€uropa Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Hei. Vi er en gruppe med 5 gutter som har lyst til å samle inn penger. Problemet er at vi ikke har bøsser. Hvor får man tak i det. Vi har planer om å sende pengene til Malawi. Vi har fått oppgave om å samle inn penger og dermed kan vi bruke litt av skoletiden. Du er klar over strafferamma for å truga til seg pengar med ei børse? Greit nok at dei i Malawi slit, men det fins vel fredeligare måtar å hjelpa dei på? Du må avlegga jegerprøven før du får børsegodkjenning. Leste i går eller når det var om et ranslag som var tatt et eller annet sted på østlandet. Det var ikke dere? Godt å se at mange tenkte det samme som meg. Det er for gale når ungdom tar på seg oppgaven som Robin Hood fordi de har naturkatastrofer rundt om i verden. Jeg tviler forøvrig på at Politiet tillater dere å gå med børse for å samle penger, uansett hvor noble hensikter dere har. Om dere absolutt skal ha mer børse, er det fint om dere ikke har med ammunisjon iallefall. Like ulovleg om ein ikkje har ammunisjon, men strafferamma kan auke ein del dersom du faktisk brukar våpenet. Tja, de kan jo bruke luftgevær eller tilsvarende. Det er jo tillat å gå rundt med, men jeg tror ikke innsamling av penger hvor man faktisk bruker børsen er tillat... Lenke til kommentar
Rellativ Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Jeg ser ikke humoren. Trådstarter skriver bøsse, mens alle andre klarer å lese børse? er vell ikke trådstarter som er idioten i dette tilfellet? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 En bøsse er en metaforisk børse som rettes mot folks samvittighet. Som bøssebærer kan man lovlig gå dør til dør og true med et skytevåpen. Flott, ikkesant? Lenke til kommentar
Rellativ Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Så du mener det å gå fra dør til dør med en bøsse, for å gi folk en enkel mulighet til å redde et liv i U-land, er det samme som å gå fra dør til dør med en børse og true til seg penger med samme formålet? Poenget mitt er at trådstarter snakker om en ting, og når resten må endre på ordene for å få det til å bli "morsomt" er det ikke et gullkorn. Lenke til kommentar
Rellativ Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Det overrasker meg at du kan mene dette. Det er lettere å si nei til en bøssebærer, en en børsebærer. Av den enkle grunn av at det ikke er så lett å bli skadet av en bøsse. Men det er uansett ikke et gullkorn når de må endre på ordet for å få det til å bli morsomt. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Men, helliggjør målet middelet? Jeg tolererer kun to sorter u-hjelp: kunnskap, og nødhjelp når umiddelbare katastrofer slår til. Sistnevnte bør taes over skatteseddelen, over hele verden. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Grunnen til at det er morsomt er at de med vilje vrir spørsmålet til TS om til noe helt annet. Edit: Du kan vel kalle det for en bøsse, tror jeg har hørt det bli kalt det(skytevåpenet altså.) Endret 16. januar 2010 av Hans-o Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 En børse er et skytevåpen. En bøsse er en slags bøtte folk putter penger oppi. Jeg ser ikke humoren. Trådstarter skriver bøsse, mens alle andre klarer å lese børse? er vell ikke trådstarter som er idioten i dette tilfellet? Han skrev børse i tittelen, så en del brukere valgte å overse at han skrev bøsse i innlegget, noe som ikke gjør det mindre morsomt. Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hehe, trakk litt på smilebåndet der ja. Lenke til kommentar
Rellativ Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Beklager, trodde navnet på denne tråden var laget av trådstarter av gullkornet, hvor han skrev børse for å understreke poenget. Visste ikke at det egentlig var TS i orginaltråden som skrev den overskriften=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå