Hofer Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579049 pc'en starter i 1-3 sekunder og stopper igjen, lys og vifter starter og cdrom lager lyd har disse "stolpene" under hovedkortet har flyttet på minnebrikken prøvd å starte uten hdd og cdrom koblet til prøvd å ta ut cpu å sette inn igjen har koblet i 24pins connector OG den lille 4pins integrert skjermkort, så ikkenoe med det har sjekket at frontkoblingene til power sw osv er rett i henhold til manualen jeg vet egentlig ikke hva mer jeg kan prøve, føler meg så oppgidd å hjelpesløs Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Prøv og sett inn en gammel PSU. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Hadde også prøvd og ta ut hket og legge det på hk-esken får og utelukke kortslutning. Lenke til kommentar
Hofer Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Takk for svar, skal prøve dette imorgen. Har bare en 350w PSU liggende, dette vil jo ikke være nok? Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Burde være nok til og starte opp. Ta ut skjermkort + ta ut så du har igjen 1 minne modul. Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Skjedde akkurat samme med PCen min. jeg tok ut den ene vifta fra HKet. Da funket alt som det skal Høres kanskje litt rart ut at det funker, men det gorde det for meg Lenke til kommentar
troari Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Prøvd å starte uten HD , DVD utelukke feil på disse. Har opplevd hardisker som har stoppet maskin, med svak PSU Lenke til kommentar
Hofer Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Har tatt ut alt av strøm fra hdd og cdrom, vifter og alt unødvendig. Fortsatt ingen bedring Kuli93: Jeg har kun 1 minnebrikke, og skjermkortet er intigrert Jobber med IT til daglig, men dette er over my head Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Da aner jeg ikke. Ring kundeservice! Ser ikke no annen utvei Lenke til kommentar
Hofer Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Ikke åpent i helgene Lenke til kommentar
Kuli93 Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Nei, kanskje noen andre har noen forslag Lenke til kommentar
The_shooter Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 på det Hovedkortet ditt så er det 8pin for cpu, har du 8pin utgang fra PSU? Hvis ikke så tror jeg at du ikke kan starte opp pcn. Lenke til kommentar
Hofer Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Det er ingen 8pin på hovedkortet, det er 1 4pin og 1 24pin. PSU'en har også en splittbar 8pin og en splittbar 24pin Lenke til kommentar
The_shooter Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 åja så bildet på det du linka til , der var det 8pin :/ Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Artig, flott pc til den prisen, men må jo virke. Test 1, ta 350w psu, hk og cpu, koble dem sammen og se hva som skjer. Mens du kobler til brkuker du anledningen til å sjekke at ingen kontakter er bøyd på noen av ledningene eller under cpu. Virker ingenting er det hk eller cpu, send dem tilbake. Virker alt, bytt psu, virker alt er det bra så langt, hvis ikke er det psu. Pcen skal nå starte og pipe som signal på at den mangler minne. Gjør den dette kan du prøve å sett i minnebrikken, starte opp og se. Fortsett med å koble i hdd, virker det nå har du koblet noe feil før. Får se hvor langt du kommer, lykke til. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Det er ingen 8pin på hovedkortet, det er 1 4pin og 1 24pin. PSU'en har også en splittbar 8pin og en splittbar 24pin Bare for syns skyld, se om prosessoren sitter rett vei i sokkelen.-.? Vennligst BmOnline ps: Sjekk alt av kabler ellers. Se over at alle jumpers står i og at de er på rett plass mm. Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Skjedde akkurat samme med PCen min. jeg tok ut den ene vifta fra HKet. Da funket alt som det skal Høres kanskje litt rart ut at det funker, men det gorde det for meg Prøvd dette? Fungerte for meg Lenke til kommentar
Hofer Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Har prøvd å tatt ut både 1 og begge. Lenke til kommentar
Hofer Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Artig, flott pc til den prisen, men må jo virke. Test 1, ta 350w psu, hk og cpu, koble dem sammen og se hva som skjer. Mens du kobler til brkuker du anledningen til å sjekke at ingen kontakter er bøyd på noen av ledningene eller under cpu. Virker ingenting er det hk eller cpu, send dem tilbake. Virker alt, bytt psu, virker alt er det bra så langt, hvis ikke er det psu. Pcen skal nå starte og pipe som signal på at den mangler minne. Gjør den dette kan du prøve å sett i minnebrikken, starte opp og se. Fortsett med å koble i hdd, virker det nå har du koblet noe feil før. Får se hvor langt du kommer, lykke til. prøvde nå med 350w psu, uten noe nytt. Ser nok ut til at hovedkort eller CPU er ødelagt, får vel returnere til komplett på mandag Lenke til kommentar
Hofer Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 hvis ikke fler har noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå