Gå til innhold

Selger PC. Passende pris på sulamitten?

Anbefalte innlegg

Som emnetittelen beskriver så skal jeg selge min PC.

Den består av følgende:

2stk ASUS EAH4980 i Crossfire. (inkl. 2 100mm crossfirebroer som ikke var lette å skaffe.

AMD PhenomII940

Corsair HX1000W

Coolermaster HAF932

2stk. Samsung Spinpoint F1 750GB

"Reservedisk" fra en HP-maskin på 500gb. (Western Digital 7200rpm)

4gb Ocz DDR2 8500

Blu-ray/DVD drev

ASUS m3a79-t deluxe HK.

Noctua 92mm Cpu-kjøler

Sort Logitech tastatur av enkel og grei type

Benq 24" Skjerm.

MX518 mus. Logitech

Haugevis av originale spill:

Assassins creed, COD MW1 og 2, FarCry2, Crysis, Battlefield 2, GTA4 og SanA, Unreal Tournament 3, Mercenaries 2 med mye mer gammelt og nytt.

Kabler embalasje, ekstra vifter (2stk Noctua120mm, 4stk Zalman120mm og 2stk 92mm samt 1stk Noctua 92mm.) bla bla...

Kort sagt, utmerket spill-pc med alt av utstyr i utmerket stand.

Prøvde meg på 10000kr med litt rom for pruting, men har ikke fått noe respons på det enda. Er det virkelig for stivt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, det er forsåvidt greit. Men ikke med såpass mye lagringsplass og alt tilbehør. Blu-ray er heller ikke billig. Spillene er jo egentlig ikke mye verdt, men en viss betydning for pris har det. Problemet er nok bare å finne noen som har bruk for hele røklet.

Salg av brukt datautstyr er jo som jeg vet ingen komfortabel affære, så noen justeringer må nok medregnes.

Lenke til kommentar
En ny pc til 10k vil nok slå den der rimelig greit dessverre.

En ny PC til 10 000 vil nok ikke slå den greitt er jeg redd. Særlig ikke når vis regner med skjerm og noen virkelige kvalitetsdeler på enkelte områder.

Problemet er at enkelte av delene vil kun appellere til et svært begrenset marked.

Lenke til kommentar

Tikket inn opp mot 13k, med nesten like deler. Hvis man drar av 35% så blir det rundt 8000 kr. Da har jeg ikke tatt med vifter, kabler, spill osv.

Spillene er bedre å selge separat ja. Kanskje 1 kr utrop på qxl, så kan man håpe på at noen starter budkrig.

Ja, det er nok flere deler her som den vanlige pc-kjøper nok ikke ønsker å betale så mye for. Spesielt psu vil jeg tro.

Ny pc med deler som ikke er identiske burde jeg vel skrevet, ytelsesmessig altså.

Foreslå 8500 kr for kun pc og skjerm og heller lage en pakke av alt det andre elns.

Jeg antar at det dessverre er slik at den jevne pc-kjøper som er ute etter en spill-pc vil ha mest mulig ytelse for pengene og da har du en vanskelig pc å selge.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Takker så mye for svar i vrimmelen av "selge PC'n"-tråder :)

Tror jeg skal forsøke å legge selve maskinen og skjerm ut på Finn.no sammen med noen representable bilder. Maskinen er jo utmerket til spill og kommer til å være det i forholdsvis lang tid fremover på tross av manglende støtte for DirectX11. Når det er sagt så kom vel Dx10 i 2007, men jeg har fremdeles tilgode å få noen revolusjonerende spillopplevelse ut av det. Hva DirectX11 tilbyr vites derimot ikke fra denne kanten.

Spillene teller vel ca. 30 titler. Blant disse er jo både "Blockbustere" Som COD-Mw1 og 2 samt Assassins Creed, GTA4, FarCry2 etc. Kanskje har jeg litt flaks og får 7-8000 for PC-pakken og 1-2000 for spill-pakken samt vifte/kabel/router-pakken i tillegg. Isåfall skal jeg være fornøyd :)

Dessverre er det mange som selger, og faktisk får solgt sine maskiner som er langt dårligere enn min for samme pris på f.eks Finn.no så i forhold til disse vrakene så er det et kupp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...