KarmaZ Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Heei! Som emnet tilsier så lurer jeg på hvordan jeg kan få endret et bilde til sånn at det vil se ut som det var tatt med et fotoapparat fra 20-30 årene. Siden poenget mitt er å få bildene i samme style som bildene engang ble presentert. Vet ikke om kameraet har noe å si, men det jeg bruker nå er et digitalkamera, Casio EX-Z400. Kan kanskje legge ved et par eksempler, Også få en mer nyere slags style over bildet. Typisk sånn 70 talls bilder. Jeg bruker idag JetPhoto Studio, enkel og grei. Men holder ikke mål til skikkelig modifisering. Og når vi er inne på emnet, vil det bli mer passende å lage bildet til i original størrelse som det var før, enn å ha et gedigent stort bilde i gammel style? Takk! Endret 15. januar 2010 av KarmaZ Lenke til kommentar
Inc Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Kmaeraer har egnetlig ingeting å si. Bortsett fra om du har ett skikkelig gammelt ett som produserer disse gamle bildnen da. Men sepia er da gammel og klassisk i seg selv. Ellers hjelper det med filter i Photoshop + litt støy + litt fargejustering. Kanskje noe burn/dodge som prikken over "i" Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Photoshop does tha SHIT. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Ok, takk for svar hittil. Men Photoshop er så svin dyrt! Det som er dritt med det. Vil kun ha dette til tilleggs hobby, ikke noe jeg gjør annenhver uke for å si det sånn. Så å kjøpe et program til flere tusen, også blir det nærmest aldri brukt, er bortkastet Men er det bare PhotoShop som tar jobben? :| Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg vet ikke, men jeg bruker et program som heter "gimp". Fungerer akkurat som photoshop, bare gratis Men vet ikke hvordan man kan gjøre det du vil. Se etter en guide på internett et sted Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Sort/Hvitt + støy/sepia er ofte ting som gir en gammel effekt. Faktisk kan bilder som i utgangspunktet er dårlige få en helt egen sjarm ved å gi dem en look som tilsier at de er gamle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå