Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Burnley


Old Game

Kampens beste  

29 stemmer

  1. 1. Hvem var banens beste mot Burnley?

    • Edwin Van Der Sar
      1
    • Gary Neville
      1
    • Jonny Evans
      0
    • Wes Brown
      0
    • Patrice Evra
      0
    • Antonio Valencia
      15
    • Luis Nani
      2
    • Michael Carrick
      1
    • Paul Scholes
      2
    • Dimitar Berbatov
      4
    • Wayne Rooney
      1
    • Michael Owen (innbytter)
      0
    • Anderson (Innbytter)
      0
    • Mame Biram Diouf (Innbytter)
      2
  2. 2. Fornøyd med kampen?

    • Ja
      12
    • Nei
      5
    • Midt på treet
      12


Anbefalte innlegg

Latterlig å snakke negativt om Berba i går, da han var vår beste spiller sammen med Valencia etter min mening. Ingen i verden gjør den vendingen på den sjansen i andre omgang.

 

Diouf sitt mål var flott, men jeg mener det var mer heldig enn dyktig. Det virket fra reprisene som han ikke så på Jensen en gang.

 

Jeg har litt vanskeligheter med å se hvorfor det er latterlig å kritisere han når han bommer på enormt mange sjanser.Det hjelper lite på at han gållet 1 mål når han bommet på 3-4-5 åpenbare målsjanser,noe han ikke bare gjorde denne kampen,det har liksom blitt en del av Berbatovs stil å bomme.

 

Nå er det vel ingen som setter mere enn 1/3 av de opplagte målsjangsene i gjennomsnitt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Berbatov hadde 2 store sjanser som han bommet på, den ene fikk han en burnley spiller i bena som forstyrret han. Torres hadde ikke satt den. Nr 2 skaper han ene og alene, det er kun Zlatan som kunne gjort noe lignende. I tillegg blir han matchvinner, greit det var deflection TC. Men si det til Lampard sin statistikk. Avslutningen og samspillet med Rooney er glimrende. På andremålet er bevegelsen også superb, å avslutningen likeså. Jensen gjør en god jobb, å vi får mål på returen. stfu.

 

Det er faen så mange shitkids her som er rusa på argentinskballesvette at jeg blir litt kvalm. Usynlig igår? Prøv å gløtt to øyer på Torres o.l iløpet av en kamp? Om dere påstår at spisser av et så godt kaliber er halvparten så mye involvert i spillet som Berbatov er så burde dere faen bytte ut klinkekulene dere har fått satt inn som erstatning for øyeeplene.

 

Jeg er fullstendig enig i at Berba absolutt ikke har betalt tilbake sin overgangsum, men han har absolutt evner til det. Å han har i år gjort det dårlig, men han har da faen vært skadet lenge også. I tillegg har han knapt fått sammenhengende kamper. Rooney får spille hver jævla kamp. Uansett hvordan det går for han pluss fordi han gjorde et latterlig unødvendig løp til egen 16 som egentlig bare gjorde at laget mistet strekk og oppspillspunkt. Rooney er faen min favorittspiller på laget uten tvil, men at de fleste lar han gå fri i møkkakamper mens Berba og Nani får tyn hver jævla gang de er på banen er faen søkt. Jeg kritiserte Tevez opp og i mente, men jeg ga han cudos når han faktisk gjorde det godt.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Du ga kudos til Tevez svært lite, og de fleste her gir faktisk kudos til Berba når han fortjener det. Det er veldig få her som beskytter Berbatov så mye som et par gjør, og kommer med noe helt annet som Tevez. Har jo ingenting med saken å gjøre, det er bare å si det som det er.

Berbatov har dessverre ikke hatt den gode sesongen som vi fleste hadde håpet på.

 

Nå er jeg lei alle diskusjoner rundt Berbatov.

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Rooney scorer da mange flere enn Berbatov. Har du ikke sett toppscorer-lista?

 

Ja, hva med den?

 

Rooney scorer flere mål enn Berbatov, Rooney har også spilt langt flere minutter og får i tillegg ta straffer.

 

 

Pr nå er dette ståa.

Spiller-----------Mål---------Målgivende--------------Minutter spilt------Minutter pr.Mål/Målgivende

Berbatov---------7----------------5--------------------------1500--------------------125

Rooney-----------15---------------5--------------------------2074--------------------104

 

 

Om vi tar bort straffene som Rooney har fått blir listen slik (gitt at det er fire straffer han har tatt). Med tanke på den store forskjellen i spilte minutter er ikke fire mål mindre enn Rooney stort å syte over, faktisk har Berbatov bedre mål/assist rate pr minutt.

 

Spiller-----------Mål---------Målgivende--------------Minutter spilt------Minutter pr.Mål/Målgivende

Berbatov---------7----------------5--------------------------1500--------------------125

Rooney-----------11---------------5--------------------------2074--------------------130

 

 

 

Om det var Berbatov som hadde tatt straffene (og scoret) hadde det blitt slik.

Spiller-----------Mål---------Målgivende--------------Minutter spilt------Minutter pr.Mål/Målgivende

Berbatov---------11---------------5--------------------------1500--------------------100

Rooney-----------11---------------5--------------------------2074--------------------130

 

 

 

Rooney har i tillegg spilt over 600-minutter mer enn hva Berbatov har gjort i PL, likevel har Rooney som scorer så "vanvittig" mye mer enn Berbatov bare fire mål mer enn Berba. Straffemålene redder Rooney fra å tape mot Berbatov statistikkmessig, så det er liten vits i å dra frem mål og assist for å underbygge påstanden om at Rooney scorer mye mer enn hva Berbatov gjør.

 

For øvrig trenger Owen over 170-minutter på seg i PL før hans neste mål/assist kommer, bare Nani har værre statistikk av angriperne (sett bort fra Diouf selvfølgelig).

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar
Haha. Hvor idiotisk kan man bli? Er så dumt med "om han hadde tatt straffene"

Det er jo helt relevant. Skal vi trekke frem Irwin som en stor målscorer siden han tok straffen? Straffene skal selvfølgeligl settes, men når man ser på statistikk må man selvfølgelig analysere den. Sosialister bruker statistikk rett fra papiret.

 

Han debattere ikke for at Rooney er dårligere, han sier at Berbatov er bedre enn dere gir han honnør for. Vennligst spar oss.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Ja, Rooney er den viktigste spilleren offensivt. Men, det betyr ikke at statistikken hans er voldsomt bedre enn Berbas. Rooney bommer på mange fete han også, men å rakke ned på Berba etter igår blir merkelig i mine øyne. Berba tok ansvar og skapte sammen med Valencia det meste fremover. Bare marginer som gjør at han ikke får inn et par av avslutningene, og han spilte en bedre kamp enn Rooney gjorde igår imo.

Lenke til kommentar
Haha. Hvor idiotisk kan man bli? Er så dumt med "om han hadde tatt straffene"

Det er jo helt relevant. Skal vi trekke frem Irwin som en stor målscorer siden han tok straffen? Straffene skal selvfølgeligl settes, men når man ser på statistikk må man selvfølgelig analysere den. Sosialister bruker statistikk rett fra papiret.

 

Han debattere ikke for at Rooney er dårligere, han sier at Berbatov er bedre enn dere gir han honnør for. Vennligst spar oss.

Tenk om Berba hadde bommet da på noen av de straffene?

 

For meg blir det for dumt å tenke sånn, og det er ikke relevant nei.

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Haha. Hvor idiotisk kan man bli? Er så dumt med "om han hadde tatt straffene"

Det er jo helt relevant. Skal vi trekke frem Irwin som en stor målscorer siden han tok straffen? Straffene skal selvfølgeligl settes, men når man ser på statistikk må man selvfølgelig analysere den. Sosialister bruker statistikk rett fra papiret.

 

Han debattere ikke for at Rooney er dårligere, han sier at Berbatov er bedre enn dere gir han honnør for. Vennligst spar oss.

Tenk om Berba hadde bommet da? Han hadde jo en fin bom her i fjor i finalen om jeg ikke husker feil.

Jeg blir bare oppgitt. Det er faen ikke poenget til Alt-Ctrl.

 

@Alt-Ctrl. Bra innlegg forresten, legg den i spillertråden.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Haha. Er så dumt med "om han hadde tatt straffene".

Hvorfor det? Fakta er at uten straffene er det Berbatov som har den beste statistikken av de to.

 

 

Rooney er den viktigste spilleren offensivt,

 

 

Det er jeg enig i og har vel heller ikke sagt noe annet, men han setter ikke alle sjansene sine og bommer nok på ca like mange som det Berbatov bommer på, om ikke mer. Likevel er det Berbatov som stadig vekk kritiseres mens Rooney slipper unna.

 

og han bidrar med 10x mer enn Berbatov.

 

Haha. Er så dumt med Y er 10x bedre enn X.

 

 

Edit:

@Alt-Ctrl. Bra innlegg forresten, legg den i spillertråden.

 

hehe, takk for det. Skulle nesten hatt en Rooney vs Berbatov tråd :p

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Rooney lager flere mål og er en bedre spiller (i mine øyne) men så spiller han seg til flere sjangser også. Dessuten er jo dette Rooney sin beste sesong (i mine øyne).

 

Jeg er enig i at Berba ikke var verdt 30 mill. Det har jeg sagt hele tiden. 10 mill for mye, men han har gjort det bra. Og han har alltid den "lage mål alene" trusselen.

