Gå til innhold

[Løst]Klarer ikke å aktivere nettverksdriver

Anbefalte innlegg

Jeg ha nylig innstalert ubuntu på en laptop. Alt har gått helt fint, bortsett fra tråløst nettverk, der får jeg ikke akktivert driveren. Jeg har lett en del rundt og fått innstalert en driver (Jeg har et broadcom 4318-kort, og b43 driver). Men jeg får ikke aktivert det. Jeg går til hardware drivers, ser at "broadcom B43 wireless driver" står på listen, og at den ikke er aktivert, trykker på "Activate"-knappen, skriver inn passordet, det kommer en popup hvor den laster ned og innstalerer driveren, og så kommer jeg tilbake til listen, hvor driveren fremdeles er deaktivert. Og det hjelper ikke å gå inn i hardware-drivers på nytt, eller å re-bote, samme hva jeg gjør, så får jeg ikke aktivert denne driveren. Hva gjør jeg nå?

Jeg er ikke noen linux-expert, så dersom noe er uklart eller mangler, er det bare å si i fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg prøvd med nettverkskabel, og nå klarte jeg å aktivere driveren. Men den er fortsatt avslått. (Når jeg går til "Hardware Drivers" står det "This driver was just disabled, but is still in use". Hva nå? Det er ikke noen "Enable" knapp der, og activate-knappen gjør ikke noe nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...