Gå til innhold

Innvandringspolitikk og lignende debatter


mad2003

Anbefalte innlegg

De var en gjeng på 5 men senere på natta kom 20 - 30 stk til da!

 

HAHA saa typisk , forbanna TAPERE sier jeg , skulle tatt dem med en haand jeg................med en 9mm selvfoelgelig :lol:... :o uff stygge tanker .

 

Vel, selv om jeg faktisk innehar en (bla) 9mm og sitter ennå her med kruttslam-lukt i klærne etter kveldens økt med meg, tanfoglioen og skiva - kunne jeg aldri tenkt meg å trekke inn et våpen i diskusjonen slik du nettopp gjorde. Skjerp deg!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uansett så er det fakta at innvandrere begår mer kriminelle handlinger enn nordmenn i forhold til hvor mange det bor i landet.

I starten av ungdomsskolen var jeg faktisk antirasistisk, men det har snudd veldig på seg. Mange nordmenn har fått øynene sine opp for hva som skjer her i landet og mange har fått fremmedfiendtlige holdninger til innvandrere. Dette er jo ikke uten grunn, og helt klart må det gjøres noe med det.

 

Men hvorfor tror du dette skjer? Min teori:

1. Noen utlendinger lager bråk, noe som gir "lokalbefolkingen" noen dårlige erfaringer med disse "fremmede".

 

2. Flere utlendinger kommer til landet, men pga dårlige erfaringer, blir de møtt med forsiktighet, hat (i ekstreme tilfeller) eller rett og slett fryst ut fra "resten" av befolkningen.

Og når man er en fremmed person i fremmed land, så er det bare naturlig at man søker andre mennesker med lik bakgrunn.

 

3. Noen flere utlendinger lager bråk, og fører til mer fremmedfrykt. Spesielt media fokuserer kraftig på dette.

 

4. Utlendinger blir møtt av avsky og hører konstant uttrykk som f.eks. jæævla paakkis (akkurat som navnet på denne posten), og dette fører til gjensidig hat.

 

5. Flere utlendinger lager bråk -> enda mer fremmedfrykt -> enda større skiller mellom "lokalbefolkningen" og "turistene".

Slik kan det fortsette for alltid :shrug:

 

Og før dere flamer meg, så husk at dette kun er min teori. Dette gjelder selvfølgelig ikke for alle, men ihvertfall for mange av de "turistene" jeg kjenner.

 

 

Vi tar dem inn, beskytter dem, gir dem penger, skaffer dem ste å bo, og hva er takken? Jo! At de snyter på systemet, ikke respekterer hverken lover eller kultur her i landet og gjør hverdagen utrygg for de menneskene som ga dem nettopp dette: Oss Nordmenn!

 

Så det du sier er at ALLE nordmenn jobber, ALLE nordmenn respekterer loven og ALLE nordmenn er snille og uskyldige? :shrug:

 

Ja, selvsagt er det en grunn til at innvandrere oppfører seg som de gjør(tenker på de kriminelle). Men dette kan være på grunn av traumer fra krig, fæle opplevelser osv. Men det er ikke dermed sagt at det skal være noen unnskyldning.

At de vil holde seg i miljø med andre fra de stedene de kommer fra må de gjerne gjøre, men det er heller ingen grunn til å starte kriminelle gjenger som gjør livet farlig å leve for dem som skal ta seg en tur på byen.

Jeg sier ikke at alle nordmenn er snille, uskyldige og respekterer loven. Det vil aldri skje uansett. Selvsagt finnes det norske kriminelle, men de som er nordmenn er i større grad en del av befolkningen enn invandrere som er kriminelle. Dette ser man jo f. eks. på "gjerningen var utført av en mann med etnisk opprinnelse..." i nyhetene. Problemet er at innvandrere som snylter på landet vårt og gjør det utrygt skaper mye hat, nettopp fordi det er nordmenn som har betalt for at de skal få bo her. Og kom ikke her å si at ikke skattepengene våre går til dette såvel som til mye annet.

 

Jeg kan skjønne veldig godt at det ikke er lett å være innvandrer i Norge, men det er den kriminelle delen av innvandrerne som har meteparten av skylden for det. Dette er absolutt et vanskelig tema, men desto viktigere synes jeg det er på tide at dette er noe som må bli debattert i det offentlige og ses grundig på.

 

Det er også en holdning i mange innvandrere at de kan gjøre hva de vil, ta et eksempel fra skolen min:

Folka på form og farge skulle ta med seg en unge hver for å tegne vedkommende(eller noe i den duren) og en hadde med seg en afrikaner på ca. 6 år. En på skolen spurte ham om noe(ingenting rasistisk, men et vanlig spørsmål) og ungen svarer med dette: "Hold kjeft, ellers så banker jeg deg!" og begynte å yppe. Jeg mener: Hva i helvete er galt?! En vanlig norsk unge svarer da ikke sånn! Mange innvandrerunger kan jo gjøre hva de vil fordi foreldrene deres ikke gidder å ta seg bryet med å lære seg norsk! Det er for sinnsvakt at vi skal oppleve slike tider.

Er det rart det skapes fremmedfiendtlighet? Jeg kan jo nesten ikke åpne kjeften uten å bli stempla som nynazist og rasist, og det verste er at jeg er ganske rasistisk. Det er kjøss meg synd, men jeg klarer ikke å sitte passiv å se på at denne jævelskapen skal pågå. Jeg har fått mye motstand for å ytre meningene mine, men det får folk kjøss meg tåle!

 

Ikke start to setninger etter hverander med "men".

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at alle nordmenn er snille, uskyldige og respekterer loven. Det vil aldri skje uansett. Selvsagt finnes det norske kriminelle, men de som er nordmenn er i større grad en del av befolkningen enn invandrere som er kriminelle. Dette ser man jo f. eks. på "gjerningen var utført av en mann med etnisk opprinnelse..." i nyhetene.

 

Dette mener jeg er media sin skyld, at de legger så mye vekt på at all kriminaliteten utføres av utlendinger. Dersom to norske ungdommer krangler på åpen gate, så er det meget liten sjanse for at noen andre enn de tilstede vet om saken. Men dersom det er to ungdommer med "utenlandsk opprinnelse", så er det alltid "gjengslagsmål på åpen gate!", "b-gjengen mot a-gjengen", "gjeng-kriminalitet", og førsteside-stoff i avisene ...selv om det kun er to som slåss, for en eller annen grunn (som nødvendigvis ikke trenger å være gjeng-relatert).

 

Problemet er at innvandrere som snylter på landet vårt og gjør det utrygt skaper mye hat, nettopp fordi det er nordmenn som har betalt for at de skal få bo her. Og kom ikke her å si at ikke skattepengene våre går til dette såvel som til mye annet.

 

Jepp, ALLE innvandrere snylter på landet ditt og ALLE innvandrere skaper utrygghet og hat. :evil:

 

Folka på form og farge skulle ta med seg en unge hver for å tegne vedkommende(eller noe i den duren) og en hadde med seg en afrikaner på ca. 6 år. En på skolen spurte ham om noe(ingenting rasistisk, men et vanlig spørsmål) og ungen svarer med dette: "Hold kjeft, ellers så banker jeg deg!" og begynte å yppe. Jeg mener: Hva i helvete er galt?! En vanlig norsk unge svarer da ikke sånn!

 

Og hvorfor ikke? Tiden forandrer seg, og du vil ikke tro hva barn kan nå til dags.

 

Jeg kan jo nesten ikke åpne kjeften uten å bli stempla som nynazist og rasist, og det verste er at jeg er ganske rasistisk.

 

Du sier jo selv at du er rasistisk da^^, så hvorfor vil du ikke bli stempla som en?

Lenke til kommentar

Et godt tips:

Prøv gjerne å sette deg inn i tema og skaff deg kunnskaper og begreper før du eventuelt kaster deg ut i en diskusjon. Viktig å se på saken fra flere vinkler.

 

Ja, selvsagt er det en grunn til at innvandrere oppfører seg som de gjør(tenker på de kriminelle). Men dette kan være på grunn av traumer fra krig, fæle opplevelser osv. Men det er ikke dermed sagt at det skal være noen unnskyldning.

Det er forskjell på innvandrere og flyktninger. Er ikke alle som frivillig valgte å bo i dette landet der det er altfor mange mennesker som virker kyniske, kalde, hensynsløse, grådige og hjerteløse.

Men det er seff flest snille "fjellaper" (som danskene kaller oss) da ;)

 

Problemet er at innvandrere som snylter på landet vårt og gjør det utrygt skaper mye hat, nettopp fordi det er nordmenn som har betalt for at de skal få bo her.

Hva snakker du om?? Du deler samfunnet i fiendene som er innvandrere og de snille nordmennene...hvordan kan det i det hele tatt bli en vellykket integrering?? Nordmenn som har betalt for at vi skal bo her?? Nå har du misforstått fullstendig. Asylsøkere/flyktninger har kommet hit ufrivillig fordi de måtte flykte fra sine hjem. Norge har hjulpet disse menneskene.

 

Dette er absolutt et vanskelig tema, men desto viktigere synes jeg det er på tide at dette er noe som må bli debattert i det offentlige og ses grundig på.

Innvandrere + kriminalitet og andre negative ting blir debattert og fokusert i det offentlige hele tida. Det er så mye debatter om det at snart tror alle at alle innvandrere er kriminelle. Da snakker jeg om alle som er ikke-vestlige. Svensker og dansker er også innvandrere, men det er det få som tenker på.

 

Det få stolte nordmenn ikke innser er at Norge ikke klarer seg uten innvandrere. Befolkningen i Norge er alt for liten og har behov for kompetanse og arbeidskraft.

 

PS: En innvandrer er en person som er født i et annet land og har bosatt seg her. En 2-generasjonsinnvandrer regnes for å være norsk med fremmedspråklig bakgrunn.

Lenke til kommentar

Hehe, nå har jeg på en måte kjørt meg litt fast :D

Vel, innleggene mine her preges kanskje mer av følelser enn fornuft, men jeg har en tendens til å bli lit opphisset(ikke slik nei...) når jeg skriver om ting som engasjerer meg :-?

 

Dette mener jeg er media sin skyld, at de legger så mye vekt på at all kriminaliteten utføres av utlendinger. Dersom to norske ungdommer krangler på åpen gate, så er det meget liten sjanse for at noen andre enn de tilstede vet om saken. Men dersom det er to ungdommer med "utenlands opprinnelse", så er det alltid "gjengslagsmål på åpen gate!", "b-gjengen mot a-gjengen", "gjeng-kriminalitet", og førsteside-stoff i avisene. Selv om det kun er to som slåss, for en eller annen grunn (som nødvendigvis ikke trenger å være gjeng-relatert).

 

Her har du veldig rett, for media har det med å gjøre små saker store, særlig hvis man vet det er om noe som er av stor interesse for de som kjøper avia. Og gjengkriminalitet og fokus på kriminelle handlinger av innvandrere er absolutt to av dem. Dette har nok mye skyld for de holdningene som skapes, og det er utrolig kynisk å sverte innvandrere kun for å høyne salgstallene sine.

 

Jepp, ALLE innvandrere snylter på landet ditt og ALLE innvandrere skaper utrygghet og hat.

 

Ikke vær dust, dette er jo såklart ikke tilfelle! Jeg snakket om de som faktisk gjorde det. Det finnes mange ærlige innvandrere og flyktninger i Norge, men desverre finnes det mange av den andre sorten også.

 

Du sier jo selv at du er rasistisk da^^

 

Jepp, og det er jo litt trist eller hva? Det jeg mente var at det er vanskelig å uttale seg negativt om innvandrereflyktninger uten å bli oppfattet og stemplet som rasistnazist.

 

Hva snakker du om?? Du deler samfunnet i fiendene som er innvandrere og de snille nordmennene...hvordan kan det i det hele tatt bli en vellykket integrering?? Nordmenn som har betalt for at vi skal bo her?? Nå har du misforstått fullstendig. Asylsøkere/flyktninger har kommet hit ufrivillig fordi de måtte flykte fra sine hjem. Norge har hjulpet disse menneskene.

 

Innvandrerne er ikke fiender av alle i samfunnet, men når vi diskuterer problemet med innvandrergjenger og kriminalitet blant innvandrere er det vel ikke så vanskelig å skjønne at jeg referer til de som bedriver kriminalitet og gjengvirksomhet?

Vellykket integrering... Nei, den har vi ikke sett så mye til, det virker til tider som om det bor to forskjellige folk i et land, noe som ikke er langt unna sannheten. Vi nordmenn må være flinkere til å hjelpe til med dette, men da må også innvandrerne bidra til at dete skal være mulig.

Nien asylsøkere kommer til landet fordi de er flyktninger, men er faktisk mange som jukser seg inn med falske historier kun fordi de ikke orkergidder å bo i landet sitt lenger. Det er ikke noe tull jeg finner på, det er faktisk bevist i stor grad. Og disse ødelegger jo for de som virkelig trenger det.

Sosialpenger, sosialboliger, asylmottak og diverse andre institusjoner og tiltak for flyktninger og innvandrere med dårlig råd sponses av normenns skattepenger, samme hvor mye du vil benekte det. Mange asylsøkere gidder heller ikke å dra tilbake til hjemlandet sitt etter at fkrigerfarer de har hatt er slutt, og mange kommer tilbake uansett. Dette belaster samfunnet, og selvsagt gjelder denne belastningen norske sosialklienter, men nå diskuterer vi innvandrere og asylsøkereflyktninger.

 

Det få stolte nordmenn ikke innser er at Norge ikke klarer seg uten innvandrere. Befolkningen i Norge er alt for liten og har behov for kompetanse og arbeidskraft.

 

PS: En innvandrer er en person som er født i et annet land og har bosatt seg her. En 2-generasjonsinnvandrer regnes for å være norsk med fremmedspråklig bakgrunn.

 

Ja, Norge trenger innvandrere med arbeidskompetanse, ikke innvandrere som sitter på sosialen. Ikke nordmenn som sitter på sosialen for den saks skyld. Det gjør meg forbanna å tenke på alle snylterne som ikke gidder å jobbe, kun fordi det er "like greit" å utnytte systemet.

Lenke til kommentar
De var en gjeng på 5 men senere på natta kom 20 - 30 stk til da!

 

HAHA saa typisk , forbanna TAPERE sier jeg , skulle tatt dem med en haand jeg................med en 9mm selvfoelgelig :lol:... :o uff stygge tanker .

 

Vel, selv om jeg faktisk innehar en (bla) 9mm og sitter ennå her med kruttslam-lukt i klærne etter kveldens økt med meg, tanfoglioen og skiva - kunne jeg aldri tenkt meg å trekke inn et våpen i diskusjonen slik du nettopp gjorde. Skjerp deg!!

 

Maa taale litt IRONI da vet du som i " uff stygge tanker :o " :wink:

Lenke til kommentar

Men hvorfor tror du dette skjer? Min teori:

 

3. Noen flere utlendinger lager bråk, og fører til mer fremmedfrykt. Spesielt media fokuserer kraftig på dette.

 

 

Øh,kanskje det har noe med at de ikke klarer å løse konflikter uten å knivstikke folk.

Eller at de gjengvoldtar norske jenter.

Eller raner norske gutter og jenter.

 

Det er tydelig at du ikke er norsk men du må tåle å høre sannheten om hvordan mange utlendinger oppfører seg.

Lenke til kommentar
Øh,kanskje det har noe med at de ikke klarer å løse konflikter uten å knivstikke folk.

Eller at de gjengvoldtar norske jenter.

Eller raner norske gutter og jenter.

 

Det er tydelig at du ikke er norsk men du må tåle å høre sannheten om hvordan mange utlendinger oppfører seg.

 

Øh, kanskje det har noe med at du har blitt så kraftig påvirket av filmer og media, at det er det eneste du tror utlendinger kan gjøre: knivstikke folk, gjengvoldta norske jenter og rane norske.

 

...jepp, her har du virkelig lagt mye tanke i innlegget ditt :shrug:

Lenke til kommentar
Kan noen lukke denne posten? Greit nok at du er sur og forbanna, men pass på språket. Ord som "pakk*s" faller inn under rasisme, noe jeg håper ikke er tillatt her.

 

Jeg vet at jeg ikke er admin eller moderator her, men jeg synes at denne posten var støtende ovenfor pakistanere og andre ikke-norske. "Alle" utlendinger er ikke kriminelle, som de over der skrev^^

 

...er forresten ikke pakistaner, men har mange gode venner som er det.

 

nå sjkal du roe deg så spessielt på det siste du skrev ...er forresten ikke pakistaner, men har mange gode venner som er det hvorfor i HELVETE ser u så redd for at andre skal tro du er pakkis? je er ikke rasistisk men i dette tilfelle var det pakkiser!

Lenke til kommentar
Nei. Det heter "skjære alle under en kam". Punktum.

Nei, det heter "skjære alle over én kam". :yes:

 

Ellers synes jeg at overskriften på denne tråden bør endres. Samme hva man mener om innvandrere og/eller innvandringspolitikk, så er det respektløst å bruke den typen skjellsord på en folkegruppe, og det tøyer ihvertfall forumets retningslinjer ganske langt.

 

Når det gjelder temaet, så er min mening som følger. Man kan ikke utelukke at grunnen til at innvandrere er overrepresentert på kriminalstatistikken, er at de fleste lever under dårligere sosiale forhold enn nordmenn flest, og at selv høyt utdannede innvandrere har problemer med å få seg annet enn de jobbene som nordmenn ikke vil ha, sannsynligvis pga. nordmenns fremmedfrykt. Som nevnt sliter også endel med traumer fra krig og annen elendighet, som sikkert hadde tatt fullstendig knekken på en hvilken som helst nordmann. På bakgrunn av dette er det ikke underlig at det også blir mer kriminalitet blant innvandrere.

 

Men det er ikke dermed sagt at vi skal godta kriminalitet, samme hvem som utfører den. For innvandrere/flyktninger/asylsøkere (alle som ikke er norske statsborgere) synes jeg denne regelen burde gjelde: De som dømmes for en forbrytelse av en viss alvorsgrad (la oss si noe som gir mer enn 3 måneders fengsel, er det ikke en slik grense mellom "forseelser" og "forbrytelser"?), utvises automatisk. For norske statsborgere, samme hvilken opprinnelse de har, gjelder dette naturligvis ikke, fordi norske statsborgere per definisjon er nordmenn.

Lenke til kommentar
nå sjkal du roe deg så spessielt på det siste du skrev ...er forresten ikke pakistaner, men har mange gode venner som er det hvorfor i HELVETE ser u så redd for at andre skal tro du er en som ikke kommer fra norge? je er ikke rasistisk men i dette tilfelle var det pakkiser!

 

Hvor skrev jeg at jeg var redd for det?? Det var bare tilleggsinformasjon :roll:

Og forresten, ord som "paakkiss" er rasistisk og meget politisk ukorrekt (noe som f.eks G.W.Bush ikke visste :lol: , da han kalte pakistanere for "paki" i en offisiell tale).

Lenke til kommentar

Stygge idioter :evil:

Sånt her gjør meg rimelig pisst...

 

Men nå må vi skille mellom pakkiser og volla folk.

Volla'ne er jo søren meg en egen rase. Blir kvalm av den type folk.

Kjøpesentrenes konger liksom.

*rasist modus på*

Send de fa.. stygge volla folka tilbake der de hører hjemme.

*rasist modus av*

 

Hvorfor må de komme til søte snille Norge å banke "hvit-oster" 24/7 ??

Lenke til kommentar

Hva snakker du om?? Du deler samfunnet i fiendene som er innvandrere og de snille nordmennene...hvordan kan det i det hele tatt bli en vellykket integrering??

 

Vellykket integrering. Haha. Har du hørt om uttrykket "fargerikt fellesskap"? Helt siden de første innvandrerne kom til Norge, har myndighetene gått ut og sagt "La oss ta i mot disse med åpne armer". Og den jevne nordmann har faktisk prøvd å ta i mot våre "nye landsmenn". Jeg vet at det har vært vanskelig for mange fremmedkulturelle å slå seg ned her i landet. Men; det mange glemmer er at de har fått det bedre (materielt) her enn det de hadde det i sitt hjemland. Mye har blitt lagt til rette for innvandrerne. Klag gjerne over råtten standard på asylmottakene, men tenk først på hvordan de hadde det før de kom hit. Her får de pengestøtte fra staten, og et sted å bo.

 

For å kunne få til en vellykket integrering må innvandrerne gi mer enn de tar. I mange tilfeller skjer ikke dette. Noen eksempler er de koselige fundamentalistene som vi har sett på aktualitetsprogrammer på TV, der imamer og lignende fordømmer norsk kultur: Norske jenters klesstil er en skam, kvinnens plass er på kjøkkenet, Koranen skal følges slavisk, etc. Slike holdninger råder faktisk i en god del innvandrermiljøer. Og det er også et faktum at en del innvandrere tåler mindre enn nordmenn, enkelte er for opptatt av ærefrykt og respekt.

 

Vi bør kunne forlange at innvandrerne klarer å tilpasse seg norske lover, normer og regler. Allikevel har vi "innfødte" også plikt til å akseptere og respektere innvandrere. De er like mye verdt som oss selv om de kommer fra et annet land, og har en annen kultur. Og jeg forstår godt at innvandrere blir provosert av trangsynte, smårasistiske nordmenn med suspekte fordommer.

Lenke til kommentar

Øh, kanskje det har noe med at du har blitt så kraftig påvirket av filmer og media, at det er det eneste du tror utlendinger kan gjøre: knivstikke folk, gjengvoldta norske jenter og rane norske.

 

Ok,du er fra landet skjønner jeg.Da blir det jo umulig å diskutere siden du ikke har opplevd problemet med utenlandske ungdomsgjenger som slår folk ned med balltre fordi man ser feil på dem osv.

 

Så si alle gjengvoldtekter blir begått av utlendinger,og de fleste ran i Oslo blir begått av utlendinger.

Lenke til kommentar

HVOR I ALL VERDEN SKAL MAN SENDE "HJEM" NORSKE STATSBORGERE?

 

Alle som starter en setning med "jeg er ikke rasist, men..." har på forhånd vist at hans logikk ikke engang virker i eget hode...

 

Jeg blir kvalm av den nulltolleransen det vises fra enkelte her på forumet... dere vet åpenbart ikke hva dere snakker om... dere tilhører den delen av befolkningen i Norge som rent faktisk tror at flertallet av verdens befolkning faktisk heller ville bo i Norge enn der de bor nå hvis de fikk sjansen til og flytte.

 

Norge er et lite betydningsløst land fylt opp med depresive og usikre (les selvgode) mennesker som ikke har bedre ting og gjøre enn og rakke ned på de som er dårligere stilt enn en selv.

 

Å være rasist er det mest Harry jeg kan tenke meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...