Lenke til kommentar

Eneste problemet eg har med Berbatov er at han tidvis blir usynlig. Og det faktum at han bommer på litt for mange ferdiglagede mål. Mangler liksom noe på avslutningene. Men så plutselig bare kliner han til med noe helt hinsides. Blir ikke klok på han.

 

Eg skrev Berbatov under negativt fra Burnley kampen, men skrev også han under positivt :) Vil ikke ha på meg at eg rakket ned på Berba. Skrev at han var tidvis dårlig. Og det var han. Og når Berba er dårlig gjør den slakke holdningen det til at han ser ut som en tilskuer på banen.

 

Det tror eg er noe av hovedgrunnen til mye av kritikken. Holdningen. Man er nødt til å se forbi holdningen og se på hva han faktisk gjør. Sabla dumt at prisen skal ødelegge for en så glimrende spiller.

 

Når det er sagt så har han ikke levd opp til forventningene, men eg gir ikke opp. Forventer fremdeles en økning i antall mål. Må begynne å sette de enkle, ikke bare de umulige scoringene.

Lenke til kommentar

Om de hører post-match intervju med Phelan etter Burnley-kampen så snakkar han om Berba og skaden hans. Seier vel at det "is a credit to him" at han holdt ut såpass som han gjorde og virkelig var innstilt på å få seg eit mål. Han har vel også hatt litt problemer med den her kneskaden ei stund og det hadde vore veldig greit om han kunne fått gjort noko med det, sånn at han kan spele for fullt, så sant det ikkje er eit inngrep som vil halde han på sidelinja altofr lenge.

 

Når det gjelder Berbatov generelt, så er eg av den oppfatninga at han er ein fantastisk fotballspelar og at vi er forholdsvis heldig som har han i klubben. Han kunne heilt klart gjort endå meir utav seg, og eg kunne godt tenkt meg at han hadde scora endå litt fleire mål, skapte endå litt fleire sjansar og kanskje innimellom sett ut som at han brydde seg om kva som skjer rundt han, men han er magisk når han har dagen og eg trur vi har godt av å ha ein slik spelar i klubben også. Å samanlikne Rooney og Berbatov er jo nesten som å samanlikne salt og pepar, dei er veldig forskjellige spelartypar, både i måten dei spelar på, innstillingane dei viser på bana og kva dei tilfører laget, men når samspelet mellom dei fungerer, så er det eit livsfarleg partnerskap, som eg håpar og trur vi får mykje glede av i fleire sesongar framover. For min del så er Roon ein viktigare spelar enn Berba, men eg syns ofte kritikken mot Berbatov strekker seg langt utanfor rimeligheita sine grenser, på tross av at prisen han kom for muligens var i overkant av det den burde vere.

Lenke til kommentar
Haha. Er så dumt med "om han hadde tatt straffene".

Hvorfor det? Fakta er at uten straffene er det Berbatov som har den beste statistikken av de to.

 

Bullshit. Hva om Rooney hadde scoret på et par av situasjonene der det ble straffe? Hva om vi hadde trengt mål hvis ikke vi hadde fått straffene og Rooney hadde endt opp med 2 til, eller at Berba hadde scoret et par til "uten straffen" for den saks skyld. Poenget er at dette blir spekulering og "what if" osv osv. La det være som det er. Rooney har vært den beste spilleren for oss, og Berba har hatt én god kamp til én dårlig kamp ratio hele veien. Og i går var en kamp der vi så en del av det gode, samt en del av det dårlige.

 

Er helt enig med Jotun ihvertfall. perfekt innlegg som oppsummerte det meste av det jeg føler om han. Og ja, han er en veldig god fotballspiller når han spiller på sitt beste. Men Rooney sitt "verste" er kanskje 4x bedre enn Berba på sitt verste. Tevez på sitt verste er 2x så god, siden han uansett ga noe som kunne hjulpet oss mens Berba heller skader oss ved å drite i løpe etter baller eller ta straffer som at det er på kødd (jfr. Everton i fjor) osv. Poenget er at Berba er god på sitt beste, veldig god. Men aldri, aldri, aldri verdt 30 millioner. Mens Rooney er (nå) verdt 40-50.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Hvorfor henger folk seg opp i ting som ikke er relevant. Det som er relevant er at statistikken til Berba beviser at han ikke har vært så dårlig som folk skal ha det til. Ingenting annet.

 

Hvorfor nevner du egentlig Tevez her? Å i tillegg kommer du med noe som er totalt bullshit. Løpene til Tevez var i 95% av tilfellene ubrukelig. I tillegg var x antall meter han løp oppskrytt. Ifjor hadde Tevez en dårlig sesong, i år har Berbatov det. Frem til nå så gruser Berba sine stats Tevez sine fra ifjor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...