Gå til innhold

Informasjon om regnskapsføreryrket?

railcat

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sitter her med planer om å hive meg på en bachlor i økonomi og administrasjon og har lest litt rundt på nettet om jobben som regnskapsfører. Er det noen med erfaring om dette som kan si litt om jobben, om utdanningen, lønnen og videre muligheter med denne utdanningen?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå søkt på Øk/Adm med oppstart nå til høsten.

Noen som kan fortelle litt om denne linjen og litt om de forskjellige fagene.

Hvis det er noen der ute som også tar øk/adm eller har tatt det fra før; hvilke jobber tenker dere på å ta eller hvilke jobber har dere? Fortell gjerne litt om arbeidsoppgaver, lønn, tillegg/bomusordninger, framtidsutsikter osv.

Håper på mange gode svar.

Lenke til kommentar

Søkt nesten samme linje som deg, bare økonomi og ledelse. Tenker en leder/mellomlederstilling i fremtiden. Som regnskapsfører tjener du hvertfall godt, spørs om du opererer som konsulent eller fast ansatt. Om du velger det første er det ikke uvanlig at du får rundt 40'000 i året kun for å føre regnskap for et lite selskap. Har du 12-13 av disse jobbene vil jeg si det er en grei lønn. Om du er fast ansatt kan du jo risikere både mer og mindre, spørs hvor stort selskapet er og dermed hvor mye du har å gjøre.

Lenke til kommentar

Det er det som er så fint med en økonomiutdannelse, den er utrolig alsidig og åpner mange dører.

Jeg er fra før utdannet flymekaniker med utdannelse gjennom skole og befalsskole. Og med denne utdanningen i tillegg håper jeg at jeg kan være kvalifisert for mange forskjellige typer jobber.

Har drevet og lekt med tanken på å starte noe eget, men får se hva tiden bringer. Jeg må uansett starte i et firma først slik at jeg kan få meg autorisasjonen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...