Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ser ikke lyst på noe og er lei. Hva bør gjøres?

Gjest g 18

Anbefalte innlegg

Jeg er dritt lei av motgang! Jeg sleit på skolen og å sluttet nå, og hadde ikke fått utdanning innen den linjen uansett sa lærerene. Også har jeg aldri hatt kjæreste, føler at ingen jenter liker meg å at jeg må gå alene resten av livet. Har ikke noe selvtillitt, har blitt mye mobba og ikke kommet meg opp etter det. Har ikke hatt suksess i nesten noen ting. Nå vet jeg ikke hva jeg skal bli, har ikke mot til noe.

Ser ikke lyst på noen ting :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Tenkeren_17
Jeg er dritt lei av motgang! Jeg sleit på skolen og å sluttet nå, og hadde ikke fått utdanning innen den linjen uansett sa lærerene. Også har jeg aldri hatt kjæreste, føler at ingen jenter liker meg å at jeg må gå alene resten av livet. Har ikke noe selvtillitt, har blitt mye mobba og ikke kommet meg opp etter det. Har ikke hatt suksess i nesten noen ting. Nå vet jeg ikke hva jeg skal bli, har ikke mot til noe.

Ser ikke lyst på noen ting :(

Hei du! det er trist å høre at du har møtt mye motgang og at ting kunne vært bedre. Men du må begynne å skjønne at det er du som bestemmer hvordan livet ditt skal se ut. Med det mener jeg at du må se ting fra en mer positiv side. Alle mennesker er flinke til noe! Bare på grunn av at du ikke er noe spesielt flink på skolen betyr ikke at du ikke er flink på andre områder. Finn ut minst en ting som du liker ved deg selv og noe du føler at du mestrer. Det kan være hva som helst. Foreks "jeg er flink til å lytte". Etterhvert som du har funnet den tingen du liker ved deg selv er det enklere å finne flere positive ting. Selvtilitt tar langt tid å bygge opp men det kan starte med små enkle trinn som jeg nettopp har skrevet om.

trinn 2. Slutt å bry deg om hva andre synes om deg. Drit rett og slett langt faen, be the person you want to be. Hvorfor skal du bry deg om dem? det er faktisk dem sin måte å skjule sin usikkerhet på, trekke andre ned i sølen.Du er bedre enn dem.

3) Når du har funnet ut hvordan du vil være og hvilke mål du vil oppnå så begynn å sett dem til verks. Smil selvom du ikke føler for det. Begynn å prate med alle. Tørr å si meningen din. GI ikke opp, det er enklere enn du tror. Selvtillit er å stole på seg selv. Det kan du oppnå med å tvinge deg selv til å tenke positivt om deg selv og ved å være pratsom. Ettterhvert vil dette komme mer og mer naturlig for deg og du vil gjøre dette til en vane. Du har lært å stole på deg selv og med det kommer du langt i livet. Bedre karakter og en kjæreste er nå enklere å oppnå hvis du får selvtilitten på plass.

4) tegn et kart over hvordan du vil at livet ditt skal se ut. Foreks masse penger, kjæreste, bra karakterer, god selvtilitt. Tenk over disse tingene jevnt og ofte å prøv å visualisere dem. Det er faktisk slik at tenker du positivt så tiltrekker du deg enda flere positive ting og hendelser. MEn hvis du tenker negativt som du gjør nå så skjer det bare enda flere negative ting. Du vil snart merke at ting faller på plass på grunn av din gode tankegang. Det virker jo ganke logisk right? Jeg har i hvertfal fått nesten alt jeg ønsker meg ved å bruke denne metoden. Metoden er tatt i fra boken "the secret" som er verdenskjent. Den har hjulpet milioner av mennesker som ikke er fonøyd med livet sitt å ønsker en forandring. Denne anbefales på det sterkeste. Boken handler om hvordan du kan få alt du ønsker deg ved å bruke tankene dine riktig. Det er også laget en film om den som du sikkert kan se på internett.

5) Nå er det bare å starte å leve! motiver deg selv og betro deg til en du stoler på slik at hun/han kan hjelpe til! Lykke til, håper jeg hjalp deg litt på vei=)

remember" its all in your mind"

mvh j 17

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...