Haawkings Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Hei kjøpte Kingston ram for litt over en måned siden, nå i etterkant så har jeg vært plaget av en sjelden gang bluescreen men først og fremst så har jeg store problemer med å pakke ut komprimerte filer. Får korrupte feilmeldinger:( Gjorde en memory test og fikk som svar at jeg skulle høre med" your computer manufactor" om hva som kunne være feilen.. Så det jeg lurer på er helt enkelt og greit, er det ramma mine det er no galt med, eller er min ikke helt flunk nye maskin det er noe i veien med. Her har du ramma KINGSTON ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5, Kit w/two matched ValueRAM 2048MB DDR2 (KVR800D2N5K2/4G) Her har du hovedkortet mitt MSI MS-7360 Kjører win7 x64 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Og det var ikke slik med den gamle rammen? Hvis brikkene får riktig spenning, og har riktig frekvens, så er det enten feil på brikkene eller dårlig støtte av hovedkortet. Lenke til kommentar
Haawkings Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Og det var ikke slik med den gamle rammen? Hvis brikkene får riktig spenning, og har riktig frekvens, så er det enten feil på brikkene eller dårlig støtte av hovedkortet. Nei jeg har gjort mem test med kun mine gamle ram og da er alt greit, de har riktig frekvens, men hva mener du med dårlig støtte av hovedkortet ? Alt i alt så fant jeg ut av hvilke ram jeg trengte ved å bruke corsair sin auto guide, slik at alt skulle være greit både som frekvens og type. Det jeg stusser litt på er størrelsen på disse ramma, om jeg muligens har greid å kjøpe laptop ram hvis det er mulig ettersom at de er halvparten av størrelsen til mine gamle ram. Endret 16. januar 2010 av Haawkings Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Jeg hadde også et slik problem. Har prøvd 4 forskjellige ram-brikker i forskjellige konfigurasjoner (og det er riktig type ift hovedkortet), med en gang jeg gikk over 2GB begynte jeg å få random blåskjermer og CRC errors på komprimerte filer. F.eks. installasjon av spill som hadde mye dekomprimering i installeren failet hele tiden. Fant aldri ut av det så de brikkene ligger ubrukt et sted. Endret 16. januar 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Haawkings Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Jeg hadde også et slik problem. Har prøvd 4 forskjellige ram-brikker i forskjellige konfigurasjoner (og det er riktig type ift hovedkortet), med en gang jeg gikk over 2GB begynte jeg å få random blåskjermer og CRC errors på komprimerte filer. F.eks. installasjon av spill som hadde mye dekomprimering i installeren failet hele tiden. Fant aldri ut av det så de brikkene ligger ubrukt et sted. Aha ja samme problemet, leste i et annet thread her ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1191301) om at har en forskjellig type ram par så kan det være at de trenger forskjellig spenning. Ikke umulig at dette er tilfelle.. Er det no grei måte å sjekke det på, og om en bytter fra 2.16v ram til 1.86v ram, er det noe en må justere på egenhånd ? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Volten på RAM må du ofte sette på egen hånd. Hovedkorter defaulter til trygg spenning (ofte 1,8). Lenke til kommentar
Haawkings Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Nå fikk jeg gjort en test med kun de nye ramma uten de gamle, så da var det nok forskjellig volt. Takk for all hjelp Hadde vært interessant å vite hva ram har å gjøre med pakking av filer. Endret 16. januar 2010 av Haawkings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå