Gå til innhold

[Løst]Seriøse problemer med mitt nettverk!

Anbefalte innlegg

hei. jeg har en Belkin n1 router som står ca. midt i huset. så har jeg en garasje med et slags "party" rom på toppen, der har jeg tv og ps3 og slikt. det er ca. 50 meter til ps3'en fra routeren. du skjønner sikkert hva jeg hinter til. ps3'en klarer ikke få nok styrke eller ikke finne noe nettverk i det hele tatt. så mitt spørsmål er om det fins en eller an sender eller noe som kan styrke eller overføre nettet? hvis ikke må jeg vel ty til gamle ethernet kabelen... det er ganske stygt med en hvit ledning over uteplassen for det er pretty much umulig å legge kabel :hrm:

Det er drit uten online vet dere :roll:belkin_n1_vision.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv tatt titten "inni" på innstillingsmenyene til en D-Link DWL 2100AP, men den støtter kun g-hastighet. Det finnes aksesspunkt for n-hastighet også.

Denne DWL 2100AP hadde skikkelige hårete menyvalg og guide til disse. Ikke å anbefale for nybegynnere slik som meg med andre ord. Kanskje dette eller andre forum kan være behjelpelige med oppsett av slike.

Lykke til.

EDIT: Er ikke sikker, men det er ett par andre nettverkskategorier du kan se på kanskje, ellers ett fornuftig valg av plassering av tråden. Kanskje Bedrift-IKT er verdt å prøve. Ihvertfall så er det aksesspunktet jeg nevnte en bedriftsmodell.

Også har en jo en tråd for bredbånd generellt.

Endret av G
Lenke til kommentar
Har selv tatt titten "inni" på innstillingsmenyene til en D-Link DWL 2100AP, men den støtter kun g-hastighet. Det finnes aksesspunkt for n-hastighet også.

Denne DWL 2100AP hadde skikkelige hårete menyvalg og guide til disse. Ikke å anbefale for nybegynnere slik som meg med andre ord. Kanskje dette eller andre forum kan være behjelpelige med oppsett av slike.

Lykke til.

EDIT: Er ikke sikker, men det er ett par andre nettverkskategorier du kan se på kanskje, ellers ett fornuftig valg av plassering av tråden. Kanskje Bedrift-IKT er verdt å prøve. Ihvertfall så er det aksesspunktet jeg nevnte en bedriftsmodell.

Også har en jo en tråd for bredbånd generellt.

Så du mener at du ikke kan ha aksesspunkt til belkin n1? f.eks denne?

+ Jeg har enda en speedtouch router.. jeg gikk på butikken og kjøpte en "antenne" der du skulle dra ut en av antennene på routeren og plugge den inni, dette gikk ikke så bra fordi antennene var ikke avtakbare. så derfor lurte jeg på om et aksekkpunkt som ble koblet til via en ethernet kabel? om det hadde funket kunne jeg løst problemet mitt :)

takker for alle svar

Lenke til kommentar

TUSEN TAKK FOR ALLE SVAR!

mest takk til la7dfa.com for homeplug ideen :)

Jeg endte opp med å kjøpe en homeplug fra huset og til e homeplug router i garsjen, det var bare "plug and play" så var alt klart og jeg hadde 100% internet i garasjen min :D :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...