joakim409 Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Hei. Har en Peugeot 306 98 moddel. Av å til når jeg bremser kommer det en ekkel høy å gnellat lyd men vis jeg bremser hardere eller så hardt at ABS'EN slår seg inn forsvinn lyden med engang. Lyden kommer fra bremsen fremme og der skal både skiven og klossan være ganske ny å dem ser god ut. Har noen råd hva jeg kan gjøre for evt. bli kvitt lyden eller en anelse på hva det kan være og årsaken til det? Takk til all hjelp. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Kan hjelpe å smøre opp bremsene foran. Har selv skrudd mye på Peugeot hos merkeverksted, og da var det alltid piping i bremser = smøring av bremser. Har du litt peiling på bil kan du gjøre det selv, hvis ikke koster det ikke allverdens å få et verksted til å gjøre det. Lenke til kommentar
joakim409 Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Kan hjelpe å smøre opp bremsene foran. Har selv skrudd mye på Peugeot hos merkeverksted, og da var det alltid piping i bremser = smøring av bremser. Har du litt peiling på bil kan du gjøre det selv, hvis ikke koster det ikke allverdens å få et verksted til å gjøre det. Ja det er litt piping å men den e bedre enn den høye gnelle lyden er jo like høyt som fløyta. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Gnelle lyd? Forstår ikke helt hvilken lyd du mener. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Du skal være meget forsiktig med å smøre bremsene, det kan bli livsfarlig. Når nye klosser blir montert så blir det altid hatt på et lag med kobberfett bak på skivene, tror det er slik at det blir litt piping når fetter forsvinner etterhvert. Det er ikke farlig så lenge det ikke kommer noen skrapelyd. Gnelle lyd? Forstår ikke helt hvilken lyd du mener. Høyfrekvent piping Lenke til kommentar
rublings Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Du skal være meget forsiktig med å smøre bremsene, det kan bli livsfarlig. Når nye klosser blir montert så blir det altid hatt på et lag med kobberfett bak på skivene, tror det er slik at det blir litt piping når fetter forsvinner etterhvert. Det er ikke farlig så lenge det ikke kommer noen skrapelyd. Gnelle lyd? Forstår ikke helt hvilken lyd du mener. Høyfrekvent piping Kan du utdype dette? Smøre bremsene går ut på å smøre alle glideflater o.l, så jeg ser ikke helt hva som skal være så "livsfarlig" med det. Lenke til kommentar
joakim409 Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Gnelle lyd? Forstår ikke helt hvilken lyd du mener. Vansklig å beskrive men den er ganske høy og ekkel. Lenke til kommentar
joakim409 Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Men er også et mysterium hvorfor lyden bare kommer noen dager og det kan gå mange dager man ikke legg merke til den i det hele tatt. Det er også rart at den forsvinner når jeg bremser hardere eller når ABSen slår seg inn. Lenke til kommentar
Frostrøyk Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) "gnellat" er trøndersk for en høy skjærende lyd, sånn ca "Kjærringa gnell så gæli, hu e gnellat" Endret 15. januar 2010 av Frostrøyk Lenke til kommentar
joakim409 Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Fikk noen til å se på bremsen å dem mente kanskje at balangseloddan på felgan tok borti bremseklossan at det var det som lagde lyden men syns fortsatt at det er litt rart at den ikke kommer kvær gang og går bort når ABSen slår seg inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå