Luftbor Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Noen bruker fysisk vold som terrormiddel, andre bruker psykologisk. Grønland? Og så kan man se hva som faktisk er forskjellen mellom en tegning som (kanskje?) latterliggjør religion opp imot de nevnte hendelser i en bydel i Oslo. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Er i alle fall en ekstremistisk fremgangsmåte å publisere karikaturene, når eneste en oppnår er sterk avsky for handlingen og polarisering på tvers av religion og ståsted. Noen bruker fysisk vold som terrormiddel, andre bruker psykologisk. Hadde du følt det på samme måte dersom noen tegnet Jesus med en negerdildo i rumpa? Eller Buddha med kroppen til ei ku? Hadde jeg vært religiøs, mest sannsynlig. Hva føler du om en karikatur av Siv Jensen eller Per Sandberg med en negerdildo i rumpa? Endret 17. januar 2010 av Ducktoy Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Er i alle fall en ekstremistisk fremgangsmåte å publisere karikaturene, når eneste en oppnår er sterk avsky for handlingen og polarisering på tvers av religion og ståsted. Noen bruker fysisk vold som terrormiddel, andre bruker psykologisk. Hadde du følt det på samme måte dersom noen tegnet Jesus med en negerdildo i rumpa? Eller Buddha med kroppen til ei ku? Hadde jeg vært religiøs, mest sannsynlig. Hva føler du om en karikatur av Siv Jensen eller Per Sandberg med en negerdildo i rumpa? Jeg føler overhodet ingenting om hverken Siv Jensen, Per Sandberg, Jesus, Buddha, Jan Thomas, Per Sundnes eller en hellig ku, og det er hele poenget. Det finnes absolutt ingen grunn til at noen skal ta seg nær av en karikaturtegning av hverken det ene eller det andre. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg ser egentlig oppstyret som grunn til å publisere heller enn å la være. I utgangspunktet synes jeg man ikke behøver å støte folk unødvendig, men når man plutselig skal tvinges til å ikke publisere ser jeg all grunn til å gjøre det. Da slipper også de som blir truet og forsøkt drept på grunn av dette å stå alene. Dette er uansett en utvikling som de som blir støtt av dette må infinne seg med. Karikaturer forsvinner ikke og jeg tviler på at det funker å ha opptøyer hver gang noen publiserer en karikatur som noen blir støtt av. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg skjønner ikke at muslimer er såpass dumme at de godtar at karikaturene skal være av profeten mohammed, det er jo tydelig at karikaturene ikke tilsvarer den mohammed de er kjent med, så hvorfor føle seg støtet? hvorfor gidde bry seg? Forøvrig tydelig at hasbarabrigadene forsøker å få oss i vesten til å hate muslimer på vegne av dem også, gjøre krigene i midt-østen litt mere "spisbare" for den godtroende goyim. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg føler overhodet ingenting om hverken Siv Jensen, Per Sandberg, Jesus, Buddha, Jan Thomas, Per Sundnes eller en hellig ku, og det er hele poenget. Det finnes absolutt ingen grunn til at noen skal ta seg nær av en karikaturtegning av hverken det ene eller det andre. Halve poenget, slik jeg ser det, er at religion er noe personlig. Og når folk rakker ned på verdier som står ens hjerte svært nært blir folk sinte. En kan se på det som å trappe opp på en Liverpool-pub iført en Manchester-trøye, en har all rett til å kle seg som en vil men folk vil reagere og er en skikkelig heldig støter man på hooligans. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg føler overhodet ingenting om hverken Siv Jensen, Per Sandberg, Jesus, Buddha, Jan Thomas, Per Sundnes eller en hellig ku, og det er hele poenget. Det finnes absolutt ingen grunn til at noen skal ta seg nær av en karikaturtegning av hverken det ene eller det andre. Halve poenget, slik jeg ser det, er at religion er noe personlig. Og når folk rakker ned på verdier som står ens hjerte svært nært blir folk sinte. En kan se på det som å trappe opp på en Liverpool-pub iført en Manchester-trøye, en har all rett til å kle seg som en vil men folk vil reagere og er en skikkelig heldig støter man på hooligans. Det vi kan være enige om, er at religion er personlig og et abstrakt fenomen. Det er ikke et statlig anliggende, slik Pakistans UD har valgt å la det bli. Selv om Norge av historiske og tradisjoenelle årsaker har en statskirke og per definisjon er kristent, ser du ikke norsk UD gå mann av huse når noen kritiserer kristendommen. Muslimene får bare bli så furtne og fornærma de bare vil; de kaster bare bensin på bålet til dem som liker å fremstille dem som fundamentalistiske tullebukker; Pakistans UD, derimot, bør holde seg for gode til å snakke på vegne av religionen, og attpåtil angriper de ikke avisen som har sjikanert religionen deres, de angriper staten hvor avisen utgis! Det er dét jeg prøver å harsellere over, ikke det faktum at folk er overdrevent hårsåre og blir sure for at noen har tegna profeten deres med snørr i barten. At pakistansk UD fordømmer Norge for noe slikt som dette er fullt på høyde med at det kongolesiske rettsvesenet dømmer Norge til å betale 3039 milliarder kroner i erstatning for spionasje utført av HMKGs sikkerhetsving, SIG, v/Moland og French. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) For ikke å nevne de Israelske hyl og skrik over at Norge er antisemittisk fordi vi omfavner Hamsun som forfatter. Endret 17. januar 2010 av Ducktoy Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Jeg er Kurt Westergaard! Alle som videre svarer i dette emnet skal først ha lest denne artikkelen! Jeg støtter de som tegner og publiserer Muhammed-karikaturene. Jeg støtter også islamske nordmenn som brenner det norske flagget. Og det gjør du også! Her i Norge har vi nemlig noe som heter ytringsfrihet. Denne er ikke til fordi at du skal kunne mene at du har rett til å gå på skole, eller fordi du skal få lov til å si at du misliker Siv Jensen. Ytringsfriheten er til for de som sårer noen. For de som gjør noen irriterte. Dette fordi de trenger støtte når de mener noe som det ikke er så mange andre som mener. Når de gjør noe som ikke mange har gjort før dem. De trenger støtte fordi de for eksempel kan bli drapstruet. Og siden du som norsk borger godtar ytringsfriheten støtter du også opp om Muhammed-karikaturene. Dette for at du selv skal få mene hva du vil. Og for å støtte en som nå har det vanskelig oppfordrer jeg alle til å publisere Muhammed-karikaturene og sette "Jeg er Kurt Westergaard" som Facebook-status. Jeg vil støtte en som har brukt sin frihet til å ytre seg ved å skrive: "JEG ER KURT WESTERGAARD!" Og deretter publisere Muhammed-karikaturene: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor LENGE LEVE YTRINGSFRIHETEN! Endret 17. januar 2010 av Dotten Karikaturer lagt i skjul-tags Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Ytringsfriheten skal ikke brukes til å mobbe eller trakassere. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Har kommet inn et par rapporter hvor man ønsker at karikaturene fjernes. Kan i den anledning informere om at vi i 2008 (om jeg husker riktig) avgjorde at vi ikke ville fjerne karikaturer fra forumet. Men de ble også avgjort å falle inn under kategorien "informasjon som kan virke særdeles støtende for enkelte" og derfor legges slik i skjul-tags, slik at folk selv kan velge om man vil se dem eller ikke. Har derfor gjort det med Muhammed-karikatur som kom her i tråden. Om noen ønsker at de skal bli forbudt på forumet, så start gjerne en tråd om det (det eksisterer noen gamle også, de kan søkes frem). Evt er kanskje denne tråden noe som kan brukes til generell diskusjon rundt hvorvidt det er god eller dårlig presseskikk å tillate dem. Det samme gjelder for de som mener slikt ikke bør i skjul-tags. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Herregud, i pedoprofetensnavn, hvem i svarte vil sensurere meninger? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Herregud, i pedoprofetensnavn, hvem i svarte vil sensurere meninger? Flere enn du kanskje tror. Det er ikke bare muslimer som må beskyttes, tydeligvis, vi får slike ønsker i forbindelse med ulike emner. Geir Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Selv om jeg er konfirmert støtter jeg publisering av Jesus-karikaturer. Pga ytringsfriheten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå