Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Burnley


Old Game

Kampens beste  

29 stemmer

  1. 1. Hvem var banens beste mot Burnley?

    • Edwin Van Der Sar
      1
    • Gary Neville
      1
    • Jonny Evans
      0
    • Wes Brown
      0
    • Patrice Evra
      0
    • Antonio Valencia
      15
    • Luis Nani
      2
    • Michael Carrick
      1
    • Paul Scholes
      2
    • Dimitar Berbatov
      4
    • Wayne Rooney
      1
    • Michael Owen (innbytter)
      0
    • Anderson (Innbytter)
      0
    • Mame Biram Diouf (Innbytter)
      2
  2. 2. Fornøyd med kampen?

    • Ja
      12
    • Nei
      5
    • Midt på treet
      12


Anbefalte innlegg

Tenåringsfesten har vart for lenge og det var på høy tid at pappa Van der Sar kom hjem og henviste paddespark PIG og allergiskmotball-Foster til benken. Rydder opp i feltet på mesterlig vis, sparker faktisk ballen som en fotballspiller, er rolig og redder det han skal. God å ha deg tilbake Edwin! 8/10

 

Gary Neville forsøker seg igjen som en levende rundingsbøye og lykkes så til de grader. Har absolutt ingen fart og den såkalte rutinen/plasseringsevnen er totalt fraværende. Bidrar aldri offensivt og står egentlig bare i veien defensivt. Ingen hater Scousere som Nev, men det hjelper lite når beina hans fremstår som to vaniljestenger i sirup. Bør ikke brukes på bekostning av fremadstormende Rafael og burde, om vi er ærlig med oss selv, legge opp asap. 1/10 (slemt, men sant)

 

Twitter: "Wes Brown gruer seg til Vidic/Rio er tilbake, for da får jeg ikke spille mer." Rett å slett elendig av Orange. Presterer å tape bortimot samtlige hodedueller mot Fletcher og Nugent. Sistnevnte når han ikke opp til kjønnsorganet engang. Er konstant feilplassert og skal ha en stor del av æren for at Burnley kommer til mange målsjanser. At vi holder nullen er ikke Wes sin fortjeneste...2/10

 

Jonny Evans fikk Chris Eagles til å se ut som en eksotisk spiller ala Ronaldinho 2004. Bare det er en prestasjon i seg selv. Skal ha kudos for å ingangsette mange angrep og for å ha blitt mye bedre med ball enn før. 4/10

 

Patrice Evra er meget god i angrep og det er like greit, for i forsvar er han ikke tilstedeværende. Det skulle han heller ikke trenge å være mot verdens svakeste bortelag7/10

 

Luis Nani er som et internett-troll fra Kopforum i virkeligheten. Alt han gjør er for å provosere. Er i motsetning til Park kreativ og teknisk vidunderlig, men det hjelper så lite når han stort sett tar elementære feilvalg og blottgjør sin mikroskopiske "fotballhjerne". Må snart lære seg å utfordre i fart og slå innlegg FØR spissene har gjort ferdig løpende sine. Å lempe baller mot Rooney er ikke en suksessoppskrift Nani. 4/10

 

Antonio Valencia er min nye favorittspiller i United. Alle hatere kan legge seg, mannen er vår beste spiller for året. Få en hodespiller som Diouf i boksen og vips vi har bankers mål pr kamp. 1) Er raskere enn U.Bolt 2) Sterkere i kroppen enn Arild Hulk Haugen 3) Slår bedre innlegg enn Messi på fifa 10, med 100% assisthjelp. 4) Vinner flere baller defensivt enn midtstopperne våre. 5) Alltid spillbar og holder kanten sin, dvs at det ofte blir strekk i motstanderen. 6) Har ikke venstrefot og vender aldri innover i banen? Se på gutten, han har tatt kritikken til seg øyeblikkelig og går nå begge veier. Slo til og med et meget god innlegg med venstrefoten også. Dette liker jeg Valencia! 9/10

 

