femftifem Skrevet 16. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Hei til dere fifa10 fans, nå trenger jeg deres hjelp! Som medarrangør av et av Møre og Romsdals største datanettverk, er det en stor sannsynlighet for at vi kommer til å arrangere Fifa10-konkurranse. Problemet er, at jeg er ikke veldig kjent med cup/turneringssystemet, at jeg har behov for tips og råd om hvordan dette skal gjøres på en skikkelig måte, og som gjør det morsomst og effektivt for både arrangør og spillere. Det som vi vet, er at vi kommer til å kjøre 16 spillere (påmeldere), med mindre dere mener noe annet er bedre. Jeg vet ikke hva vi burde gjøre, om cup er best, eller turnering. (cup leder jo til finale osv, gjør det ikke?) Jeg kunne også trengt hjelp med bestemmelser av regler and so on. Jeg takker på forhånd for deres hjelp, og håper på noen meget gode svar! Endret 16. januar 2010 av Redusert Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 16. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2010 Jeg ville selv kjørt på med gruppespill, fire grupper A, B, C og D med fire lag i hver der alle møtte hverandre x2. Deretter hadde 1. og 2. plass gått videre der du trekker 1. plassene mot 2. plassene, så kjører du videre med kvartfinaler der de møter hverandre x2, semifinaler der de møter hverandre x2 før du avslutter med finalen, med andre ord akkurat slik Champions League blir spilt. Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 Dette oppsettet er altså mulig å ordne i Fifa10? Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 17. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2010 Ja, det er fullt mulig Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2010 Her er oppsettet og reglene jeg har kommet frem til: Fifa10 regler og oppsett for ZarGate 2010 Winter - Det hele avgjøres via gruppespill. - Det vil være fem deltagere per gruppe, som gir en sum på til sammen 20 deltagere, så det gjelder å være tidlig ute med påmeldingen. - Hver omgang skal skal spilles 2x4 minutter. - Kampene spilles på to forskjellige konsoller og TVer satt opp av ZarGate-crewet. - Én kamp per konsoll. - Spillvanskelighetsgraden skal være legendarisk. - Det vil bli hengt opp plakat over hvem som havner i hvilken gruppe, og hvor/når kampene skal spilles. - Møter ikke et lag opp til rett tid (inkl. 15 min forsinkelse), vil det automatisk bli 3-0 seier til den som har møtt opp. - Møter ikke begge lag opp (inkl. 15 min forsinkelse), blir det automatisk uavgjort. Mer kommer Oppsettet: 5 lag i 4 grupper: Alle spiller mot alle. De to dårligste lagene (4+5) i hver gruppe spiller omkamp for å være med som det fjerde og siste laget til 8-dels finale. De dårligste lagene (lag nummer 5 i hver gruppe = 4 lag) spiller plassering fra 17-20. plass. 8-dels finale med 16 lag som vil si 8 kamper. Kvartfinale med 4 kamper som vil si 8 lag. Semifinale med 4 lag og 2 kamper. Bronsefinale (to taperne fra semifinalen) med to lag og en kamp, finale. Plassering 17-20 spiller gruppespill, alle mot alle, en kamp mot hver. Hvis lag 4 og lag 3 har lik poengsum når kampene er over gjelder innbyrdes oppgjør mellom dem. Er det likt gjelder målforskjell (antall positive mål), og om det er likt gjelder antall scorede, og om det er likt antall innslupne. Spesifikt forklart: 1. 20 lag, 4 grupper, 5 lag i hver gruppe. Alle i hver gruppe spiller mot alle. 2. Når disse kampene er ferdig vil man få en tabell, og de 3 beste lagene går automatisk videre, mens lag nummer 4 og 5 spiller mot hverandre for å se hvem som skal følge med de 12 lagene som allerede er klare for 8-dels finale. Dvs at man får 16 lag i 8-dels finale, med 8 kamper. 3. Lag nummer 1 i gruppen møter lag 4 fra en annen gruppe. Lag 2 møter lag 3 fra en annen gruppe. Man skal ikke kunne møte ett lag fra samme gruppe i 8-dels finale. 4. Plasseringskampene 17-20 spilles i gruppespill. En kamp mot hverandre til alle kampene er ferdig og man får en ranking. 5. Taperne i 8-dels finale om hvilken plassering: Det laget som har scort flest i 8-dels finalen får høyest ranking. Det laget som har scort minst får dårligst. Lag som taper 4-3 kommer foran lag som taper 1-0 eller 3-2 for den saks skyld. Om å tape med mest score mål i ditt favør. Er det likhet gjelder antall poeng i gruppespillet, om det er likt gjelder følgende i rekkefølge: Målforskjell/mest scorede/minst innslupne. 6. Kvartfinalen spilles med 4 kamper og 8 lag involvert. Vinnerne går til semifinale, taperne så gjelder samme oppsett som 8-dels finale om ranking. 7. Semifinalekampene spilles, og taperne går til bronsefinale, mens vinnerne går til finale. Regler i oppsettet: Ved poenglikhet gjelder innbyrdes. Om det er likt gjelder målforskjell, mest scorede, eller om det er likt minst innslupne. Om det skulle være likt går det til omkamp. Antall kamper i gruppespillet i hver gruppe: 10 kamper, pluss kvalifiseringskampen om hvilket av lag 4 eller 5 som skal få spille 8-dels finale. Det vil si 11 kamper totalt, og som vil si 44 kamper i gruppespillet i alle grupper. Antall kamper i sluttspillet: 16, inkludert bronsefinale. Antall kamper i plasseringskampene (17-20 plass): 6 kamper (En kamp mot hver lag, 4 lag.) Totalt kamper: 66 Oppdateringer vil fremdeles komme. Grafisk oppsett og tidspunkt for spilling vil komme etterhvert. Kom gjerne med tips om hva som burde legges til/endres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå