Henrik™ Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg ha nylig innstalert ubuntu på en laptop. Alt har gått helt fint, bortsett fra tråløst nettverk, der får jeg ikke akktivert driveren. Jeg har lett en del rundt og fått innstalert en driver (Jeg har et broadcom 4318-kort, og b43 driver). Men jeg får ikke aktivert det. Jeg går til hardware drivers, ser at "broadcom B43 wireless driver" står på listen, og at den ikke er aktivert, trykker på "Activate"-knappen, skriver inn passordet, det kommer en popup hvor den laster ned og innstalerer driveren, og så kommer jeg tilbake til listen, hvor driveren fremdeles er deaktivert. Og det hjelper ikke å gå inn i hardware-drivers på nytt, eller å re-bote, samme hva jeg gjør, så får jeg ikke aktivert denne driveren. Hva gjør jeg nå? Jeg er ikke noen linux-expert, så dersom noe er uklart eller mangler, er det bare å si i fra. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Ubuntu henter driveren fra nettet. Koble deg på via kabel så får den nok installert den. Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Det kan jeg jo alltids prøve. Men jeg har prøvd å laste ned en driver på en annen maskin, for så å legge den over på den nye med minnepenn. Greide å legge den over og innstalere (tror jeg), men ikke å aktivere. Uansett, takk for svar. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 legg ubuntu-cd`en i software sources... jeg mener denne pakka skal ligge der.. etter det skal du få til å aktivere driveren. Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Det har jeg prøvd, og det funka ikke. Jeg tror jeg klarte å finne driveren der og innstalere den, men jeg får ikke aktivert den. Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 16. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2010 Nå har jeg prøvd med nettverkskabel, og nå klarte jeg å aktivere driveren. Men den er fortsatt avslått. (Når jeg går til "Hardware Drivers" står det "This driver was just disabled, but is still in use". Hva nå? Det er ikke noen "Enable" knapp der, og activate-knappen gjør ikke noe nå. Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Nå virker det... Aner ikke hvordan det skjedde, men jeg har iallefalll løst problemet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå