Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kamptråd - Manchester United vs Burnley

Old Game

Kampens beste  

29 stemmer

1. 1. Hvem var banens beste mot Burnley?

• Edwin Van Der Sar
      1
    • Gary Neville
      1
    • Jonny Evans
      0
    • Wes Brown
      0
    • Patrice Evra
      0
    • Antonio Valencia
      15
    • Luis Nani
      2
    • Michael Carrick
      1
    • Paul Scholes
      2
    • Dimitar Berbatov
      4
    • Wayne Rooney
      1
    • Michael Owen (innbytter)
      0
    • Anderson (Innbytter)
      0
    • Mame Biram Diouf (Innbytter)
      2
  2. 2. Fornøyd med kampen?

• Ja
      12
    • Nei
      5
    • Midt på treet
      12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan folk egentlig snakke stygt om Berba idag? alltid spillbar, samspillet med Rooney i det oppbyggende spillet er glimrende. Gjør egentlig ingenting galt idag, å er mer involvert enn Rooney var i spillet. Hva faen forventer egentlig folk i en slik kamp? Han blir matchvinner, avslutningen hans skaper målet til Rooney (æren skal jo i første omgang Anderson ha). Å Carrick? Han gjør akkurat hva han skal idag. Kontrollerer kampen og spiller opp Valencia til en drømmekamp. Forsvarsmessig er det man skal sett spørsmålstegn ved idag.

Lenke til kommentar
Hvordan kan folk egentlig snakke stygt om Berba idag?

Eg synest hvertfall han tidvis var dårlig og slakk i innstillingen. Men som du sier, han var tidvis god også.

Ikke en dårlig kamp av Berbatov, men heller ingen god kamp. Men spesielt i begynnelsen var kombinasjonene mellom han og Rooney superbe.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

MEN's player ratings:

Van der Sar: Handled cleanly and some brave keeping gave Reds a solid final line 7

Neville: Not himself and was clearly unwell but he soldiered on. Chris Eagles didn’t have much sympathy 5

Brown: Like his sidekick he suffered on occasions when Nugent and Thomson went at defence 5

Evans: Was stretched and got turned over worryingly a few times 5

Evra: His usual lively penetrative performance in attack and little change out of him in defence 7

Valencia: Couldn’t complain about how his colleagues brought him into game but didn’t do enough with it 6

Carrick: A quiet day to say the least. Hard to pinpoint any impact he really had in the midfield 5

Scholes: Banged his head against a brick wall at times searching for the breakthrough pass 7

Nani: In the main his fluorescent yellow boots were the brightest part about him 6

Berbatov: Couple of golden touches and it finally paid off but it was a toil 6

Rooney: Kept plugging away and eventually got his reward 6

Subs:

Anderson (sub Carrick 64) Into action quickly 6

Owen (sub Berbatov 73) Nothing to get teeth into 5

Diouf (sub Rooney 73) Eye for goal 6

Lenke til kommentar

Når Valencia ikke får mer enn 6 så tror jeg ikke jeg vil se resten egentlig. Evans fortjente kanskje 3 i dag, 4 hadde vært for snilt. Selv om jeg nå ser at my man Scholes fikk 7. Han var glimrende med pasningene i dag ihvertfall, men 6/10 var greit nok for han egentlig.

Venter fortsatt på litt utydpning av utsagnet til Alt-Ctrl før denne kampen i dag. At han var grusom eller noe lignende. Det var mildt sagt feil sagt.

Ja, enig der Herr (Tøs? wtf?). Målet han scorte i dag var ironisk nok deflection også.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Kampen idag er god, vi sliter litt i første omgang med å bryte ned et Burnley forsvar som virkelig vil ta poeng på Old Trafford, men vi skaper hvertfall en del halvsjanser. Andre omgang er god, en del store sjanser og spillet sitter bra. Eneste minus er at forsvarsrekka virket litt uryddig til tider(spesielt på Thompsons stolpeheading, markering hvor?). Valencia var god idag, ordentlig god, samme med Carrick, Carrick gjorde jobben sin bra idag. Berba spiller en bra kamp, uflaks på stolpeskuddet etter den syke vendingen. Rooney strødde pasninger en periode i første, men falt litt ut, men likevel en god kamp med scoring. Scholes er god, mye gode pasninger, men ønsket han mere i returrommet for skudd. Nani var igjen skuffende svak med elendige innlegg. Alt i alt en god kamp, Valencia er min mann på BB, tett etterfuglt av Michael Carrick. Også utrolig morro at Diouf får den goalen, selv om det kanskje var offside, men mål er mål.

Lenke til kommentar

Wall of text|Post-Match

Først må jeg si at det er utrolig deilig at vi ender opp med å vinne kampen, for det var langt fra sikkert at vi skulle ende opp med alle poengene her. Vi forsvarer oss dårlig og Burnley har flere store sjanser, først med Steven Fletcher og deretter utover i kampen ledet Chris Eagles an. Det er i stor grad tilfeldigheter som førte til at vi kunne ta med oss alle poengene.

Burnley var utrolig sterke i dag. De skapte sjanser og utnyttet de rommene de fant. Chris Eagles var tydeligvis ivrig på å vise seg frem og var Burnleys sterkeste spiller i dag. Han var uheldig som ikke gikk av banen med et mål. Hvis Burnley fortsetter slik fremover på bortebane kan de utvilsomt ta flere poeng. En god start for Brian Laws.

Når det gjelder oss var det dårlig spill av oss. Tempoet var lavt og altfor ofte ga vi bort ballen i stedet for å spille enkelt. Vi er dessverre ikke friskmeldt etter dagen i dag, men det er godt å se at tre spisser får mål i dag. Det gjør alltid godt for selvtilliten til en spiss når han får målet sitt og for Mame Biram Diouf var det nok spesielt godt at han fikk hull på byllen så tidlig. Nå ser jeg frem til at han forhåpentligvis starter mot Manchester City i ligacupen, løpene og viljen han viser er god og selv om han er langt fra komplett som spiller enda så er han svært lovende. Jeg håper han viser kritikerne at han virkelig var verdt å hente.

Mame_Biram_Diouf_779784i.jpg

Klagingen her tar til tider helt av, det er vondt å se at dere nærmest legger noen spillere for hat og føler for å kritisere dem ved hver eneste lille ting de gjør feil. Berbatov for eksempel bør bare få skryt for situasjonen der han får touchet ballen og vendt og skyter utenfor, hvorfor? Fordi ingen andre kunne skapt noe av den situasjonen. Likeså bør Nani ikke slaktes i dag. Ja, han var ikke strålende, men han var viktig. Han hadde ni ballvinninger og flere taklinger enn Valencia, sånn sett var han mye viktigere for oss defensivt enn Valencia, som jeg ikke ønsker å kritisere ettersom han var meget god. Det er heller ingen unnskyldning, men heller en forklaring at Nani ikke er like god ettersom tillitten har vært manglende denne sesongen, han kom også nettopp tilbake fra en skade. Hvem husker ikke hvordan Valencia gikk seg fast før han fikk spilt seg varm? Det er viktig å ikke dømme så altfor mye. Det var en helt grei kamp av Nani sammenlignet med forsvaret vårt, der han slo inn like mange innlegg som Valencia (17) og hadde omtrent samme treffsikkerhet i pasningene som Valencia (Nani: 77 %| Valencia: 78%). Hvis det ikke er den ene spilleren som får kritikk så er det en annen, dessverre leter folk alltid etter hakkekyllinger.

Resultatet i dag er fint å ha med oss, men nå må vi jobbe hardt på treningsfeltet frem mot neste kamp. Det er tydelig at vi ikke har spillet helt inne og det er mye å jobbe med, men som sagt så er jeg optimistisk med tanke på at vi tar med oss poengene selv på en dårlig dag.

Når det ender godt klarer jeg ikke å la være å smile uansett.

960x.jpg

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Hvordan kan folk egentlig snakke stygt om Berba idag? alltid spillbar, samspillet med Rooney i det oppbyggende spillet er glimrende. Gjør egentlig ingenting galt idag, å er mer involvert enn Rooney var i spillet. Hva faen forventer egentlig folk i en slik kamp? Han blir matchvinner, avslutningen hans skaper målet til Rooney (æren skal jo i første omgang Anderson ha). Å Carrick? Han gjør akkurat hva han skal idag. Kontrollerer kampen og spiller opp Valencia til en drømmekamp. Forsvarsmessig er det man skal sett spørsmålstegn ved idag.

Helt enig. Det er tydelig at enkelte blir blendet av jobbingen til Rooney og forventer det samme av Berba. Var det samme med Tevez og den siste sesongen. Ødela flere angrep, men likevel var han en favoritt, kun fordi han jobbet som en helt.

Lenke til kommentar
Nå må eg virkelig si at Rooney gjør mye mer godt og mye mindre "skade" enn Tevez gjorde på United i fjor!

Selvfølgelig. Rooney er klasse! Poenget er at han slipper unna mye av kritikk for det samme Berbatov blir kritisert for, kun fordi han jobber og sliter.

Berbatov bruker som regel svært få touch på ballen i forhold til Rooney, og derfor blir ikke det han gjør like synlig.

Lenke til kommentar

Manchester United vs Burnley - Oppsummering

Matchen alle forventet at vi skulle vinne. Ikke bare skulle vi vinne, men aller helst sende Burnley hjem i skam. Til tross for at vi innfrir på målfronten, så er det flere punkter å ta tak i, også etter denne kampen.

Vi klarte å holde nullen. Såvidt. Med det forsvarsspillet vi viste i dag, skal vi være glade over at Burnleys angripere ikke er bedre avsluttere. En svært livlig Chris Eagles ledet laget sitt til flere store sjanser. Alle topplag ville satt minst én av de sjansene Burnley fikk i dag. Det var få "tabber" fra forsvaret i den forstand at ballen ble spilt rett til motstander, men flere feil. Jeg synes det er lite gjennomtenkt å sende nesten hele forsvaret frem på dødballer når det etterlater Gary Neville eller Paul Scholes til å være bakerste mann. Ingen av disse har i nærheten av nok fart til å henge med på en rask overgang. Det er ikke Nevilles feil at han ikke klarer å henge med på farten til Steven Fletcher eller David Nugent.

Personlig tror jeg at vi ble tatt litt på senga av Burnleys offensive innstilling. I prematch-innlegget mitt var jeg ganske overbevist om at Burnley kom til å legge seg bakpå og håpe på å holde tett. Så det kom som en overraskelse da Burnley var nærmest mål de første 25 minuttene. Vi virket tamme og tafatte. Heldigvis klarte vi få til noe som lignet et press utover i omgangen. Likevel viste Burnley seg fra en farlig side gjennom hele kampen. Det ville absolutt ikke vært urettferdig om de hadde fått uttelling på en av sjansene sine. Brian Laws skal være fornøyd med sin managerdebut, og vil nok håpe på å bygge videre på denne kampen. Da kan Burnley fort ta mer enn det ene poenget de står med på bortebane.

Når vi etter hvert klarte å presse ballen litt lenger opp på banen var det fortsatt med en skuffende lav kreativitet. Det ble fort litt småspill frem og tilbake før noen løftet ballen ut til Valencia på kanten. Valencia spilte nok en god kamp, og fikk god hjelp av at høyreback Jordan fokuserte på å holde forsvaret kompakt. Selv om han kanskje var vår beste spiller i dag, så er jeg litt skuffet over hva Valencia fikk til. Han fikk så mange muligheter til å legge en målgivende at den burde komt før det 91.minutt. Det skal sies at flere av innleggene var ganske gode, men flere ganger kom headingen av en spiller som havnet litt bakpå i lufta, fremfor å slippe ballen lenger inn i feltet. Håpet mitt for Valencias videre utvikling er at han skal bli mer uforutsigbar. Han har en tendens til å stoppe opp litt med en gang han har fått ballen. Der er det absolutt forbedringspotensiale. Å ta med seg ballen i fart gir større muligheter for sjanser enn når man står stille og demper en pasning.

Men som Wisbatov er inne på, så er det også grunner til å smile i dag. Både Berbatov og Nani viser prov på hvorfor de spiller i klubben. Sistnevnet spilte ikke en spesielt glimrende kamp, men var mye flinkere til å holde ballen i laget enn han har vært på lenge. Selvsagt prøver han et og annet skudd, men med det skuddbeinet må det være lov. Berbatov har mange fine bevegelser. Det mangler bare litt på presisjonen fra han selv og medspillere. Kommer presisjonen på topp, vil vi se Berbatov score flere mål i de kommende kampene. Han makker Rooney gjør også en helt grei kamp. Genial ball til 1-0 og en et mål selv, men ellers en rolig gjennomføring.

Den sentrale midtbanen hadde en ganske rolig kamp. De burde vært litt flinkere i begge ender av banen, men gjør seg på ingen måte bort. Men det er selvsagt her vi har litt av vår akilleshæl. Mens Lampard er med helt inn i boksen på flere angrep og scorer to mål for Chelsea, så er våre midtbanespillere litt for tilbakeholdne. Å få en større trussel fra sentral midtbane er noe å jobbe videre med. Hvis vi klarer dette vil det skape bedre arbeidsforhold for alle de andre delene av angrepet vårt.

Siste avsnittet omhandler innbytterne våre. Michael Owen er stort sett usynlig. Med en bakromsspiss som Diouf, så blir Owen ofte nødt til å gå ned og hente ballen, noe han ikke passer helt til. Større sjanse for mål med en annen makker, men om Diouf fortsetter å score blir mulighetene få. Likte det jeg så av både Anderson og Diouf i dag. De kommer i inn og gjør det man forventer å få av innbyttere, nemlig energi og fart. Håper at Diouf kan starte en av ligacupkampene mot City, slik at vi kan få se ham uten innbytterpuls. Positive tegn så langt. Viktig å få unna debutmålet, slik at han skaffer seg mer selvtillit, samtidig som han får litt arbeidsro.

Alt i alt må man si seg fornøyd med 3 poeng. Spillet er enda ikke på topp, men med Hull i neste ligakamp vil vi få nok en mulighet til å prikke inn formen før Arsenal. La oss håpe at laget kan få en god opplevelse mot City i midtuken, for nå begynner virkelig tiden der alle kamper må vinnes. Det er i alle fall en spiller som er godt fornøyd i Manchester i kveld.

post-55551-1263672593_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hvem husker ikke hvordan Valencia gikk seg fast før han fikk spilt seg varm? Det er viktig å ikke dømme så altfor mye. Det var en helt grei kamp av Nani sammenlignet med forsvaret vårt, der han slo inn like mange innlegg som Valencia (17) og hadde omtrent samme treffsikkerhet i pasningene som Valencia (Nani: 77 %| Valencia: 78%). Hvis det ikke er den ene spilleren som får kritikk så er det en annen, dessverre leter folk alltid etter hakkekyllinger.

Nani gjorde absolutt en grei kamp i dag. Innleggene hans var veldig farlige. Dog var han ikke i nærheten av Valencia som var hele united-angrepet i første omgang.

Nani har fått mye tid og mye tillit og han har ikke tatt vare på denne. Problemet med Nani var at vi kjøpte et stort talent som ikke har blitt noe bedre siden han kom. Siste delen av denne sesongen skal jeg ikke klage på da han ikke har fått spille, men han var ræva i starten også da han fikk spille mye på venstrekanten. Etter å ha fått mye tillit og spilt nesten like mye som vår klart beste venstreving Ryan Giggs så presterer han å sutre som en liten drittunge over for lite spilletid. Dette kommer han med når han ikke presterer og har null progresjon å vise til fra da han kom hit. Er det rart man blir irritert på mannen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...