Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Overtråkk i ankel

QPR225

Anbefalte innlegg

God Kveld :)

Spilte en indoor fotballturnering for en nøyaktig 4 uker siden fra idag.

Presterte da å tråkke over ankelen da jeg skulle hoppe (landet på ankelen), fikk sykelig vondt og det var ganske hovent.

Klarte ikke å bevege på den før dagen etter.

2 Dager senere klarte jeg på en måte å halte litt, klarte da ikke å belaste den så mye men funket.

Etter en uke klarte jeg for såvidt å gå normalt, var litt stiv rundt ankelområdet. Klarte ikke å 'vri' på den.

Fra å med den tid til i dag har jeg blitt gradvis bittelitt bedre, ikke noe mer, kjenner at ankelområdet ( rundt klumpen) er mye friere enn det var for en 2-3 uker siden.

Problemet er at hevelsen i 'klumpen' og områdene rundt den fortsatt er synlig slik at den merkes ganske fort at det er noe galt med den.

Er det faktisk noe galt med den? Burde jeg ta en tur til legen snart? Hva synes dere jeg burde gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjedde det samme med meg i en gymtime på vgs, skulle hoppe over en bukk og landet på en basketball, men jeg hadde ingen problemer med ankelen etter et par uker. Jeg hadde nok tatt en tur til fastlegen din og fått dem til å se på det.

Uansett vet det gjør noe innihelvette vondt.

Lenke til kommentar

Jeg har noe det samme problemet som deg. Fotball, hopp, skudd på foten, landet skikkelig gæli.. Uansett, nå er det snart 3 mnd. siden det skjedde, og jeg er fremdeles langt fra god i foten. Ankelen var opphevet (type vannballong) i nesten to uker før den gradvis krympet.

Uansett, i etterpåklokskapens navn skulle jeg så absolutt gått til legen så kjapt som mulig, så anbefaler deg å gjøre det selv om det nå er over 1 mnd. siden du skadet deg.

Tror btw. jeg tar meg en tur selv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...