karakas Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg sitter med en programide som ligner på Remotely Possible. Rett og slett en fjernkontroll hvor man har flere skjermer. - En for ett virtuellt tastatur. - En for navigasjon (opp, ned, høyre, venstre, select, tilbake.) - En for Snarveier (filmer, tv, musikk osv) - En for media (start, stopp, pause, volum osv.) Problemet med Remotely Possible er at den bruker Wi-Fi for å kommunisere med maskina og dette fører til en del forsinkelse mellom tidspunktet man trykker på en knapp og til det skjer noe. Dette er vel en av begrensningene man må forholde seg til når man programmerer for IPod/IPhone. Jeg er ikke helt sikker på om dette stemmer, men tror at om man bruker Bluetooth istedenfor WiFi så slipper man unna forsinkelsene, stemmer dette? Men så til spørsmålet: Hvilket programmeringsspråk passer best for ett slikt program? Jeg vet at ett slikt program er alt for avansert for en nybegynner, men jeg ønsker å starte å lære meg et språk som passer til dette programmet slik at jeg slipper å bytte språk på ett senere tidspunkt. Planen er i utgangspunktet at programmet skal kjøre på en Windows-tablet, og muligens også Android-tablet, og gjerne også virke både på Android og Windows Mobile-telefoner. Tidligere programmeringserfaring begrenser seg til enkel Python for kanskje 10 år siden. Jeg tenkte at jeg først skulle starte litt med Python igjen for å komme inn i saker og ting før jeg eventuellt gikk over til ett nytt språk som passer bedre for mitt mål. Lenke til kommentar
duckers Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Uten at jeg er helt inne på det, men Android programmeres vel med java? Og det er vel mulig å kjøre javakode på en Windows mobil og tablet. Så det kan jo være et sted å starte. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Ok takk skal du ha, søkte i Kindle butikken etter bluetooth og det ser ut til at Java er det språket som kobles opp mot Bluetooth der også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå