Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ble overvåket inne i leiligheten vi var i, lovlig?

g@bb@

Anbefalte innlegg

Ja, kanskje litt misvisende emne, men var det beste jeg kom på.

Saken er som følger:

Jeg og min bedre halvdel var hos en venn en kvell. Vi var 4 stykker og satt å så film å pratet. En god gammeldags filmkveld.

Samboeren til vennen vi var hos, har satt opp skjult overvåkning inne i leiligheten vi var i, uten å fortelle dette til oss, og filmet hele kvelden.

Er dette lov? Jeg mener, kan det kalles ulovlig overvåkning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Dette er så definitivt ikke lov. Blir man overvåket, skal man vite det. Mener å huske at det faktisk må søkes til datatilsynet om det. Med mindre jeg blander og at regelverket er noe annerledes når det er innenfor husets fire vegger :hmm:

Lenke til kommentar
Ja, kanskje litt misvisende emne, men var det beste jeg kom på.

Saken er som følger:

Jeg og min bedre halvdel var hos en venn en kvell. Vi var 4 stykker og satt å så film å pratet. En god gammeldags filmkveld.

Samboeren til vennen vi var hos, har satt opp skjult overvåkning inne i leiligheten vi var i, uten å fortelle dette til oss, og filmet hele kvelden.

Er dette lov? Jeg mener, kan det kalles ulovlig overvåkning?

Din bedre halvdel, Pia vet jo alt om dette. Eller burde vite ivertfall.

Dette er på ingen måte godkjent da det helt sikkert ikke er godkjent av datatilsynet og det er ikke informert om det til dere på forhånd.

Lenke til kommentar

Nå kan vel personens mentale helse diskuteres opp og i mente.

Vi fant det ut da samboeren hans begynte å spørre om vi syntes Grandmas boy var en god film osv.

@ -stalin- : hva mener du med at Pia burde vite det? Vi regnet med at det var ulovlig, men usikker i.o.m at det var i eget hjem og ikke utsyn mot gata.

Overvåkerene har ihvertfall lovet dyrt og hellig at alt er slettet nå, men siden han satt opp kamera i første omgang, kan det jo også diskuteres....

Lenke til kommentar
Kanskje han håpet kvelden skulle utarte seg til gruppesex og filme det hele. Who knows.

Min tanke også. Eller hvis en av dere er skikkelig komikere og slenger ut gullkorn i hytt og pine.

Skal selv sette opp slike kameraer, når/hvis jeg flytter for meg selv og når/hvis jeg skal ha fest, alkohol inkludert.

Lenke til kommentar

Jeg bruker kamera til å følge med på dyra til tider, er jeg da mentalt forstyrra slik jeg får inntrykk mange her inne mener man må være?

Ser virkelig ikke hvorfor dere gidder å hisse dere opp over at han filmet sin egen stue jeg da.

Gjorde du noe du ikke kan stå for om det skulle komme ut, eller er du bare ute etter å reagere for å reagere?

Jeg ville spurt hva det var for, og var det kun privat og han garanterte det ikke ble offentlig er det vel bare en bagatell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...