det er mulig at 98% av de med pakistansk bagrunn er fullstendig lovlydige selv om x prosent av alle ran blir utført av personer med pakistansk bagrunn.

 

Det har seg sikkert slik at 9 av 10 ran i oslo blir utført av folk fra Østkanten... men du det er ingen som krever at de skal sendes tilbake til Grorud, eller noen som skriver om hvor forferdelige de som snakker med tjukk L er. 9 av 10 ran blir sikkert utført av gutter... men det er ingen som går rundt og forteller om hvor forferdelige gutter er for det... 9 av 10 ran blir sikkert utført av folk med dårlig råd... men det er ingen som går rundt og snakker om hvor grusomme de fattige er.

 

Perspektiv gutter.

Lenke til kommentar

Nok en person som ikke skjønner tegninga... det er ikke slik at en person i en gjeng kun begår en kriminell handlig i året... 800 personer (2% av de med pakstansk bagrunn i Norge) som begår tjue ran/overfall i året blir 16 000 overfall....

 

Jeg spurte deg hvor du har det fra at kun 2% av pakistanerne i Norge begår kriminelle handlinger,ikke prøv å ro deg vekk nå.

Lenke til kommentar

 

Du ror deg unna igjen:),sånn går det når man ikke vet hva man snakker om.Jeg spurte om andelen kriminelle blant _pakistanere_.

 

Og SOS Rasisme er en ekstremistisk organisasjon.Klarer du ikke finne none _objektive_ _upartiske_ kilder?

 

Siden du ikke kan dokumentere statistikk du viser til konkluderer jeg med at du driver og sprer løgner på forumet.Slutt med det.

Lenke til kommentar

arne nå må du jammen meg gi deg... hvor gammel er du egentlig? ...jeg vil faktisk vite det

 

regner med at du overhode ikke leste den linken... det er et foredrag av kriminolog Elisabeth Myhre Lie som i motsetning til mange andre her faktisk jobber med nettopp dette temaet... tallene er fra statistisk sentralbyrå... noe særlig mere upartisk objektiv organisasjon skal du lete lenge etter....

 

det står at av 14 580 pågrepne i 1998 som eksempelet er fra tilhørte 13 % innvandrerbefolkningen... dvs 1895 mennesker med innvandrerbakgrunn... hvis du regner litt på disse tallene vil du finne ut at det ikke er mere en de nevnte 2%... Spesielt hvis man tar i betraktning at ikke alle pågripelser fører til domsfellelse

 

ps... siden bare 6 prosent av forbrytelsene ble foretatt av innvandrere mens 13 prosent av de pågrepne var innvandrere... er "norske" forbrytere mere flittige enn deres innvandrer-kollegaer.

 

Går og legger meg nå... er i Melbourne og her er det natt

Lenke til kommentar

regner med at du overhode ikke leste den linken...

 

Jeg leser ikke ekstremist propaganda nei.Stemmer det.Kom med en link til seriøse kilder så skal jeg lese.Men det finner du jo ikke.

 

Og dessuten:Innvandrerne står for mesteparten av grove voldtekter,ran osv,du kan ikke sammenligne en grov voldtekt begått av en innvandrer med feks et biltyveri begått av en nordmann.

Den innvandringspolitikken vi har nå vil skape sosialt kaos i Oslo i løpet av noen få år.Gled deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...