Michael Carrick har en av sine svakeste kamper for året og den listen begynner å bli relativt lang. Ikke er han med offensivt, ikke bidrar han nevneverdig defensivt og ikke styrer han midtbanen. Dette mot Burnley folkens. 2/10

 

Paul Scholes har blitt for gammel til være en boks til boks spiller, men tar igjen for mye ved å løpe smartere enn sin kompanjong på midten. Er flink til å vri spillet og slår et par klasse-stikkere på bl.a Rooney og Valencia. Tar tak og styrer kampen. 7/10

 

Wayne Rooney er iskald og netter igjen, men fakta er at han bommer på altfor mange sjanser. Gir også fra seg ballen svært umotivert, en gjenganger i det siste, noe som er helt ukarakteristisk for mannen. Er likevel kreativ og samarbeider godt med Berba. Stikkeren på 1-0 målet var magnifique! 8/10

 

Berbatov er både briljant og elendig iløpet av 90min. Gjør et par utenomjordiske ting med ballen, men er ALTFOR treig i oppfatningsevnen og viser igjen at han ikke er noen prolifisk målscorer, et nettsus til tross. 7/10

 

Innbyttere:

 

Anderson må starte flere kamper fremover. Er vår klart beste offensive midtbanespiller og er potensiell verdensklasse. Født i 88 folkens. tilfører laget evnen til å egenhendig komme seg gjennom ledd ved å utfordre, slår gode og oppfinnsomme stikkere, er en energiklump som sprer entusiasme på banen og er rett å slett god. Hvorfor han ikke starter kamper, når han stortsett alltid er blant våre beste fatter jeg ikke. Ser også ut til å ha mer vilje offensivt om dagen.

 

Michael Owen - søppledynga neste.

 

Mame Biram Diouf kommer inn og er utelukkende positiv. Ser ut som en atlet i Valencia klassen og jeg elsker at vi nå har en offensiv spiller med kvaliteter på hodet. Bør allerede være foran Owen i køen om en plass på banen. Gleder meg til å se mer!

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bullshit. Hva om Rooney hadde scoret på et par av situasjonene der det ble straffe? Hva om vi hadde trengt mål hvis ikke vi hadde fått straffene og Rooney hadde endt opp med 2 til, eller at Berba hadde scoret et par til "uten straffen" for den saks skyld. Poenget er at dette blir spekulering og "what if" osv osv. La det være som det er. Rooney har vært den beste spilleren for oss, og Berba har hatt én god kamp til én dårlig kamp ratio hele veien. Og i går var en kamp der vi så en del av det gode, samt en del av det dårlige.

Poenget er at det er bedre å bedømme de ut fra de samme forutsetningene, den spilleren på laget som får ta straffene får en bonus pga straffene. Dette kan du umulig være uenig i?

Jeg ser likevel poenget ditt, men hva om det var Berbatov som hadde tatt straffene? Rooney hadde ikke vært i nærheten engang av den mål/asisst raten som Berbatov ville hatt.

 

Og uansett så viser statistikken at Berbatov ikke er så dårlig til å score mål som enkelte av dere skal ha det til.

 

Tevez på sitt verste er 2x så god, siden han uansett ga noe som kunne hjulpet oss mens Berba heller skader oss ved å drite i løpe etter baller eller ta straffer som at det er på kødd (jfr. Everton i fjor) osv. Poenget er at Berba er god på sitt beste, veldig god. Men aldri, aldri, aldri verdt 30 millioner. Mens Rooney er (nå) verdt 40-50.

Igjen er det dette med usaklig kritikk. Så du i det hele tatt siste halvdel av sist sesong? Jeg har aldri opplevd en spiller som til de grader har ødelagt angrep på angrep ved å stadig vekk velge feil når han har ballen, merkelige løp eller dårlige pasninger som det Tevez gjorde.

 

mens Berba heller skader oss ved å drite i løpe etter baller

Hva er poenget i å løpe etter baller han umulig kan nå? De han har sjans på løper han selvfølgelig etter.

 

eller ta straffer som at det er på kødd

Hvorfor skriver du i flertall her? Han har vel bare bommet på én? Jeg er for øvrig enig i at straffen mot Everton var sinnsykt dårlig, men det blir håpløst å bruke den som argument for at Berbatov ødelegger for oss.

Lenke til kommentar
*ratings*

 

Huff, mista hele innlegget mitt (som var langt), men uansett. Helt ærlig syns jeg du er altfor ekstrem. Mange rare valg, spesielt Nani. Her er mine ubegrunnede vurderinger mot Burnley:

 

Edwin van der Sar: 8

 

Gary Neville: 4

Wes Brown: 5

Jonny Evans: 6

Patrice Evra: 7

 

Antonio Valencia: 8

Paul Scholes: 6

Michael Carrick: 5

Luis Nani: 7

 

Wayne Rooney: 6

Dimitar Berbatov: 6

 

Anderson: 6

Mame Biram Diouf: 7

Michael Owen: 5

 

Når det gjelder Neville så er det åpenbart at Rafael burde ha den plassen istedenfor.

Når det gjelder Diouf v. Owen så ser jeg helst at førstnevnte får spille kamper fremover.

Når det gjelder Anderson så deler jeg ikke optimismen din helt, men ser potensialet.

 

Spør om du lurer på noe. Skjerpings angående både Carrick og Nani.

Endret av PSV
Lenke til kommentar
Det er faen så mange shitkids her som er rusa på argentinskballesvette at jeg blir litt kvalm. Usynlig igår? Prøv å gløtt to øyer på Torres o.l iløpet av en kamp? Om dere påstår at spisser av et så godt kaliber er halvparten så mye involvert i spillet som Berbatov er så burde dere faen bytte ut klinkekulene dere har fått satt inn som erstatning for øyeeplene.

 

... kunne hatt dette som signatur.

 

Eneste jeg erger meg over angående Berbagod er at han tidvis står å glaner opp på tribunen, tar seg til hodet i frustrasjon osv. Mot Wolves stod han å så på hendene sine i kanskje 10 sekunder. Det skulle ikke forundre meg om mannen er sinnsyk og lider av vrangforestillinger og halliser. Der han stod minte han meg mer om en tidlig utgave av Syd Barrett før det klikka for han enn en idrettsutøver.

 

Det til sides er han Top 3 for meg. Misforstå meg rett, jeg elsker Rooney, men han kan gjøre dobbelt så mange feil som Berbatov uten å få en eneste vond tanke etter seg av "de fleste".

Lenke til kommentar

Hyrlen, syns det blir litt feil å si at 95% av løpene til Tevez var ubrukelige, han hadde mange fine løp som gjorde at motspillerne ble stresset og kunne gjøre feil ved noen situasjoner.

Tevez var en god spiller, men for meg vil han aldri være i noen verdensklasse.

 

Til kampen fra lørdag så syns jeg at Carrick var god, og viste mye av hva han kunne. Han serverte noen fine pasninger, og han blir nok bedre utover er jeg sikker på.

Endret av Raste
Lenke til kommentar
At noen kan si at Carrick spilte en dårlig kamp er forbi min fatteevne. Mannen spilte Valencia god gjennom hele kampen jo! Virker som om dere ikke ser på hvem som spiller folk fram fra midten til siste tredjedel... Og berba var bedre enn Rooney, men folk vil kanskje ikke se det?
Granted, Ferguson's side enjoyed considerable possession but, with Michael Carrick worryingly out of sorts, they created precious few serious early openings.

Sitat TG. At flere hever at Carrick var brukbar i denne kampen syntes jeg er meget overraskende. Enda så mye kritikk han har fått, virker det som enkelte her inne er prinsipielt i mot å hanskes med midtbanemannen. Litt som Rooney er han åpenbart fritatt for alt av skjenn.

 

Jeg har ikke gjort image av å kritisere noen som helst. Jeg glefser etter dem som spiller dårlig og da tilfaller endel av mine negative ord MC. Vel ofte - men fortjent. Mye mulig han ikke var 2'ern og at det er en overdrivelse, men nå må mannen snart få ræva i gir å utrette noe.

 

Fletcher - Anderson er imo vår beste midtbanekombo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...