Thor - God Of Thunder Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Hei, har tenkt til å senke Audien 80'en min 40/40. Lurar derfor på om det er stor forskjell å kjøpe med nye dempere eller bare fjærer? Skal kjøpe med TÛV papirer. Ein anna ting, vil det utgjera ein stor forskjell med 40/40 eller 60/40 med tanke på vegane her i vesttelemark? Masse kjettingspor om vinteren, og tildels dårlege vegar om sommaren. Skal ha på 17" felgar. Lenke til kommentar
Rabies86 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Moderat senk er for pyser Jeg sier gå for 60/40, MINST... Edit: Og ja, du burde kjøpe nye dempere samtidig... Vil gi en helt annen kjøreopplevelse enn med bare fjærer. Bilstein B8 er krem Endret 16. januar 2010 av Rabies86 Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 det kjem jau til å bli heilt jæævli å kjøre på desse vegane då ok, då blir det demperar OG fjærer i såfall Kva meiner du med Bilstein B8? Lenke til kommentar
Fire^^ Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 http://www.bilstein.nl/bilstein/b8_sprint Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 For å si det sånn, hvis du vil ha bedre kjøreegenskaper vil du få mer uttelling ved å bytte støtdempere framfor å senke. Særlig hvis støtdemperne du har nå er like gamle som bilen. Sånn sett vil det bli en helt annen bil dersom du både senker og bytter dempere. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 det eg er litt redd for er om eg må kaupe eit nyrebelte. Redd for at den blir for stiv. Har fått eit tilbod på eit 60/40 senksett til halvpris, og det er med dempere og fjærer. Blir det stor forskjell på 40/40 og 60/40 ? Lenke til kommentar
Rabies86 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Forskjellen blir jo selvfølgelig at bilen vil bli ytterligere 2cm lavere i front, og vil se mye bøsere ut. En tysker bør ha litt stuk Selv kjører jeg 70/40 på bilstein B8, og jeg bruker bilen hele året på mye dårlige veier. Bilstein er heller ikke SÅ stivt. En kar her i byen monterte for ikke så lenge siden D2 coilovers (tilsvarende k-sport) og da snakker man virkelig stivt. Han la hele tyngden på skjermen og presset ned, og demperen gav ikke etter i det hele tatt, bare dekket som fjæret noen mm Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 haha men korleis får eg tak i slik bilstein B8 til min bil? Link? Lenke til kommentar
Rabies86 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 www.brems.no selger bilstein i hvertfall. Du kan jo ta en telefon eller sende en mail og høre om pris. De forhandlerne jeg kjøper deler av selger bare deler til BMW og jeg har aldri handlet deler til noe annet merke så audi deler er jeg lite oppdatert på egentlig. Dempere, 60/40 fjærer og senkeskåler til min 318 kommer i hverfall på 8300 spenn fra koed inkl. frakt og mva. Vil tippe det blir noe av det samme til din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå