toba52 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 hei! jeg leter etter ett bankkort som jeg på 13 år kan bruke. PS: det skal kunne brukes til å kjøpe ting på internett. hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Jeg tror dessverre at dette ikke går. De aller fleste nettbutikker krever VISA eller lignende for å kunne handle. Slike kort kan du ikke få før du er 18 år. De kortene du evt. kan få som 13-åring kan bare benyttes i BankAxept/Visa Electron-terminaler, og ikke til kjøp på nettet. Jeg har sett noen få, norske nettsteder som lar deg betale via BankAxept/nettbank ved hjelp av BankID. Aldersgrense for BankID er visstnok 15 år, så det hjelper heller ikke. Den eneste løsningen er nok å få foreldre eller noen andre over 18 år til å opprette en separat konto og bestille et VISA-kort som er koblet til denne kontoen. Du kan overføre penger til kontoen fra din egen konto ved behov. Den som eier kontoen blir da ansvarlig for eventuelt misbruk (med VISA-kort er det mulig å gjøre offlinetransaksjoner og overtrekke kontoen). Det er ikke sikkert banken/kortutsteder blir så glade om de får høre om dette, men det de ikke vet, har de vel kanskje ikke vondt av? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Så vidt jeg vet så er du nok for ung. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Du MÅ være 18år for å kunne benytte deg av butikker og tjenester på internett. Med unntak av at du kan bruke telefonen som betalingsmiddel på nokre nettstadar med samtykke frå foreldre/foresatte. Må nok desverre vente 5 år til, om du ikkje får lov til å låne Visakortet til mor eller far din. Lenke til kommentar
toba52 Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 dette leste jeg på nordea.no (for visa ungdomskort) Ungdomskortet – for deg mellom 13 og 18 år Ungdomskortet kan du bruke på Internett, i minibanker og betalingsterminaler over hele verden. Ungdomskortet har ingen årspris. Det er gratis å bruke kortet når du handler. Uttak i Nordeas minibanker er også gratis. Bruk av kortet forutsetter at du har penger på din Ungdomskonto. Kortet har en sperre mot pengespill som også gjelder på Internett. Andre fordeler med Ungdomskort Du har full oversikt over all bruk av kortet på din kontoutskrift Kortet gjelder som legitimasjon Du kan lade Ring Kontant gratis i Nordeas minibanker Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Well, there you go. Lenke til kommentar
tarald91 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Nordea er eneste bank som leverer ungdomskort som gir deg kortnummer, og dermed mulighet til å handle på nettet. Jeg hadde det lenge, og fungerte på 99% av de fleste nettsteder Bestill derfra du Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Da er vel saken løst. Trudde ikkje dette gjekk ann eg heller, men.... Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Da er vel saken løst. Trudde ikkje dette gjekk ann eg heller, men.... Det er ikke Visa han får heller, så det går fremdeles ikke ann. Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 En enda enklere utvei. http://narvesen.no/page/index.php?struct=7...tinstance=57487 Lenke til kommentar
jarah Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Nordea er eneste bank som leverer ungdomskort som gir deg kortnummer, og dermed mulighet til å handle på nettet. Jeg hadde det lenge, og fungerte på 99% av de fleste nettsteder Bestill derfra du Alle Visa Electron-kort har et kortnummer og CVC2-kode. Står ikke kortnummeret trykt på kortet, kan man finne dette svært lett ut ved å dra kortet gjennom en magnetstripescanner (koster ca 400 kr på nettet, plugges i USB-inngangen) - Da får man opp all informasjon om kortet, da CVC2, kortnummer osv. En slik scanner/skriver fåes kjøpt på dealextreme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå