jonlem Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) .. overse og ignorer Frps rendyrkede og barnslige provokasjoner. Så får de ingen glede ut av dette. Intet sinne, ingen debatt, ingen glede til Frp. Dere er bedre enn dette EDIT, en slags utdypning. Ytringsfrihet må vi ha, i aller høyeste grad. Men vi skal ha en viss moral og etikk i samfunnet også, i tillegg til respekt for medmennesker og medmenneskers livssyn. At rimelig respekterte politiske partier tillater seg å med fullt overlegg provosere slik, tilsynelatende for provokasjonens skyld alene, stiller ikke nordmenn generelt eller Frp spesielt i et særlig godt lys. Jeg håper at muslimer, og andre, ikke nedlater seg til å reagere nevneverdig på slike heller lavmåls utspill. Vi bør alle være litt bedre enn dette. Endret 16. januar 2010 av jonlem Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Jeg er ikke fan av frp, men alt som fremmer ytringsfrihet er i mitt hode bra selv om det muligens støter enkelte. Dersom det kommer sterke reksjoner så viser jo bare de personene hvem de virkelig er eller hva? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Og hva er så galt med dette? Det er deres tro og ikke våres. Og jeg for en nekter å bøye meg bare for å tilfredstille en annes tro. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Vel, ytringsfrihet skal man ha, ikke et vondt ord om det altså. Men, dette tror jeg ikke jeg enkelt kan kalle "ytringer", heller en ren provokasjonskampanje. Man vet det provoserer og støter, og har tilsynelatende ingen annen agenda heller. Da blir det mest bare litt kvalmende. Nå har jeg selvfølgelig ikke sett den aktuelle artikkelen i Framtid, men dette er altså slik jeg (inntil videre) oppfatter dette Og hei, ytringsfriheten er da ikke en enveis greie? Endret 16. januar 2010 av jonlem Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Nei, det er ikke en enveis greie, og det tror jeg FRP (som norges kanskje mest forhatte parti) vet ganske godt... Er rimelig mange som har blitt hetset/rakket ned på/fått kommentarer på at de er FRP'ere... Til og med i pressen. HER kan man forøvrig lese avisen når den kommer! Endret 16. januar 2010 av jale Lenke til kommentar
xaco Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Nei, det er ikke en enveis greie, og det tror jeg FRP (som norges kanskje mest forhatte parti) vet ganske godt...Er rimelig mange som har blitt hetset/rakket ned på/fått kommentarer på at de er FRP'ere... Til og med i pressen. HER kan man forøvrig lese avisen når den kommer! Var det ikke sånn at nesten hver fjerde Nordmann stemte FRP ved valget? Det er snakk om Norges nest største parti. Vis partiet er så forhatt hvordan kan det da skaffe en så stor oppslutning? (og nei jeg har aldri stemt FRP. ikke tror jeg at jeg kommer til å gjøre det i nærmeste framtid heller.) BTW: Er det ikke like ille å ødelegge ambassader og brenne Norske flagg som å publisere en tegning? Jeg har ingenting imot Islam som religion, men noen av dem som praktiserer den er like ille som korsfarerne i middelalderen. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) BTW: Er det ikke like ille å ødelegge ambassader og brenne Norske flagg som å publisere en tegning? Jeg har ingenting imot Islam som religion, men noen av dem som praktiserer den er like ille som korsfarerne i middelalderen. Det er mye følelser innblandet her. For noen er det å brenne det norske flagget tilsvarende provoserende som det er for andre å se en tegning av Muhammed. Andre igjen bryr seg ikke i det hele tatt. Personlig synes jeg hele greia er litt blåst ut av proporsjoner, for min del må de brenne så mange flagg de vil der borte - det er litt ekkelt å se på, men det er også en ytring, et svar, i stor grad berettiget. Men hvorfor provosere for å provosere, når vi vet innmari godt at dette vil støte noen? Her har jeg ærlig talt følelsen av at hele poenget er å støte, fornærme og provosere, ikke å "kjempe for ytringsfriheten" eller noe særlig mer gjennomtenkt. Da blir det mest bare dumt, hvorfor i alle dager skal vi gjøre sånt? Endret 16. januar 2010 av jonlem Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Jeg ser ikke på dette som noen som helst form for ytringsfrihet, dette er mobbing og trakassering. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 dette er mobbing og trakassering. Det var vel de ordene jeg også helst ville bruke Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Det blir vel som du sa tydelig når artikkelen kommer hva slags budskap de egentlig vil ut med. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Slik jeg ser det velger FRP frontalangrep på uvesnet for det var den muslimske verden som startet bråket da gyllandsposten postet bildene den første gangen. Når man da i ettertid ser historikken så synes jeg det er på sin plass å provosere litt. Udyret ligger der og bare venter på ny åte for å bråke. Det man prøver på er å få fram er synliggjøring av fundamentalistene i håp om at noe gjøres. Det kan til og med renvaske de av våre nye landsmenn som ikke lar seg provosere ved å synliggjøre de som lager bråket. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Vel, ytringsfrihet skal man ha, ikke et vondt ord om det altså. Men, dette tror jeg ikke jeg enkelt kan kalle "ytringer", heller en ren provokasjonskampanje. Man vet det provoserer og støter, og har tilsynelatende ingen annen agenda heller. Da blir det mest bare litt kvalmende. Nå har jeg selvfølgelig ikke sett den aktuelle artikkelen i Framtid, men dette er altså slik jeg (inntil videre) oppfatter dette Og hei, ytringsfriheten er da ikke en enveis greie? En liten floskel i anledningen. Ytringsfriheten er til for å beskytte de som har avvikende meninger, de som sier ting som er feil eller er hatefulle (eller hva man enn vil kalle det). For å gjøre noe jeg sjeldent gjør, å legge ved en link til hitchens, men i anledningen har han 100% rett; Endret 16. januar 2010 av Luftbor Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 FrP vet de får flere velgere når folket blir minnet om hvor skumle muslimene er. Og blir vi ikke redde av FrPs artikler, så håper de vel vi blir det når motreaksjonen (eventuelt) kommer. Spekulativt er det ihvertfall, om ikke annet. Som kjent elsker også FrP å leke offer. Dakars FrP, som fikk både "naive sosialister", en "venstrevridd presse" og muslimer etter seg! Med mindre vi alle, muslimer inkludert, bare rister på hodet og lar livet gå videre. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Sistnevnte du nevner der ville i såfall vært et sunnhetstegn på samfunnet for da begynner muslimene å bli mere liberale når det kommer til deres tro. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Synes det er bra at flere publiserer tegningene, det viser solidaritet og at man ikke lar seg undertrykke. Intill nylig har jo avisene, med utenriksministeren i spissen, lagt seg på rygg og all dritten har blitt skuflet på få mennesker som igjen blir terrorisert og plaget. Hvis alle avisene faktisk har baller til å publisere bildene og de folkevalgte ikke skjøv redaktørene forran seg ville ikke dette kunne undertrykkes lenger, slik det har blitt til nå. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 For å sitere min tidligere religionslærer: "Jaha. Så det mener du." Men det er, slik jeg forstår artikkelen, ikke de mye omtalte TEGNINGENE som skal trykkes - men nye karikaturer som FrP selv står for. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 BTW: Er det ikke like ille å ødelegge ambassader og brenne Norske flagg som å publisere en tegning? Jeg har ingenting imot Islam som religion, men noen av dem som praktiserer den er like ille som korsfarerne i middelalderen. Det er mye følelser innblandet her. For noen er det å brenne det norske flagget tilsvarende provoserende som det er for andre å se en tegning av Muhammed. Andre igjen bryr seg ikke i det hele tatt. Personlig synes jeg hele greia er litt blåst ut av proporsjoner, for min del må de brenne så mange flagg de vil der borte - det er litt ekkelt å se på, men det er også en ytring, et svar, i stor grad berettiget. Men hvorfor provosere for å provosere, når vi vet innmari godt at dette vil støte noen? Her har jeg ærlig talt følelsen av at hele poenget er å støte, fornærme og provosere, ikke å "kjempe for ytringsfriheten" eller noe særlig mer gjennomtenkt. Da blir det mest bare dumt, hvorfor i alle dager skal vi gjøre sånt? Det er stor forskjell mellom å publisere en karikaturtegning av Muhammed og å brenne norske flagg. Det er også stor forskjell mellom at en uavhengig avis publiserer nevnte karikaturtegning og at et annet lands utenriksdepartement forbanner landet avisen utgis i. Det ene er en spøk eller utfordring vedrørende religion, det andre er bare barnslig og tilbakestående. Muslimene står fritt til å brenne Aftenpostens logo eller lage karikaturtegninger av Jesus på korset, men pakistansk UD bør holde seg for gode til å fordømme nasjonen Norge som sådan. Det er som nevnt barnslig og tilbakestående, og kaster flybensin på muslimer-er-fundamentalistiske-tullinger-bålet. Lenke til kommentar
Evilfish Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 begynner å bli lei denne islam mobbinga.. kanskje media kan finne på noe nytt Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Er i alle fall en ekstremistisk fremgangsmåte å publisere karikaturene, når eneste en oppnår er sterk avsky for handlingen og polarisering på tvers av religion og ståsted. Noen bruker fysisk vold som terrormiddel, andre bruker psykologisk. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Er i alle fall en ekstremistisk fremgangsmåte å publisere karikaturene, når eneste en oppnår er sterk avsky for handlingen og polarisering på tvers av religion og ståsted. Noen bruker fysisk vold som terrormiddel, andre bruker psykologisk. Hadde du følt det på samme måte dersom noen tegnet Jesus med en negerdildo i rumpa? Eller Buddha med kroppen til ei ku? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå