Gå til innhold

Den seksuelle velferdsstat

Kan seksualsosialisme forsvares?  

71 stemmer

1. 1. Kan seksualsosialisme forsvares?

• Nei, verken dette eller annen sosialisme
      27
    • Nei, alle eier sin egen kropp, men staten kan ta av pengene våre etter behov
      31
    • Ja
      13

Anbefalte innlegg

Hvilken stat?

Den onde amerikanske staten tipper jeg?

Ser en på September 2001, så døde flere i trafikkulykker enn i terrorangrep. Hva bør staten fokusere på?

Hva liberale fokuserer på er jo tydelig, men jeg mener å trekke frem katastrofer som årsaker til samfunnsendring bare blir feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
staten er oppstått

Du kan sette opp dine egne ledere. Ikke andres.

Det er et felles kompromiss.

for å oppheve anarkiet mellom individer, som et ledd i å beskytte individene som utgjør samfunnet, må også staten sikre individenes rett til liv.

Hvor var staten 11. september?

Hvilken stat?

Kollektivisme

Den amerikanske

Ser en på September 2001, så døde flere i trafikkulykker enn i terrorangrep. Hva bør staten fokusere på?

Hva liberale fokuserer på er jo tydelig, men jeg mener å trekke frem katastrofer som årsaker til samfunnsendring bare blir feil.

Privatiserveiene, så blir de gode.

Lenke til kommentar
Privatiserveiene, så blir de gode.

Hvilken motivasjon har en privat entrepenør for å lage en veldig god vei, når alt han trenger er å lage en bedriten vei?

Målet er å få folk til å bruke veien, og betale for det - ikke å gi dem en så rask vei som overhode mulig. Særlig ikke når det konkurrerende tilbudet innen sjøfart og togtransport ikke er egnet for transporten.

Lenke til kommentar
En god vei vil bli brukt mer. Lager du en bedriten vei, kan jeg ta kundene dine ved å lage en knallgod vei, selv om den går i loop rundt din. Eller de tar fly.

La meg ta en vill tipp her: Du bor på østlandet?

Ja, og ingen liberalist vil nekte deg å flytte dit.

Kollektivisme

Den amerikanske

Staten var der. Nytter ikke å komme med dumme småkommentarer.

Så hvorfor døde folk? Folk betaler angivelig skatt for at staten skal sikre deres "rett til liv", men så leverer de ikke varene...Et privat sikkerhetsselskap ville vært sparket på flekken etter en slik skandale, men staten får bare fortsette og fortsette...

Endret av Rothbard
Lenke til kommentar
Ja, og ingen liberalist vil nekte deg å flytte dit.

Kom tilbake når du har tatt en tur til andre deler av norge, og sett hvor enkelt det er å blokkere andre veibyggere.

Så hvorfor døde folk? Folk betaler angivelig skatt for at staten skal sikre deres "rett til liv", men så leverer de ikke varene...Et privat sikkerhetsselskap ville vært sparket på flekken etter en slik skandale, men staten får bare fortsette og fortsette...

Stem på DLF og få evig liv? Seriøst?

Lenke til kommentar
Det er du som har valgt å bosette deg der. Du kan ikke bare flytte ut i jungelen og klage på at ingen bygger veier til deg. Andre mennesker er ikke slavene dine. Bygg veien sjæl, eller flytt dit vanlige folk flytter.

Heldigvis har gud plassert naturrikdommene sentralt på Østlandet.

Lenke til kommentar

Så greit, jeg skal ta det til etteretning i nattvekterstaten, med en gang noen har stjålet noe eller noen har blitt drept. Må staten slutte å opphøre og alle forsvarer sitt eget.

Lenke til kommentar
Det er du som har valgt å bosette deg der. Du kan ikke bare flytte ut i jungelen og klage på at ingen bygger veier til deg. Andre mennesker er ikke slavene dine. Bygg veien sjæl, eller flytt dit vanlige folk flytter.

Heldigvis har gud plassert naturrikdommene sentralt på Østlandet.

Nettopp derfor vil folk også bygge veier ut dit: fordi det er lønnsomt. Tror du oljeselskaper er interessert i å frakte råvarene sine med sinkefart?

Så greit, jeg skal ta det til etteretning i nattvekterstaten, med en gang noen har stjålet noe eller noen har blitt drept. Må staten slutte å opphøre og alle forsvarer sitt eget.

Det har du rett i, og det er her jeg er uenig med DLF. DLF bør ikke garantere for friheten din. De bør garantere for at de ikke gir noen monopol på å forsvare friheten din.

Lenke til kommentar
Nettopp derfor vil folk også bygge veier ut dit: fordi det er lønnsomt. Tror du oljeselskaper er interessert i å frakte råvarene sine med sinkefart?

Igen råvarer fra oljeindustrien fraktes over veinettet, noen få bearbeidede produkter gjør det - men i rent volum, er dette insignifikant.

Lenke til kommentar

Igen råvarer fra oljeindustrien fraktes over veinettet, noen få bearbeidede produkter gjør det - men i rent volum, er dette insignifikant.

Så hvorfor mener du veier ut dit er nødvendig?

Lenke til kommentar

Det har du rett i, og det er her jeg er uenig med DLF. DLF bør ikke garantere for friheten din. De bør garantere for at de ikke gir noen monopol på å forsvare friheten din.

Hvorfor omtaler du deg som en liberalist og forsvarer liberalismen og forsvarer det å forsvare eiendom? Du bør argumentere for anarkismen, det er tydeligvis den som står deg nærmest.

Lenke til kommentar

Jordbruksindustrien og verkstedsindustrien er viktige brukere av veiene.

Jeg sier ikke at vi ikke trenger veier, jeg sier at du ikke aner hva du snakker om når du sier at vi frakter råolje og naturgass på veiene våre.

Endret av Sondring
Lenke til kommentar

Hvorfor omtaler du deg som en liberalist og forsvarer liberalismen og forsvarer det å forsvare eiendom? Du bør argumentere for anarkismen, det er tydeligvis den som står deg nærmest.

Non sequitur. Anarkister kan forsvare eiendomsretten.

Jordbruksindustrien og verkstedsindustrien er viktige brukere av veiene.

Nettopp, så disse kan finansiere veiene.

Lenke til kommentar
Nettopp, så disse kan finansiere veiene.

Hvorfor skal de gidde det når tjenestene deres kan like godt gjøres i ikke-liberalistiske land som Storbritannia og Danmark?

Hvilken garanti har vi for at en innføring av ditt styresett vil la oss beholde vår levestandard?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...