Gå til innhold

Innvandringspolitikk og lignende debatter


mad2003

Anbefalte innlegg

Det kan godt hende at utlendinger er voldlige som i ditt tilfelle, men det fins jo norske pøbler og.

 

jeg vet at det er tabloidene som har påvirket meg litt for mye, men jeg syns faktisk det virker som om utlendinger er litt mer tilbøyelig til å klabbe ned folk.

 

kall meg hjerterå, men jeg syns egentlig innvandrere som tyr til kriminalitet bør få EN sjanse. fucker de opp, rett hjem på første fly med hele familien.

Helt enig med det du sier.

 

Her om dagen på skolen var det en utlendig da, som var jævla frekk osv mot meg, han er egentlig en jævla pingle, men hvis jeg hadde banka dritten ut av han, hadde jeg hat minst 20 andre utlendinger etter meg!

 

Så jeg gidder ikke å kødde med utlendinger, det er jo så jævla mange gjenger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan godt hende at utlendinger er voldlige som i ditt tilfelle, men det fins jo norske pøbler og.  

 

Man kan ikke slå alle under samme kam!

 

Det er en større prosent andell av invandrerne som er kriminelle og voldelige enn nordmenn. Det er deres feil att dei har fått så dårlig rykte på sei! Selv om en normann sier "Jæævla Paakkis" trenger han ikke å vere rasist, han har bare veldig dårlige erfaringer med innvandrere (det er ikke rart med dei innvandrene vi har :evil: )!!!

Lenke til kommentar
"Alle" utlendinger er ikke kriminelle, som de over der skrev^^

 

da foreslår jeg at du leser gjennom en gang til. det er ingen som har påstått at alle utlendinger er kriminelle.

 

...er forresten ikke pakistaner, men har mange gode venner som er det.

 

fint for deg. så lenge de holder seg på den smale sti, så har jeg ingenting imot dem heller.

 

for å ta en sammenligning.. du eier et hus (norge), og du har en fest med ca. 100 folk invitert (wohoo!). 10 utlendinger finner det for godt å stikke innom (flytte til norge), og, grei som du er, sier du "joda, greit det.. det er jo nok plass til alle". alt går greit i et par timer.. så stikker du inn på soverommet ditt, hvor du finner søsteren din voldtatt, en kamerat av deg ligger knivstukket på do, og en av utlendingene har rappet discman'en, mobilen og lommeboken din.

 

vil du da (husk, du er en gjestfri vert som har latt dem komme inn i ditt hus):

 

1. låse dem inn i et rom med pc, internett og tv i et par-tre timer (fengsel), eller

2. kaste dem ut, gjerne med et par kilevinker først. (hive dem ut av norge).

 

og, igjen, la meg understreke at jeg ikke er rasist. jeg ser ikke på innvandrere som mindreverdige, har faktisk hatt en kjæreste fra bosnia og en fra tyrkia.

Lenke til kommentar
Det kan godt hende at utlendinger er voldlige som i ditt tilfelle, men det fins jo norske pøbler og.

 

jeg vet at det er tabloidene som har påvirket meg litt for mye, men jeg syns faktisk det virker som om utlendinger er litt mer tilbøyelig til å klabbe ned folk.

 

kall meg hjerterå, men jeg syns egentlig innvandrere som tyr til kriminalitet bør få EN sjanse. fucker de opp, rett hjem på første fly med hele familien.

 

Enig med den. :yes:

Lenke til kommentar
Det kan godt hende at utlendinger er voldlige som i ditt tilfelle, men det fins jo norske pøbler og.

 

jeg vet at det er tabloidene som har påvirket meg litt for mye, men jeg syns faktisk det virker som om utlendinger er litt mer tilbøyelig til å klabbe ned folk.

 

kall meg hjerterå, men jeg syns egentlig innvandrere som tyr til kriminalitet bør få EN sjanse. fucker de opp, rett hjem på første fly med hele familien.

 

For enkeltindivider under otto jespersens "pass deg for fargeskala" bør denne nulltoleransen gjelde som heksebrenning. Sier du at noe brunt slo deg, skal han ut, samme om han er statsborger. Gjengene burde taes i fiskenett og kastes over grensen

Lenke til kommentar
"Alle" utlendinger er ikke kriminelle, som de over der skrev^^

 

da foreslår jeg at du leser gjennom en gang til. det er ingen som har påstått at alle utlendinger er kriminelle.

 

...er forresten ikke pakistaner, men har mange gode venner som er det.

 

fint for deg. så lenge de holder seg på den smale sti, så har jeg ingenting imot dem heller.

 

for å ta en sammenligning.. du eier et hus (norge), og du har en fest med ca. 100 folk invitert (wohoo!). 10 utlendinger finner det for godt å stikke innom (flytte til norge), og, grei som du er, sier du "joda, greit det.. det er jo nok plass til alle". alt går greit i et par timer.. så stikker du inn på soverommet ditt, hvor du finner søsteren din voldtatt, en kamerat av deg ligger knivstukket på do, og en av utlendingene har rappet discman'en, mobilen og lommeboken din.

 

vil du da (husk, du er en gjestfri vert som har latt dem komme inn i ditt hus):

 

1. låse dem inn i et rom med pc, internett og tv i et par-tre timer (fengsel), eller

2. kaste dem ut, gjerne med et par kilevinker først. (hive dem ut av norge).

 

og, igjen, la meg understreke at jeg ikke er rasist. jeg ser ikke på innvandrere som mindreverdige, har faktisk hatt en kjæreste fra bosnia og en fra tyrkia.

 

Du tenker altfor enkelt. Hadde det vært så lett, ville allerede problemene vært løst.

Lenke til kommentar
Men husk at når dere sier utlendinger så er det egentlig snakk om muslimer, Hvertfall 90% av tilfellene.  

 

Edit: og folk fra øst europa.

Helt enig!

 

Mange muslimer tar allah og alt mulig så jævla seriøst, og hvis vi kritiserer muslimene, så klikker de jo helt!

 

Det som er sykt er at folk slipper fartsbot fordi man er muslim!

Det blir helt FEIL!

Lenke til kommentar

"Alle" utlendinger er ikke kriminelle, som de over der skrev^^

 

da foreslår jeg at du leser gjennom en gang til. det er ingen som har påstått at alle utlendinger er kriminelle.

 

formulerte meg kanskje ikke helt klart.. altså, da mente jeg de som skrev at det også finnes ikke-kriminelle utlendinger.

 

uff, ble det no mer klart nå? ^^ :shrug:

 

for å ta en sammenligning.. du eier et hus (norge), og du har en fest med ca. 100 folk invitert (wohoo!). 10 utlendinger finner det for godt å stikke innom (flytte til norge), og, grei som du er, sier du "joda, greit det.. det er jo nok plass til alle". alt går greit i et par timer.. så stikker du inn på soverommet ditt, hvor du finner søsteren din voldtatt, en kamerat av deg ligger knivstukket på do, og en av utlendingene har rappet discman'en, mobilen og lommeboken din.

 

Og hvorfor må det akkurat være utlendingene som voldtar søstra di, knivstikker kameraten din og stjeler discman'en, mobilen og lommeboken din???

 

Og, igjen, la meg understreke at jeg ikke er rasist. jeg ser ikke på innvandrere som mindreverdige, har faktisk hatt en kjæreste fra bosnia og en fra tyrkia.

 

Fint for deg :woot:

Lenke til kommentar

Uansett så er det fakta at innvandrere begår mer kriminelle handlinger enn nordmenn i forhold til hvor mange det bor i landet.

I starten av ungdomsskolen var jeg faktisk antirasistisk, men det har snudd veldig på seg. Mange nordmenn har fått øynene sine opp for hva som skjer her i landet og mange har fått fremmedfiendtlige holdninger til innvandrere. Dette er jo ikke uten grunn, og helt klart må det gjøres noe med det.

 

Disse gjengidiotene snakker om respekt, ære osv, men hvis de ikke har utviklet seg lenger enn det vi var på vikingtiden på det området, har de ikke noe her i landet å gjøre. Man tar ikke hevn ved å skamslå folk fordi kom borti deg på trikken eller sa noe du ikke likte. De får for faen legge den gamle kulturen sin bak seg og respektere vårt lands regler, kultur og normer.

 

Sånn som det går nå så avles det rasister, nasjonalister, nynazister - kall det hva du vil - og det er beklagelig. Det er synd å se at selv etter en verdenskrig med de verste etniske forfølgelsene og massakrene menneskeheten har vært vitne til kan et land som var okkupert av den makten som utførte dette ta opp de tankene som styrte Tyskland ut i krig for å ta verden...

Men jeg kan ikke hjelpe det, selv om jeg synes det er synd så kan jeg ikke la være å tenke på at landet vårt har blitt et sted hvor du ikke kan ferdes i en by uten å være trygg for at du skal bli banket helseløs og ranet av mennesker som har fått lov til å bo i et bedre og rikere land enn det deres eget noengang kunne blitt. Vi tar dem inn, beskytter dem, gir dem penger, skaffer dem ste å bo, og hva er takken? Jo! At de snyter på systemet, ikke respekterer hverken lover eller kultur her i landet og gjør hverdagen utrygg for de menneskene som ga dem nettopp dette: Oss Nordmenn!

 

Det er noe jeg har tenkt på lenge, én liten forbrytelse og det er på hue og ræva ut av landet. Klarer dem ikke å oppføre seg som siviliserte mennesker kan de faen meg dra tilbakle dit de kom fra å rane og banke hverandre så mye de bare vil.

 

Det er selvsagt ikke alle invandrere som oppfører seg slik, men nå tok jeg for meg den delen som gjør det...

Lenke til kommentar

Derfor skal man beskytte seg og ta sine forholdsregler. Jeg går alltid med en liten kniv på meg, og den har reddet meg en gang allerede. 2 stykker som skulle rane meg ved furuset senteret, jeg stakk kniven i skulderen og vrei ALT jeg kunne for så å løpe som en gal....

 

:wink:

Lenke til kommentar
Uansett så er det fakta at innvandrere begår mer kriminelle handlinger enn nordmenn i forhold til hvor mange det bor i landet.  

I starten av ungdomsskolen var jeg faktisk antirasistisk, men det har snudd veldig på seg. Mange nordmenn har fått øynene sine opp for hva som skjer her i landet og mange har fått fremmedfiendtlige holdninger til innvandrere. Dette er jo ikke uten grunn, og helt klart må det gjøres noe med det.

 

Men hvorfor tror du dette skjer? Min teori:

1. Noen utlendinger lager bråk, noe som gir "lokalbefolkingen" noen dårlige erfaringer med disse "fremmede".

 

2. Flere utlendinger kommer til landet, men pga dårlige erfaringer, blir de møtt med forsiktighet, hat (i ekstreme tilfeller) eller rett og slett fryst ut fra "resten" av befolkningen.

Og når man er en fremmed person i fremmed land, så er det bare naturlig at man søker andre mennesker med lik bakgrunn.

 

3. Noen flere utlendinger lager bråk, og fører til mer fremmedfrykt. Spesielt media fokuserer kraftig på dette.

 

4. Utlendinger blir møtt av avsky og hører konstant uttrykk som f.eks. jæævla paakkis (akkurat som navnet på denne posten), og dette fører til gjensidig hat.

 

5. Flere utlendinger lager bråk -> enda mer fremmedfrykt -> enda større skiller mellom "lokalbefolkningen" og "turistene".

Slik kan det fortsette for alltid :shrug:

 

Og før dere flamer meg, så husk at dette kun er min teori. Dette gjelder selvfølgelig ikke for alle, men ihvertfall for mange av de "turistene" jeg kjenner.

 

 

Vi tar dem inn, beskytter dem, gir dem penger, skaffer dem ste å bo, og hva er takken? Jo! At de snyter på systemet, ikke respekterer hverken lover eller kultur her i landet og gjør hverdagen utrygg for de menneskene som ga dem nettopp dette: Oss Nordmenn!

 

Så det du sier er at ALLE nordmenn jobber, ALLE nordmenn respekterer loven og ALLE nordmenn er snille og uskyldige? :shrug:

Lenke til kommentar

nei ikke alle nordmenn er snille, men det betyr ikke at vi trenger å importere flere slike til å fylle opp de ellers så tomme fengslene vi har.

 

mange polakker fyllekjører i sverige bare for å bli bura inne. de tjener mer på dagpengene enn de ville gjort om de jobba i polen.

Lenke til kommentar
Uansett så er det fakta at innvandrere begår mer kriminelle handlinger enn nordmenn i forhold til hvor mange det bor i landet.

I starten av ungdomsskolen var jeg faktisk antirasistisk, men det har snudd veldig på seg. Mange nordmenn har fått øynene sine opp for hva som skjer her i landet og mange har fått fremmedfiendtlige holdninger til innvandrere. Dette er jo ikke uten grunn, og helt klart må det gjøres noe med det.

 

Men hvorfor tror du dette skjer? Min teori:

1. Noen utlendinger lager bråk, noe som gir "lokalbefolkingen" noen dårlige erfaringer med disse "fremmede".

 

2. Flere utlendinger kommer til landet, men pga dårlige erfaringer, blir de møtt med forsiktighet, hat (i ekstreme tilfeller) eller rett og slett fryst ut fra "resten" av befolkningen.

Og når man er en fremmed person i fremmed land, så er det bare naturlig at man søker andre mennesker med lik bakgrunn.

 

3. Noen flere utlendinger lager bråk, og fører til mer fremmedfrykt. Spesielt media fokuserer kraftig på dette.

 

4. Utlendinger blir møtt av avsky og hører konstant uttrykk som f.eks. jæævla paakkis (akkurat som navnet på denne posten), og dette fører til gjensidig hat.

 

5. Flere utlendinger lager bråk -> enda mer fremmedfrykt -> enda større skiller mellom "lokalbefolkningen" og "turistene".

Slik kan det fortsette for alltid :shrug:

 

Og før dere flamer meg, så husk at dette kun er min teori. Dette gjelder selvfølgelig ikke for alle, men ihvertfall for mange av de "turistene" jeg kjenner.

 

 

Vi tar dem inn, beskytter dem, gir dem penger, skaffer dem ste å bo, og hva er takken? Jo! At de snyter på systemet, ikke respekterer hverken lover eller kultur her i landet og gjør hverdagen utrygg for de menneskene som ga dem nettopp dette: Oss Nordmenn!

 

Så det du sier er at ALLE nordmenn jobber, ALLE nordmenn respekterer loven og ALLE nordmenn er snille og uskyldige? :shrug:

Jeg er enig med deg :)

Er selv innvandrer og merker helt tydelig at det mye lettere å bli akseptert av andre innvandrerungdom som meg enn norske ungdommer. Konklusjonen er at dette temaet er vanskelig...og jeg skal love dere at det ikke er lett å være 2-generasjonsinnvandrer i Norge....

Lenke til kommentar
nei ikke alle nordmenn er snille, men det betyr ikke at vi trenger å importere flere slike til å fylle opp de ellers så tomme fengslene vi har.

 

mange polakker fyllekjører i sverige bare for å bli bura inne. de tjener mer på dagpengene enn de ville gjort om de jobba i polen.

 

d stemmer det med polakkene, har lest i aviser at det skjer i norge og.. :(:(

 

fengslene burde vært værre enn det de er, man har jo pc, tv, radio og alt der inne :grumpy:

Lenke til kommentar
Uansett så er det fakta at innvandrere begår mer kriminelle handlinger enn nordmenn i forhold til hvor mange det bor i landet.  

I starten av ungdomsskolen var jeg faktisk antirasistisk, men det har snudd veldig på seg. Mange nordmenn har fått øynene sine opp for hva som skjer her i landet og mange har fått fremmedfiendtlige holdninger til innvandrere. Dette er jo ikke uten grunn, og helt klart må det gjøres noe med det.

 

Men hvorfor tror du dette skjer? Min teori:

1. Noen utlendinger lager bråk, noe som gir "lokalbefolkingen" noen dårlige erfaringer med disse "fremmede".

 

2. Flere utlendinger kommer til landet, men pga dårlige erfaringer, blir de møtt med forsiktighet, hat (i ekstreme tilfeller) eller rett og slett fryst ut fra "resten" av befolkningen.

Og når man er en fremmed person i fremmed land, så er det bare naturlig at man søker andre mennesker med lik bakgrunn.

 

3. Noen flere utlendinger lager bråk, og fører til mer fremmedfrykt. Spesielt media fokuserer kraftig på dette.

 

4. Utlendinger blir møtt av avsky og hører konstant uttrykk som f.eks. jæævla paakkis (akkurat som navnet på denne posten), og dette fører til gjensidig hat.

 

5. Flere utlendinger lager bråk -> enda mer fremmedfrykt -> enda større skiller mellom "lokalbefolkningen" og "turistene".

Slik kan det fortsette for alltid :shrug:

 

Og før dere flamer meg, så husk at dette kun er min teori. Dette gjelder selvfølgelig ikke for alle, men ihvertfall for mange av de "turistene" jeg kjenner.

 

 

Vi tar dem inn, beskytter dem, gir dem penger, skaffer dem ste å bo, og hva er takken? Jo! At de snyter på systemet, ikke respekterer hverken lover eller kultur her i landet og gjør hverdagen utrygg for de menneskene som ga dem nettopp dette: Oss Nordmenn!

 

Så det du sier er at ALLE nordmenn jobber, ALLE nordmenn respekterer loven og ALLE nordmenn er snille og uskyldige? :shrug:

 

Ja, selvsagt er det en grunn til at innvandrere oppfører seg som de gjør(tenker på de kriminelle). Men dette kan være på grunn av traumer fra krig, fæle opplevelser osv. Men det er ikke dermed sagt at det skal være noen unnskyldning.

At de vil holde seg i miljø med andre fra de stedene de kommer fra må de gjerne gjøre, men det er heller ingen grunn til å starte kriminelle gjenger som gjør livet farlig å leve for dem som skal ta seg en tur på byen.

Jeg sier ikke at alle nordmenn er snille, uskyldige og respekterer loven. Det vil aldri skje uansett. Selvsagt finnes det norske kriminelle, men de som er nordmenn er i større grad en del av befolkningen enn invandrere som er kriminelle. Dette ser man jo f. eks. på "gjerningen var utført av en mann med etnisk opprinnelse..." i nyhetene. Problemet er at innvandrere som snylter på landet vårt og gjør det utrygt skaper mye hat, nettopp fordi det er nordmenn som har betalt for at de skal få bo her. Og kom ikke her å si at ikke skattepengene våre går til dette såvel som til mye annet.

 

Jeg kan skjønne veldig godt at det ikke er lett å være innvandrer i Norge, men det er den kriminelle delen av innvandrerne som har meteparten av skylden for det. Dette er absolutt et vanskelig tema, men desto viktigere synes jeg det er på tide at dette er noe som må bli debattert i det offentlige og ses grundig på.

 

Det er også en holdning i mange innvandrere at de kan gjøre hva de vil, ta et eksempel fra skolen min:

Folka på form og farge skulle ta med seg en unge hver for å tegne vedkommende(eller noe i den duren) og en hadde med seg en afrikaner på ca. 6 år. En på skolen spurte ham om noe(ingenting rasistisk, men et vanlig spørsmål) og ungen svarer med dette: "Hold kjeft, ellers så banker jeg deg!" og begynte å yppe. Jeg mener: Hva i helvete er galt?! En vanlig norsk unge svarer da ikke sånn! Mange innvandrerunger kan jo gjøre hva de vil fordi foreldrene deres ikke gidder å ta seg bryet med å lære seg norsk! Det er for jævlig at vi skal oppleve slike tider.

Er det rart det skapes fremmedfiendtlighet? Jeg kan jo nesten ikke åpne kjeften uten å bli stempla som nynazist og rasist, og det verste er at jeg er ganske rasistisk. Det er faen meg synd, men jeg klarer ikke å sitte passiv å se på at denne jævelskapen skal pågå. Jeg har fått mye motstand for å ytre meningene mine, men det får folk faen meg tåle!

Lenke til kommentar
Det kan godt hende at utlendinger er voldlige som i ditt tilfelle, men det fins jo norske pøbler og.

 

jeg vet at det er tabloidene som har påvirket meg litt for mye, men jeg syns faktisk det virker som om utlendinger er litt mer tilbøyelig til å klabbe ned folk.

 

kall meg hjerterå, men jeg syns egentlig innvandrere som tyr til kriminalitet bør få EN sjanse. fucker de opp, rett hjem på første fly med hele familien.

 

Ha ha.. :D

 

Hjertens enig :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...