pakprincess13 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Hei jeg har engelsk tilvalg muntlig fremføring som tittelen sier , på tirsdag ,onsdag neste uke og tirsdag,onsdag i uke 4 ,, så vi må være klare nå til tirsdag Oppgaven er som følgende: Velg dere et engelsktalende land , et sted i det engelsktalende landet, et attraksjon i det engelsktalende landet osv. eks:Et engelsktalende land i afrika-hiv,aids det er bare et eksempel på hva man fremføre om men det må ha noe med den engelsktalende landet¨å gjøre. så til hvordan jeg skal fremføre det vi kan være en reiseguide som snakker om det landet,stedet, vi kan ha med ting fra det landet,stedet, vi kan lage en powerpoint om det , det er ingen grenser for hva vi kan gjøre , så lenge det ikke blir kjedelig for læreren meningen er at vi skal være kreative sånn at det ikke blri kjedelig så jeg trenger noen tips til hva jeg kan fremføre om og hvordan ps:vi skal fremføre på engelsk så jeg trenger hjelp med gramatikken også. 1.Tips til hva jeg skal fremføre om 2.Hvordan jeg skal fremføre 3.Gramatikk sider , tips 4.Muntlig engelsk , hvordan snakke perfekt til sist jeg er ganske sjenert og stille , og liker ikke akkurat å fremføre så vis dere har noen tips så er jeg takknemlig fra 8.klasse, fikk jeg 4 i engelsk muntlig både tilvalg og vanlig og 5 i engelsk muntlig , både vanlig og tilvalg , grunnen til 5 i engelsk muntlig var at vi skulle lese en tekt og diskutere den , oral test som det kalles, i år ,går i 9.klasse fikk jeg 3-4 i engelsk skriftlig i vanlig engelsk , i tilvalg har jeg ikke fått den ennå og 5 i engelsk muntlig igjen skulle vi lese og diskutere en tekst så vis jeg hadde hatt fremføring hadde jeg nok fått mindre selv om det var det samme , fordi at jeg er sjenert. Men vi pleier ikke å ha fremføringer i vanlig engelsk bare tilvalg. ps:vi skal bare framføre foran de 2 engelsklærerne ,ikke elevene. så det blir nok lettere , men ikke fullt så enkelt så trenger hjelp Takk ¨på forhånd Lenke til kommentar
pakprincess13 Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Come on people ,kan dere ikke prøve å hjelpe meg , vær så snill. Lenke til kommentar
Bedhead Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hvis du skal fremføre om ett engelsktalende land har du maaange land å velge mellom.. India, Australia, Irland, Canada osv. Er bare til å ta ett land du kan noe allerede om eller noe DU syns er interessant å lære om Siden du skal snakke om ett land ville -jeg- ha gått for powerpoint med bilder og noen stikkord. Gramatikk har du vel i engelskboken din? Uansett så finner du mye på nettet ved å bare søke.. Perfekt engelsk? -Jeg- vet ikke hva du syns er perfekt, men bare prøv å vær naturlig. Øv mye og sørg (i hvert fall prøv) for at ordene uttales riktig og sånn. Evt. fremfør foran noen andre før eller spør læreren (eller en annen som kan) om hvordan ord du ikke vet hvordan skal bli uttalt uttales. Var dette til noe hjelp? Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 ^Kan evt. bruke forvo.com til å søke opp ord du ikke vet hvordan uttales. Lenke til kommentar
pakprincess13 Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Come on people ,kan dere ikke prøve å hjelpe meg , vær så snill. Jepp takk , det jeg mente med perfekt engelsk var at , engelsken min skal være så feilfritt som mulig , noen feil er greit , men jeg har problemer med riktid tid , alså presens og sånt,så jeg har litt problemer med det . Lenke til kommentar
pakprincess13 Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 noen tips til gramatikken Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 noen tips til gramatikken Grammatikken til manuset? Da ville jeg bare anbefalt deg å skrive det, så evt. fått noen til å lese det, så høre deg fremføre det/lese det opp. Er vanskelig å komme med konkrete tips når man ikke aner hva du kan og hva du ikke kan. Lenke til kommentar
Bedhead Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Står ikke det noe i boken din som kan hjelpe deg? Btw, hvor gammel er du? Lenke til kommentar
pakprincess13 Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Står ikke det noe i boken din som kan hjelpe deg? Btw, hvor gammel er du? jeg er 14 år , blir 15 i mai går i 9.klasse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå